Dit is Lowie, 14 jaar, Z2 dressuur geweest bij zijn vorige eigenaar. We hebben hem in maart gekocht en eigenlijk al snel daarna raakte hij geblesseerd. Toen kwam er ook nog bij dat ik van een ander paard was gevallen en enkel gebroken. Dus hebben we Lowie ook maar stil gezet zodat hij ook kon genezen. Na 2,5 maand zijn we weer rustig begonnen met rijden en leek hij ook opgeknapt. We zijn bezig gegaan met laag over de rug en ontspannen (aangezien hij regelmatig schrikt en daarna ook schrikkerig/angstig blijft). Nu zijn we 3 maand verder en hebben we dat laag over de rug bereikt, hij laat nu gemakkelijker los (komt er wel snel weer tegenin maar laat in ieder geval los, wat ie eerst niet kon). Dus nu zijn we bezig met de achterhand iets sterker te maken...
ik ben al heel blij met het resultaat wat we nu bereikt hebben. Hij liep eerst in zijn eigen houding en ontspande helemaal niet in zijn rug en dat hebben we nu wel bereikt. We zijn er natuurlijk nog lang niet maar we zijn al een heel end op weg.
Ook is mijn houding nog niet helemaal goed, maar dat is ook al stukken vooruit gegaan. Nou hier de fotos:

Van het losrijden zijn niet echt fotos, hier al iets meer oppakken

En weer uit draven, iets meer over de rug vragen. Moet zelf wel rechtop blijven zitten en proberen mijn hand soms iets meer te ontspannen