U'blingh en CL @ rijden na longeren met dubbele longe :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AJ_

U'blingh en CL @ rijden na longeren met dubbele longe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:49

Hoi allemaal!

Ik zal me eerst maar eens voorstellen: Ik ben Anne-Jo (AJ) en ik ben de bijrijdster van U'Blingh.

Sinds kort hebben we een dubbele longe met katrollen. En dat hebben we natuurlijk helemaal uitgeprobeerd. En hij reageert hier echt perfect op! Het kan allemaal verbeterd worden hoor, maar kan op dit moment niks anders van hem verwachten, omdat hij zo goed zijn best doet, en je dingen niet kan over haasten.

Maar zoals jullie al wel vaker hebben gezien, gehoord of gelezen is Blingh behoorlijk hoog ingesteld van zichzelf, en was hij de laatste tijd niet meer vooruit te branden, dus hebben we er een extra dekentje onder gelegd, en ben ik begonnen het longeren (omdat die dubbele longe wel gebruikt moest worden Haha! ).
Maar vanaf het moment dat de longe vast zat, en hij in de gaten had wat de bedoeling was, was het een wereld van verschil! Waar hij normaal moeite mee heeft zoals lang en laag lopen, deed hij nu alsof hij dat altijd doet. Na veel tempowisselingen reageert hij enorm goed op stem, en is hij behoorlijk voorwaarts (waar hij ook een tijdje last van heeft gehad).

Maar, dinsdag heb ik eerst gelongeerd, en daarna opgezadeld en er nog even opgesprongen. En al moet ik eerlijk zeggen, IK HEB NOG NOOIT ZO LEKKER GEREDEN OP BLINGH! (wat vond ik het jammer dat er niemand was die het kon filmen, of er een foto van kon maken) Maar dat moest ik natuurlijk Cimmy-Lou ook laten mee laten maken, DUS....

Vandaag eerst even wat rek en strek oefeningen aan de longe gedaan, en daarna Cimmy erop gezet:)

Zie hier de resultaten:D

Er is te zien dat er wat spanning is bij Cimmy (ze heeft afgelopen week een wat rot les gehad, waar ze toch wat gespannen van is geworden, en het is voor haar dan ook weer de eerste keer dat ze er weer op zit.). De foto's staan volgens mij niet helemaal op vollegorde, graag commentaar en tips! maar houd het wel netjes (het is al een enorme verbetering!)

Hier het nog even instappen
Afbeelding

En lekker aandraven, wat rechterstelling vragen. (die achterbeentjes Haha!)
Afbeelding

De bocht door:p
Afbeelding

Hij drukt z'n neus der wel uit, maar wel een mooie achterhand
Afbeelding

Doorzitten
Afbeelding

nog steeds doorzitten
Afbeelding

Afbeelding

Dat achterbeentje:)
Afbeelding

Afbeelding

Met langere teugel draven
Afbeelding

Dit heb ik hem nog nooit zien doen Lachen hihi
Afbeelding

De galop is ook nog aan bod gekomen, maar heb ik helaas niet op foto staan. We hebben natuurlijk ook nog uitgestapt hoor:) En vol gestopt met snoepjes:)

Anoniem

Re: U'blingh en CL @ rijden na longeren met dubbele longe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:53

Heej Aj-tje!

Was idd wel weer een beetje onzeker en gespannen, longeren vond ik heel leuk! Je ziet hem gewoon verbeteren! Ja ben trots op ons!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:57

Ziet er goed uit Lachen
Mooi hoofdje heeft hij Lachen
Probeer zelf je tenen iets meer naar binnen te draaien, ze steken er nu soms een beetje heel erg uit Tong uitsteken

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 11:14

Liggen jullie allemaal nog te slapen? Of heeft er gewoon niemand comentaar of tips? Tong uitsteken

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:21

wat fijn dat het een wereld van verschil is na het longeren met dubbele longe!
wat mij opviel is dat je je voeten heel ver in de beugels hebt en je tenen iets naar buiten, probeer daar op te letten Lachen

ook lijkt het of je paard altijd ietsiepietsie rechterstelling heeft maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn..

verder is het een ontzettend leuk paard! en ga zo door! Haha!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:51

Hee Cimmy! Lang geleden dat ik foto's van jou en je paardje heb gezien! Hij ziet er goed uit zeg!
Balen dat het rijden eerst niet zo goed ging, maar zo te zien zijn jullie weer op de goede weg, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:39

Barbie1986 schreef:
Hee Cimmy! Lang geleden dat ik foto's van jou en je paardje heb gezien! Hij ziet er goed uit zeg!
Balen dat het rijden eerst niet zo goed ging, maar zo te zien zijn jullie weer op de goede weg, ga zo door!

