Ilan @ work dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whitepanther

Ilan @ work dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:15

Nou ik dacht laat ik maar eens foto's maken van het dressuur rijden met Ilan. Ben ik aan het rijden duurt het eerst eeuwig voor er eens iemand was die foto's kon maken. Nou ja gelukkig was daar dan Mabon die wel ff wat kiekjes wilde nemen, wel met mijn camera dus dat was ff wennen Tong uitsteken
Nou we waren dus al ff aan het rijden en meneertje liep na het stukje uitstappen wat ik tussendoor maar ff gedaan heb toch minder dan daarvoor jammer genoeg, hij dacht ook bij zichzelf heb al wel weer genoeg gedaan voor vandaag Tong uitsteken . Tiz toch zo'n lieverd Bloos . Nou moet ik bekennen dat dit weer de eerste keer was zins een tijdje dat ik dressuur gereden heb, we zijn de laatste tijd veel met springen bezig geweest en gewoon lekker niksen enzo Tong uitsteken . Krijg binnenkort weer les (helaas kon ik dat tijdelijk niet betalen omdat ik 6 weken werkeloos was) en dan zal ik daar nog wel ff foto's van plaatsen.

Afbeelding
ja handen iets teveel op schoot, heb echt nog moeite om ze te dragen, maar daar word aan gewerkt.

Afbeelding

Afbeelding
Tjah achter de loodlijn, jammer.

Afbeelding

Afbeelding
Naja iniedergeval draag ik mn handen hier al iets meer Bloos

Afbeelding
Toch weer teveel op schoot.... Boos!

Afbeelding
Wel mooie driehoeken op deze foto Vork
Sorry Ofra maar Ilan heb het echt niet op Iris moet je die oren zien Tong uitsteken

Afbeelding
Owh die staart moet echt weer ff in de was Tong uitsteken

Afbeelding
In de galop is de nagefelijkheid nog ver te zoeken, maar dat komt wel, geen haast.

Afbeelding
Mijn zicht op mijn mannetje, hij moet naar de kapper Tong uitsteken

Afbeelding
Lekker op weg naar je warme stalletje en wat lekkers Vork

Afbeelding
Wat een lekker koppie Vingers aflikken

Afbeelding
Zo mooi mijn kindje Pling

Afbeelding
Misschien kan ik wel wat lekkers uit die voerkist halen Vork

Nou dat was het dus.....

Mijn eigen commentaar:

-Hakken uitdrukken
-Tenen naar binnen
-Handen meer dragen!!!
-Niet zo naar die hals staren

Verdere tips zijn welkom! En nee ik rij Ilan nooit met cap als ik dressuur rijdt, springen en naar buiten wel hoor Knipoog

GinnyBanshee

Re: Ilan @ work dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:19

wat een schat is hij toch Haha! Haha! echt een super pony, ziet er netjes uit Haha!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:22

Haha hij loopt wel eens beter maarja dat kan je ook niet altijd hebben Tong uitsteken Ik was ook iets te veel bezig met het feit dat er foto's genomen werden, dan wil ik alles perfect en gaat er van alles mis Boos!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:23

Ziet er al goed uit, laat hem iets meer los van voren, hij kropt zich namelijk best op soms.
En idd., denk om je armhouding Ja

Toch nog even over je cap Bloos, waarom springen en buiten wel, maar dressuur niet? Paard kan net zo goed schrikken etc. hoor Knipoog

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:23

ziet er leuk uit, vondt het altijd wel een leuke pony om te zien.succes. commentaar geef je zelf .

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:24

heb ik ook altijd hoor.. maar ja toch wel een paar mooie fotos er tussen Lachen je hebt hem wel goed aan het lopen aangezien hij meer de springtype is Tong uitsteken

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 00:27

Tjah ik ken mijn pony na 6 jaar toch wel een beetje en hij is echt niet zo'n schrikkert en als ie wel schrikt is het meer zown schokje, wat je zelf ook maakt als iemand je ineens van achter vast pakt. Hij is nog nooit op hol geslagen ofzo dus ja, verder rijdt ik niet zonder cap hoor. Heb op een gegeven moment wat vervelende ervaringen gehad waardoor ik al mn vertrouwen kwijt was. En toen kwam Ilan en die gaf me zoveel vertrouwen terug, echt een geweldig beesie Haha!

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:07

haha Eline ik zie het ja dat ilan erg boos naar mijn paardje kijkt..

