Slauni is een 7-jarige ijslander die ik train voor anderen. Hij wordt bitloos gereden en is nog niet heel ervaren. Ik rij hem nu 1,5 maand.
Nou komt het...

Commentaar is welkom, maar hou het wel netjes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Maar je houdt 'm erg kort, je verkrampt je rug, je schouders en je ellebogen.
Noetanchamon schreef:Ik vindt het er zeer gespannen uitzien (wat ik me overigens kan voorstellen zonder bit hoor) Maar je houdt 'm erg kort, je verkrampt je rug, je schouders en je ellebogen.
Probeer rustig aan te gaan.....maar wel in ontspanning![]()
Succes
Selket schreef:Noetanchamon schreef:Ik vindt het er zeer gespannen uitzien (wat ik me overigens kan voorstellen zonder bit hoor) Maar je houdt 'm erg kort, je verkrampt je rug, je schouders en je ellebogen.
Probeer rustig aan te gaan.....maar wel in ontspanning![]()
Succes
die snap ik niet? waarom zou bitloos gespannender moeten zijn dan met bit?
leuk paardje heb je.. probeer je benen onder je lichaam te houden en idd even kijken naar een ander zadel..

eline_di schreef:Hij is erg druk onder het zadel en loslaten is bij hem zeker niet de oplossing.
Als hij eenmaal rustig is is hij makkelijk met een losser teugeltje te rijden. Maar hij heeft gewoon heel veel energie en is van zichzelf al heel erg voorwaarts.
En een beetje been bij geven moet bij hem heel gedoseert omdat hij meteen weg vliegt.

Als je die mee naar buiten nam, en lekker voorwaarts reed waren het heerlijke paarden om te rijden. Ik weet niet of je IJslander les hebt, anders raad ik je dat zeer aan. 

.