Ja klopt, sinds mijn nieuwe baan kan ik blij zijn als ik een keer in de week kan rijden (minimaal) Niet echt ter bevordering van mijn houdingen en mijn zelfvertrouwen. December is een drukke maand plus een collega uitgevallen, druk, druk, druk.
In januari heb ik weer betere werktijden en kunnen we hopelijk weer lekker aan de slag!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:03

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:12

leuk paardje zeg!
Er staat bij een van de foto's een opmerking over het 'goede' achterbeengebriku. Sorry, maar dit paard heeft heel slecht achterbeen gebruik,dus is zeker iets om aan te werken!

veel succes verder! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:32

Kaitlin schreef:
leuk paardje zeg!
Er staat bij een van de foto's een opmerking over het 'goede' achterbeengebriku. Sorry, maar dit paard heeft heel slecht achterbeen gebruik,dus is zeker iets om aan te werken!

Blingh heeft een krampbeen achetr dus voor hem is dit al heel goed! Dus om nu te zeggen dat het heel slecht is, zeg dan dat het beter kan Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:00

Blingh schreef:
ksb schreef:
leuk paardje zeg!

Blingh heeft een krampbeen achetr dus voor hem is dit al heel goed! Dus om nu te zeggen dat het heel slecht is, zeg dan dat het beter kan Knipoog

het spijt me, maar vind toch echt dat dit paard erg slecht achterbeen gebruik heeft. Ik wist natuurlijk niet dat hij een krampbeen heeft. Dus als hij al stukken beter loopt wil ik dit graag geloven.

alsnog veel succes verder!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:06

Kaitlin schreef:
leuk paardje zeg!

Er kan inderdaad nog een heleboel aan worden verbeterd, maar met hoe het eerst was, is dit al een hele grote verbetering! En daar zijn we enorm trots op:) Maar nog steeds bedankt voor je reactie...
En aangezien jij zegt dat dit iets is om aan te werken (waar wij ook van bewust zijn...), nog enige ideeen hoe we meer achterbeen-gebruik kunnen stimuleren?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:44

Kaitlin schreef:
leuk paardje zeg!

Overdrijven is ook een vak hoor, bovendien vind ik dit niet een goede manier van commentaar geven. Een negatief punt opmerken mag wel, maar vind wel dat er suggesties bij horen die haar kunnen helpen

Ik vind dat hij op een aantal foto's fijn op lengte komt en jullie duidelijk op de goede weg zijn.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:47

sophie_kurk schreef:
ksb schreef:
leuk paardje zeg!

Overdrijven is ook een vak hoor, bovendien vind ik dit niet een goede manier van commentaar geven. Een negatief punt opmerken mag wel, maar vind wel dat er suggesties bij horen die haar kunnen helpen

Ik vind dat hij op een aantal foto's fijn op lengte komt en jullie duidelijk op de goede weg zijn.

wat is dit nou voor gezwats, laten we bokt maar gewoon sluiten dan. Knipoog

Als tip zou ik spelelenderwijs veel afwisseling in het werk brengen, veel overgangen en een keertje opzij, zodat de achterhand constant gestimuleerd word. Persoonlijk zou ik voor het voorwaarts neerwaarts met veel tempowisseling kiezen, maar heb zelf ondervonden dat dit in het begin erg zwaar kan zijn voor de paarden, ivm zijn 'beperking' (om het even zo te noemen), zou ik hier nog even mee wachten, en eerst lekker spelenderwijs wat aan de slag gaan.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:05

Hey Cimmy,
Wat leuk om foto's van jouw en U'Blingh te zien zeg!
Bling ziet er goed uit.

Valt me op dat jullie erg goed vooruit zijn gegaan! Haha!
Ik wist niet eens dat je een verzorgster had voor Bling zeg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 06:38

Libertylove schreef:
Hey Cimmy,
Wat leuk om foto's van jouw en U'Blingh te zien zeg!
Bling ziet er goed uit.

Valt me op dat jullie erg goed vooruit zijn gegaan! Haha!
Ik wist niet eens dat je een verzorgster had voor Bling zeg ...

Hee Manon.

Komt omdat ik het laatste tijd zo druk heb. Veel bij Geert omdat het thuis niet helemaal lekker loopt. En ontzettenbd druk met werken nu. Maar ben heel blij met haar..!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 06:49

Heey Cimmy, leuke foto's van Blingh het geheel ziet er erg vriendelijk uit. Dressuurmatig heb ik weleens betere foto's gezien, maar het kan niet altijd top gaan he!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:52

Leuke foto's Cimmy! Ziet er ontspannen uit.
Waar is je ankypad? Nagelbijten / Gniffelen

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 08:59

Foryourneeds schreef:
Leuke foto's Cimmy! Ziet er ontspannen uit.
Waar is je ankypad? Nagelbijten / Gniffelen

daar had IK geen zin in:p er liggen kei leuke andere pads in het kastje... maar mijn lievelingskleur is blauw.. en ik mocht kiezen:) dus vandaar:p