Lowie @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Lowie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 11:16

Dit is Lowie, 14 jaar, Z2 dressuur geweest bij zijn vorige eigenaar. We hebben hem in maart gekocht en eigenlijk al snel daarna raakte hij geblesseerd. Toen kwam er ook nog bij dat ik van een ander paard was gevallen en enkel gebroken. Dus hebben we Lowie ook maar stil gezet zodat hij ook kon genezen. Na 2,5 maand zijn we weer rustig begonnen met rijden en leek hij ook opgeknapt. We zijn bezig gegaan met laag over de rug en ontspannen (aangezien hij regelmatig schrikt en daarna ook schrikkerig/angstig blijft). Nu zijn we 3 maand verder en hebben we dat laag over de rug bereikt, hij laat nu gemakkelijker los (komt er wel snel weer tegenin maar laat in ieder geval los, wat ie eerst niet kon). Dus nu zijn we bezig met de achterhand iets sterker te maken...
ik ben al heel blij met het resultaat wat we nu bereikt hebben. Hij liep eerst in zijn eigen houding en ontspande helemaal niet in zijn rug en dat hebben we nu wel bereikt. We zijn er natuurlijk nog lang niet maar we zijn al een heel end op weg.
Ook is mijn houding nog niet helemaal goed, maar dat is ook al stukken vooruit gegaan. Nou hier de fotos:
Afbeelding
Van het losrijden zijn niet echt fotos, hier al iets meer oppakken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En weer uit draven, iets meer over de rug vragen. Moet zelf wel rechtop blijven zitten en proberen mijn hand soms iets meer te ontspannen Bloos

NatassJa

Re: Lowie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:20

Wat een onwijs leuk beestje om te zien!!

Zoals je zelf al zei: Probeer wat rechter op te zitten, je handen iets hoger te plaatsen. Voor de rest vind ik het paard over het algemeen best fijn lopen zoals ik hier kan zien.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:21

Mooi dier hoor! Goed dat je rustig laag begint en dit zo hebt opgebouwd. Jij kiepert zelf nog wel een beetje naar voren. Probeer ook je paard niet achter de loodlijn te laten lopen, maar daarentegen wat hoger in te stellen met zijn hals. Anders wordt de hoek hals-kaak te klein en knel je hem af. Succes verder!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:23

ziet er goed uit hoor
ik zie m alleen liever wat lager , hij loopt wat hangerig, en te hoog loopt ie met een knik in de hals, wat natuurlijk nooit goed is.
ik zou m veel varieren in de hals houding, hoog, laag, hoog , laag, om die spieren extra te trainen, en meer souplesse te verkrijgen.
is het een ferro nakomeling?
of lees ik eroverheen nu Clown

je houding is helemaal niet zo verkeerd, probeer meer voor je uit te kijken, dan komt dat voorover zitten helemaal goed

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 11:36

@ crossmonster: ik probeer idd ook veel te varieren aangezien hij ook een moeilijke hals heeft. Het liefst loopt hij zelf bovenin en zet dan alles vast.. Hij is ook al een stuk soepeler geworden, hij kon eerst niet een lekkere schouderbinnenwaarts rijden en dat doet ie nu gemakkelijk. Ik ben al blij dat we nu zover zijn... Het is geen ferro nakomeling, een Giorgio x Armstrong, heb nog nooit van Giorgio gehoord.
En ik kijk idd te veel naar het paard, moet voor me kijken.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:43

Probeer meer te gaan zitten in je zadel (voor je gevoel wat achter je zitbeenknobbels) waardoor je je bekken een beetje kanteld en hoofd rechtop, borst vooruit en meer rechtop gaan zitten.
Wat bij mij helpt is het net allemaal wat meer overdreven te doen dan je denkt dat goed is. Dus overdreven recht op gaan zitten, overdreven 'groot' maken op je paard, overdreven gaan zitten(niet half gaan zitten en dan staan in je beugels)

En als je probeert wat meer te ontspannen in je hand en echt los te laten, dan kan hij ook ontspannen in zn rug. Anders word hij constand tegen gehouden door die druk op de teugels..
Dus meer durven te rijden!
Verder heel leuk paard! gelukkig dat het weer beter gaat met jullie!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:50

Ik begrijp dat je aan het opbouwen met dit paard.
Hij loopt nu met een knik in zijn hals, hoofd achter de loodlijn. en daardoor duikt hij op de voorhand.
ook in een opbouw zou ik hier niet voor kiezen.

mogelijk is de houding te verbeteren door hem meer met zijn neus eruit te rijden, meer voorwaards neerwaards. die oprichting komt, net zoals je zegt, later wel.

succes! leuk paard hoor!!!!