Mijn instructrice kwam hier laatst mee, en vertelde mij dat eigenlijk bijna iedere ruiter dit fout doet.
Als je een volte rijdt, je buitenhand gebruiken. Ook voor de stelling je buitenhand!
Dus je rijdt hem zo, dat je hem met je binnenbeen in de stelling drukt zegma en met je buitenbeen vang je dat op.
Door het drijven wil je pony/paard snel harder en gebruik je dus je buitenahnd om dit weer te corrigeren.
Het rijdt ontzettend raar, om alles eigenlijk op de buitenhand te doen.
Maar toch meot het zo (we zijn al een poos aan het oefenen, om dit goed te krijgen, maar is lastig!)
Mijn instructrice zei dus ook tegen mij; Je moet niet denken dat jij de enigster bent en dat ik het alleen tegen jou zeg..
maar bijna iedere ruiter doet dit verkeerd!
Nu ben ik ook een tijdje op gaan letten in de HAW toppic, en valt het mij op dat er inderdaad veel ruiters zijn met een strengere binnehand dan buitenhand. Je binnehand moet je eigenlijk weg kunnen knippen en dan moet je paardje nog zo lopen. Alleen als je paardje teveel buitenstelling geeft kun je iets met je binnenhand spelen.
Dus kom op! En ben benieuwd naar de reactie's

Groetjes
Maar mij is vanaf het begin af aan al verteld dat ik het zo moest doen, dus heb ik me geloof ik geen slechte dingen aangeleerd toen ik begon met rijden.

Ik had de laatste tijd veel last van meer druk op mn binnenteugel, als ik op de rechterhand reed, en dat daar eigenlijk bijna mn stuur in terecht was gekomen.
.
) 
Sinds dien weet ik niet meer beter en ik kan ook niet meer begrijpen hoe je zoveel aan de binnen teugel kan rijden. Het zijn dan maar manege paarden, maar de paarden waar ik op rij zijn niet rond te rijden als je aan de binnen teugel zit, laat stáán dat je ze enigsinds aan de teugel kan vragen en er oefeningen als bijvoorbeeld SB mee kan doen.