overkruisen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tylani

overkruisen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 13:18

ik had een vraagje over overkruisen in galop.
mijn (verzorg)paardje gaat elke hoek met dr achterbenen kruisen, als ze rechtuit loopt (buiten) dan galloppeert ze wel goed.
iemand tips?

Judith_89

Re: overkruisen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:45

Die van mij heeft dat ook gedaan. Dit heeft alles met balans te maken. Mijn intructrice zei dat ik heel veel overgangen moest rijden, tempo wisselingen en voltes. En iedere keer als ze overkruist terug nemen en opnieuw aanspringen. Dit heeft heel goed geholpen en nu doet ze het vrijwel niet meer. Succes ermee Knipoog

_fiona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:48

Mijn paard doet dat ook weleens, volgens mij heeft het inderdaad ook met balans te maken, en met jou eigen inwerking op je paard, als ik goed mijn been eraan hou etc. dan gaat het goed.

Succes ermee Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:04

Balans, en denk aan je binnenhand,niet trekken dan blokkeer je binnenachterbeen en moet ie omspringen.Je kunt het ook goed oefenen met contragalop en middengalop in contragalop.Sucses

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:16

Sinds ik mijn merrie heb doet ze dit ook. En zij is nog niet onder het zadel. Dus rustig begonnen met longeren. Nu sinds kort loopt ze bijgezet en gaat ze haar rugspieren gebruiken. (ze liep daar voor altijd met dr hoofdje in de lucht) en het gaat al stukken beter...
Wat ik iedere keer doe als ze achter overkruisd, terug naar draf, dan zoekt ze haar balans weer terug en dan nogmaals aangalopperen. Verder niet te lang achter elkaar galopperen. ik heb het eerst opgebouwd van een half rondje naar een heel en dan 1,5 enz... maar hoe ze het gaat doen als we haar gaan beleren dat weet je niet natuurlijk

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:37

Paardje die ik regelmatig rij heeft dit probleem ook. Inderdaad niet te veel druk op de binnenhand, buitenteugel er goed bijhouden en buitenbeen. Vaak is het dat het paard nog niet sterk genoeg is achter en nog niethelemaal goed over de rug loopt. Ik volg dit even Lachen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:18

ik rij sinds vandaag een nieuw paard, deze gaat ook overkruist in galop. Het is inderdaad een evenwichtsprobleem, nog niet sterk genoeg in de bespiering in de rug en buik om de benen goed te dragen. waarschijnlijk loopt de jouwe ook teveel op de voorhand.
Ik richt me eerst op de stap en draf, om van hier uit het paard voorwaarts neerwaarts te rijden, zodat ze langszaam leert om haar rug goed te gebruiken, en om op 4 benen te lopen. Veel overgangen, en veel voltes rijden, zodat ze in het bochtwerk leert om het achterbeen eronder te krijgen in plaats van opzij uit te zetten. Aan de longe met bijzet touwtjes (niet te strak) begin ik straks met galloperen, dus onder het zadel voorlopig niet. pas als ze sterker is ga ik onder het zadel de galop weer uitproberen. Inderdaad met de buitenteugel er goed aan, zelf zo recht mogelijk te zitten, (niet meebuigen in de bochten). Eerst op de volte, en vandaaruit volte veruimen en naar de hoefslag, neem de tijd ervoor!

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:14

overgangen rijden, tempo wisselingen en voltes. En iedere keer als ze overkruist terug nemen en opnieuw aanspringen.liefst weer in 2 drafpassen aangaloperen. het heeft ook t emaken met de balans van de paard maar ook ruiter soms.