Paard ontzeéttend gevoellig voor been.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard ontzeéttend gevoellig voor been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:40

Hoi' Lachen.
Mijn verzorghafje, die is zo ontzettend gevoellig op been.
Kijk ietsjes gevoellig aan been is opzich wel fijn, maar je kunt je been er nog niet aan leggen of je zit in draf Nagelbijten / Gniffelen.
Dat zit je er bijvoorbeeld echt ook maar heúl zachtjes aan perongeluk met je hak.
En dan zit je alweer in draf Haha!, dus iemand tips ervoor? Lachen

Ik rijd trouwens zonder zadel, aangezien in nog geen geschikt zadel voor haar heb!

MaaikeMo

Re: Paard ontzeéttend gevoellig voor been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:58

misschien gewoon wat harder been geven en tegelijk zeggen 'draaff'. en als ie dan op harder been aandraaft belonen ofzo... kweet t eigk niet:D maar je kan t proberen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:49

Zorgen dat je je been aanlegt. Vaak word dit in stand gehouden doordat de ruiter zijn benen dan maar gaat afsteken, maar dat is dus niet de bedoeling.

Gewoon je been rustig aanleggen, en als ie aandraaft opvangen met je zit en eventueel met je stem. Maar niet je been er vanaf halen omdat ie wegdraaft, want daarmee 'beloon' je dus als het ware zijn gedrag.
Wat ook helpt is juist je benen lekker veel gaan bewegen. Niet zozeer tegen de buik drukken, maar wel er van voor naar achteren langsglijden met je benen. Op die manier maak je ze wat minder gevoelig.

Succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:49

Bedankt Lalidan, hier heb ik wel wat aan Lachen.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:48

hoi hoi, mijn paard heeft hetzelfde gedaan en mijn ervaring is ook wel "tijd", ik weet niet hoelang je de haflinger al rijdt maar gewoon rustig de tijd nemen, niet van het beestje verwachten dat het van het ene op het andere moment niet meer "vlucht" voor het been. En zeker wat lalidan aangeeft, niet je been afsteken, en veel overgangen rijden stap-halt (steeds langzamer laten stappen op je zit maar wel been aanhouden).
Bij ieder dier werkt het anders maar dit was/is behoorlijk succesvol bij mijn paard.