Ik zal me eerst maar eens voorstellen: Ik ben Anne-Jo (AJ) en ik ben de bijrijdster van U'Blingh.
Sinds kort hebben we een dubbele longe met katrollen. En dat hebben we natuurlijk helemaal uitgeprobeerd. En hij reageert hier echt perfect op! Het kan allemaal verbeterd worden hoor, maar kan op dit moment niks anders van hem verwachten, omdat hij zo goed zijn best doet, en je dingen niet kan over haasten.
Maar zoals jullie al wel vaker hebben gezien, gehoord of gelezen is Blingh behoorlijk hoog ingesteld van zichzelf, en was hij de laatste tijd niet meer vooruit te branden, dus hebben we er een extra dekentje onder gelegd, en ben ik begonnen het longeren (omdat die dubbele longe wel gebruikt moest worden
). Maar vanaf het moment dat de longe vast zat, en hij in de gaten had wat de bedoeling was, was het een wereld van verschil! Waar hij normaal moeite mee heeft zoals lang en laag lopen, deed hij nu alsof hij dat altijd doet. Na veel tempowisselingen reageert hij enorm goed op stem, en is hij behoorlijk voorwaarts (waar hij ook een tijdje last van heeft gehad).
Maar, dinsdag heb ik eerst gelongeerd, en daarna opgezadeld en er nog even opgesprongen. En al moet ik eerlijk zeggen, IK HEB NOG NOOIT ZO LEKKER GEREDEN OP BLINGH! (wat vond ik het jammer dat er niemand was die het kon filmen, of er een foto van kon maken) Maar dat moest ik natuurlijk Cimmy-Lou ook laten mee laten maken, DUS....
Vandaag eerst even wat rek en strek oefeningen aan de longe gedaan, en daarna Cimmy erop gezet:)
Zie hier de resultaten:D
Er is te zien dat er wat spanning is bij Cimmy (ze heeft afgelopen week een wat rot les gehad, waar ze toch wat gespannen van is geworden, en het is voor haar dan ook weer de eerste keer dat ze er weer op zit.). De foto's staan volgens mij niet helemaal op vollegorde, graag commentaar en tips! maar houd het wel netjes (het is al een enorme verbetering!)
Hier het nog even instappen

En lekker aandraven, wat rechterstelling vragen. (die achterbeentjes
)
De bocht door:p

Hij drukt z'n neus der wel uit, maar wel een mooie achterhand

Doorzitten

nog steeds doorzitten

Dat achterbeentje:)

Met langere teugel draven

Dit heb ik hem nog nooit zien doen
hihi
De galop is ook nog aan bod gekomen, maar heb ik helaas niet op foto staan. We hebben natuurlijk ook nog uitgestapt hoor:) En vol gestopt met snoepjes:)