Stuiteren in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:57

Hallo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Bij paarden die een beetje hobbelen in galop zit ik al gigantisch te stuiteren.
Hebben jullie tips hoe ik beter kan blijven zitten. ook heb ik als ik op een paard zit wat stuiter en ik maak een volte dat ik er bijna afvlieg omdat ik zo stuiter..

Judith_89

Re: Stuiteren in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:01

Je benen heel lang maken en diep gaan ziten. Als je paard hierdoor terug valt, kun je een dressurzeepje erbij pakken voor de ondersteuning. Niet mee gaan slaan natuurlijk. Doordat je een zweepje gebruikt zal het voor jou misschien makkelijker zijn om je benen lang te maken. Succes Knipoog

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:04

Probeer wat meer ontspannen te zitten en idd lang maken.
Is niet makkelijk, maar werkt het beste! Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:28

Suus wat ik soms zie als je in de galop zit, dan valt het me op dat je je spant. Je bovenbenen klem je tegen het zadel aan en je houd je armen en schouders strak.
Misschien denk je dat het niet zo is, maar soms kan je een andere houding aannemen die je zelf niet eens doorhebt.

Probeer dus zo ontspannen mogelijk te zitten en er niet aan te denken dat je stuiterd. Je heupen los en meegaan met de bewegingen. Ook niet je armen strak houden maar ook lichtelijk meegaan met de beweging.

bibzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:10

Suuskipje schreef:
Hallo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Bij paarden die een beetje hobbelen in galop zit ik al gigantisch te stuiteren.
Hebben jullie tips hoe ik beter kan blijven zitten. ook heb ik als ik op een paard zit wat stuiter en ik maak een volte dat ik er bijna afvlieg omdat ik zo stuiter..

ik hem etzelfde probleem bij cantara,, ze neemt redelijk grote passen waardoor ze ferm hobbelt,, en ik ben er deze maandag afgevallen doorda ik zo stuiterde en mijn stijgbeugel verloor xP'
ma khem me wel geen zeer gedaan xP'

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:24

Zoals hiervoor al gezegd is: ontspan jezelf en maak je lang. Ook kan het helpen om extra achterover te gaan zitten (voor jouw idee dan bijna hangen. )Ik weet niet hoe het bij jou is, maar veel mensen die gaan klemmen, gaan ook naar voren zitten. Daardoor gaan ze nog meer klemmen, omdat ze minder balans hebben dan dat ze achterover zitten.
Succes! Knipoog

shanandoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 01:11

probeer anders verzamelder gaan te gaan rijden.
heb je meer controle waardoor je beter op je zit kunt letten en wat ontspannener kan zitten.
en been inderdaad lang maken zoals hier boven al werd gezegt.

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:49

Met de beweging van het paard meegaan.. oftewel 1 worden met je paard:)