Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(maar zie daar maar van af omdat ik altijd nog met de trailer moet rijden)

daffodil schreef:Ook ik heb hier wat last van, mijn paard is soms in de ring volledig afwezig......hulpen komen niet door en ik moet alle zeilen bijzetten om m aan het lopen te houden. Zet ik in de training een travers neer om te zoeken, in de ring krijg ik hem geen centimeter van zijn plek. Simpel doordraven is al moeiljik zat. Gelukkig geen echte fouten, echter door dit gedrag word ik heel onzeker en bouw ik dus nóg meer spanning op.
Breghje schreef:Een paard spiegelt vaak het onbewuste gedrag van de ruiter. Vind je dochter de wedstrijden nog wel leuk? Is ze gespannen? Vaak zijn de oplossingen in de ruiter te vinden ipv in het paard. En das geen kritiek! Maar meer eens in jezelf kijken of de druk niet te hoog is, ze niet teveel wil ineens of dat het simpelweg even te zwaar is.
CarolineP schreef:Sinds de indoorwedstrijden zijn begonnen, loopt mijn dochter regelmatig tegen het volgende probleem op.
Tijdens het losrijden ( vaak met veel in een kleine bak) blokkeert haar paard. Hij is niet meer aan de hulpen, maakt fouten, springt om in de contra en is gespannen. Dit blijft als ze de ring in gaat. Hij kijkt nergens naar, lijkt een koele kikker. Maar toch dit vreemde gedrag.
In de training kan hij het werk makkelijk aan en geeft nooit aan het moeilijk te vinden.
Wie heeft ook wel eens zoiets gehad en wat toen gedaan?
Hij loopt Z 1 en staat prima aan de hulpen.

)
Sectolin Equi Nervo of Duivenbiergist
CarolineP schreef:Ik ben het met je eens hoor! Maar wat je zelf al zegt, het moeilijkste is om uit te vinden wat er aan de hand is. Kon hij maar praten, dan was het probleem misschien wel zo opgelost. Misschien heeft hij er geen zin meer in; prima dan even niet. Het vreemde is dat hij het hele buitenseizoen super gelopen heeft! ( vorig jaar hadden we hem nog niet).
We houden hem nu eerst thuis en trainen gewoon door en dan zien we over een poosje wel weer. En anders wachten we gewoon tot april....