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:46

Ja, hier viel het nog wel mee, op een gegeven moment had ie echt zn horen plat in zn nek Tong uitsteken
Zeurkous is het soms ook hoor, gelukkig kijkt ie altijd alleen zo en doet ie verder niks Haha!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:49

Ziet er leuk uit hoor, je weet zelf wel waar je aan werken moet hij kan tegenwoordig zo mooi lopen is met sprongen vooruit gegaan maar de volgende keer pak ik wel mijn eigen camera. Haha!
Kan ik zijn platte oren er beter op vastleggen als er een ander paard voorbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:52

Wat een knapperd!
Je moet inderdaad op je handen letten, maar dat gaf je zelf ook al aan Knipoog

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:55

Thnx!! Ja hijs echt een lekkerding, en ook nog eens zo super lief en braaf. Ik zou me geen betere kunnen wensen Haha!
En ja die handen echt zo moeilijk, krijg altijd op me donder van me instructrice Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:16

Heey lien,
Hij gaat echt vooruit, snel weer gaan lessen en t komt helemaal goed... Is een leukerd... wil binnenkort ook wel weer s met m springen..

komen er ook nog springfoto's van jullie?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:48

Hey lien.
Jaja jij rijdt nooit zonder cap he :p al helemaal niet met springen :p
Het ziet er netjes uit maar je weet zelf ook dat je nog aantal puntjes hebt waar je aan moet blijven werken!
xx

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:01

mooi

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:26

Erg leuk paardje Ja
Je commentaar geef je zelf al, maar even een tip om je handen wat meer te dragen, is dat je je teugels wat korter kan pakken. niet zo zeer dat je ze dan strakker pakt maar je handen wat meer naar voren doet en dat kun je ze ook niet meer zo laten rusten op je benen.
Maar verder een leuk dier hoor Haha!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 15:43

@mabon: Haha ja dan kan iedereen zien hoe woest ie wel niet keek Tong uitsteken

@max_lover: Ja dat probeer ik nu steeds al maar dan laat ik ze toch steeds weer een stukje vieren :S misschien leg ik der volgende keer gewoon een knoop in dan kan dat ook niet meer Tong uitsteken

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:59

Hey..
ziet er goed uit.. leuk paardje ook Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:19

@tine: Ik spring sinds kort weer met cap Tong uitsteken
en sorry dat ik eerder niet op je reageerde Knipoog
Volgende keer neem ik me digi wel weer een keer mee als ik mee ga naar tino kunnen we nog wat leuke plaatjes van hem maken Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:29

Sorry maar ik vind het er niet zo fijn uit zien.
Als eerste viel me op dat de pony z'n rug weg drukt, iig bij veel foto's.
Dan dat het zadel te ver naar voren ligt en het zadel is te klein voor de ruiter. Verder lijkt het vaak of de ruiter teveel terug werkt.

Ik hoop dat je er wat aan heb - wat ik op de foto's zie. succes!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:38

Hele leuke pony, maar ik denk dat je de nageeflijkheid wel wat meer van achter mag gaan rijden, heb het idee dat je hem met je handen nageeflijk rijd.

Verder ziet het er niet verkeerd uit. Ben het helemaal eens met je eigen commentaar.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:07

ja doe maar! je hebt nog speel fotos van m toch?
Zoals ik al tegen je zei loop ili idd niet over zijn rug, dus kan me vinden in het commentaar. Maar ik weet hoe je normaal rijd en hoe je bezig bent met lessen, probeer dat vast te houden, ook als er foto's worden gemaakt. Ilan lopot op sommige foto's erg opgekropt, maar ik weet dat je veel beter kan! Snel weer foto's plaatsen en dan kan idereen dat zien!
kuss

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:22

Maar in vergelijking met een paar maanden terug... toen liep ie gewoon constant met zn kop in de wolken, een pony met korte hals en rug lang maken kost nu eenmaal wat moeite..

gewoon lekker blijven lessen met m, dan komt t vast goed

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:35

Nimmy schreef:
Maar in vergelijking met een paar maanden terug... toen liep ie gewoon constant met zn kop in de wolken, een pony met korte hals en rug lang maken kost nu eenmaal wat moeite..

Ben ik niet met je eens.. je weet heb hem zelf gereden.. en illan kan prima over zijn rug lopen en zijn hals netjes "lang" maken.. mits je hem op de juiste manier rijd. Lien gaf wel al aan dat illan het wel gezien had en daarom niet super loopt.. daar ben ik het dan wel weer mee eens... want als ilan geen zin meer heeft dan kropt hij zich makkelijk op.

Nimmy schreef:
gewoon lekker blijven lessen met m, dan komt t vast goed

Hier ben ik het wel mee eens Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:48

Ik ken m ook, zeg ook absoluut niet dat ie t niet kan, maar voor zn pony is lang maken moeilijker dan voor bijv een paard wat meer lengte in zn lijf heeft... zeker in de galop kost t m nog de grootste moeitje om daar te blijven lopen.. is een kwestie van trainen en consequent daar naar toe rijden..
Ilan kropt zich idd graag op, dat is voor hem een makkelijke houding, en daar moet ie wat meer uitkomen