Orvana & ik @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Orvana & ik @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:56

Vandaag heb ik even op een paard van vrienden van mij gereden. Ik rij haar regelmatig en rij met haar dressuurles.
Ook geef ik les op haar aan een andere amazone.

Aangezien jullie mij op Slauni nogal gespannen vonden rijden heb ik vandaag ook even foto's gemaakt. Ik heb vandaag echt ontspannen en lekker gereden. Ik denk dat het gewoon mijn houding is. Ik krijg er trouwens meestal juist positief commentaar over. Lachen

Geef gerust commentaar, maar hou het wel netjes. Als er iets niet goed is zeg dan hoe ik het kan verbeteren, zodat ik er wat van kan leren!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

liann15

Re: Orvana & ik @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:58

zier er leuk uit zo Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:58

Ziet er idd heel goed uit leuk!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:01

Ik heb je vorige topic niet gezien, maar kan wel begrijpen dat mensen het er wat gespannen uit vinden zien. Het lijkt namelijk of je je handen vastzet omdat je ze erg laag houdt en je weinig knik in je ellebogen hebt. Aan het paard kun je echter zien dat je dat niet doet, ze loopt lekker ontspannen (behalve de galopfoto, daar zie ik wel veel spanning). Na de galopfoto vind ik wel dat ze erg achter de loodlijn gaat lopen, gaat ze dan wat hangen of vraag je dat expres? Verder loopt ze wel erg op de voorhand, dus probeer de achterhand wat meer te activeren.

Mooi getekend paardje trouwens Lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:05

Tijdens de galop schoot ze weg, vandaar Lachen. Nee vroeg ik express. Ik liet de teugels langer.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:08

Wegschieten verklaart de spanning Haha!

Als de teugels langer laat zou ik persoonlijk ook het neusje er meer uitrijden, dus achtehand meer activeren en van voor nog iets meer ruimte geven (hand naar voren) Lachen

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:11

Ik reed ook een beetje langzaam voor de foto Tong uitsteken
M'n broertje is niet zo'n super fotograaf, maar ik was allang blij dat hij mee wilde

Maar bedankt voor de tip!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:17

sorry ik vindt dit er ook niet echt beter uit zien, alleen het paard loopt wel weer fijner. Je zet je handen vast, en vooral op de laatste foto's is te zien dat je, je schouders ook wat gespannen houdt. Probeer je handen wat meer te dragen, je armen meer naar voren strekken, en je handen rechtop houden. As je dat doet geeft het al een veel fijner beeld.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:23

Ik heb de hele rit echt onspannen gereden en ik zet m´n handen niet vast, daar probeer ik op te letten. Ik heb ze op de plaats, maar geef wel mee aan het paard. Misschien ziet het er zo uit, maar het is echt niet zo.
Ik weet niet waardoor het zo lijkt. Misschien omdat ik een jas aanheb met een dikke trui eronder?

Handen rechtop heb je gelijk in. Dat probeer ik ook goed te oefenen. Lachen