Afgelopen zondag heb ik de eer gehad om een keer op de prachtige hengst Pajk (vader van mijn pony luckyboy) te mogen rijden!
Marian (mijn instructrice en eigenaar van Pajk) rijdt met hem Z2 dressuur tussen de paarden en ze wint zowat elke wedstrijd met hem!
Vandaar dat ik dan ook geen seconde hoefde na te denken, toen ze me vroeg of ik een keer op haar peerdje wou rijden. Door alle zenuwen was ik helaas wel mijn cap vergeten mee te nemen. Normaal rijdt ik wel ALTIJD met cap, dus alsjeblieft, geef hier geen commentaar op.
Ook heb ik met stang en trens gereden, omdat het dan helemaal voor het echie was, de stang heb ik echter geen seconde aangeraakt, dus das verder niet echt aan de orde.
Verder was het dus de eerste keer dat ik op zo'n hoog opgeleide hengst reed (überhaupt voor het eerst op een hengst) en ik moest dan ook heel erg wennen aan alle knopjes die er op hem zaten
Nou hieronder de foto's!1 Na uitgebreid ingestapt en losgewerkt te zijn door Marian, liet ze even wat van zijn trucs zien. als ik zo naar zijn hals kijk hadden we wel iets beter mogen poetsen!

2

En toen was ik aan de beurt...
3 Even spoortjes omdoen en uitleg over de 2 teugels

4 Eerst elkaar maar even leren kennen

5 Daarna een galopje

Vanaf hier staan ze niet meer op volgorde
6 Een poging tot travers

7 Uitgestrekte draf

8 Wijken (o.i.d)

9 De galopwissel wilde niet zoals het hoorde, dus ging marian even op Pajk om haar uitleg te verduidelijken.

10 En toen gingen wij weer vrolijk verder

11 Inzet schouderbinnenwaarts

12 Nee pajk! Daar gaan we niet overheen

13 En een hele fijne foto al zeg ik het zelf

14 En nog een gallopje

15 Wij hebben in ieder geval lol gehad :-D!

Rijtechnisch commentaar zou leuk zijn
Er zijn een aanal dingen waarvan ik weet dat ze niet helemaal in orde zijn, zoals onder andere niet naar het (oh zo prachtige) paard kijken, rechtop zitten en mijn handen meer dragen. Verder ben ik gewend om op mijn eigen pony, die 3 maanden onder het zadel is en die totaal anders aan de hulpen staat te rijden. Maargoed, met tips kan ik altijd wel wat, dus ik zou zeggen, kom maar op
! 
Rijtechnisch commentaar zal ik aan de rest overlaten