Inrijden op de voorhand, later niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Inrijden op de voorhand, later niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 16:57

Het is niet echt een probleem, meer een vraag Lachen

Vandaag viel het me weer op met longeren dat mijn haflinger de eerste paar minuten wat op de voorhand loopt (ze zet haar achterhoefje dan niet voorbij de afdruk van de voorhoef). Naar een minuut of 5 zie ik dat haar gangen wat ruimer worden en dan zet ze ook haar achterhoef over de afdruk van de voorhoef. (er is mij altijd verteld dat dit een teken is dat het paard de achterhand er goed onder heeft)

Dus.. loopt ze bij het inrijden dan echt nog wat op de voorhand omdat ze bvb nog niet helemaal los is, of is dat van 'de achterhoef over de afdruk van de voorhoef, dan loopt het paard niet op de voorhand' gewoon niet waar?

Aranel

Re: Inrijden op de voorhand, later niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:00

Niemand die me antwoord kan geven? Ach gut

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:03

Haar spieren moeten gewoon nog even opwarmen, niks aan de hand, heeft elk paard Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:03

meer paarden starten wat korter in de gangen, als jij s ochtends op staat kan je ook niet meteen een marathon rennen, jij gaat ook eerst een warmingup doen, naarmate je paard meer is doorgetraind zal hij steeds sneller gaan lopen in de uiteindelijke houding die je wilt en nu met het koude weer heeft je paard ook iets langer nodig, dat is heel normaal

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:08

Waarschijnlijk is hij is het begin iets stijf en gaat daarna ruimer loper.
Volgens mij is het namelijk niet waar wat jij gehoord hebt, het zegt wel iets, maar een paard kan heel goed overstappen zonder op de achterhand te lopen.