ik heb een pony van 13 jaar en is hij is en 3-kwart arabier,
het gaat goed met rijden en met linksomgalopperen
ik merk dat hij op de linkerhand wat losser is en ook makkelijker aan de teugel loopt.
Nu is mijn probleem dat hij moeite heeft met de rechtergalop.
Als ik hem op de rechterhand wil aanspringen gaat hij telkens in de linker galop, en na een tijdje probeert hij rechtsom.
Op een of andere rare manier zit rechtsom helemaal niet lekker, helemaal niet zoals een galop hoort.
Nou was laatst mijn moeder met mij mee toen ik ging rijden (heeft verstand van paarden) en ik moest minimaal 3 keer de rechtergalop goed doen, dat is een afspraak zodat hij misschien leert dat hij rechtsom in de rechtergalop moet springen.
Maar nu viel haar op (ik had allang al opgemerkt dat het heel vreemd zat, rechtergalop) dat hij dan heel raar doet met zijn voorbenen. het lijkt helemaal niet op een galop, en het ziet er heel raar uit. Het ziet eruit alsof hij het niet kan. en zo voelt het dus ook. Ik vroeg mij af of iemand tips heeft om hem te leren hoe hij zijn benen moet neerzetten en dan rechtsom goed kan galopperen.
Hij kán wel rechtsom aanspringen, maar probeert het te vermijden omdat het geen 'rechtergalop' zeg maar is. Ik hoop dat iemand hier tips voor heeft, want het is een superleuke pony (1.48 m en 13 jaar oud) en ik ga er vanuit (aan zijn kwaliteiten te zien) dat hij goed beleerd is. Maar die rechtergalop, daar snap ik niet zo veel van.Iig, alvast bedankt