Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

in een weekje zit er bij ons: wandelen, springles, dressuur, een rondje op de renbaan, een keertje spelen in de piste enz
Maar het is nu eenmaal een feit dat ze liever lui dan moe is
)gazzetta schreef:wat ook help is zeg maar irriteren met de zweep door kleine tikkjes en met de zweep de achterhand te kitelen..
sinds een week of 3 heb ik besloten om eens echt met hem aan het werk te gaan, juist met dit frisse weer dan zijn ze wat actiever en heb ik veel overgangen gedaan, even aandrijven, reageerde hij niet wat harder en reageerde hij weer niet kreeg hij een schop of tik, zo laat ik hem zien dat het heel vriendelijk kan en ook minder. wissel veel af dan een keer buitenom etc. hij is nu al beter aan het been
hij begint het zelfs steeds leuker te vinden

florrtje schreef:Neen volgens mij is het bovenstaande niet correct , dan moet je hem iets afleren, en dat is altijd moeilijker dan aanleren.
Even een vraag om te kunnen helpen ..
Doen jullie halfoponthoud ? Zonee kun je bij aanspringen een tik geven met die oponthoud er bij en het been... wel een licht tikje , geen harde, is weer veel te moeilijk om af te leren
succes !
florrtje schreef:jij moet dringend leren wat halfoponthoud is denk ik. Helemaal niet tegenhouden. als je je been naar achter legt , je paard luisterd niet , hard drukt , hij luisterd nog niet , dan een tik gaat geven en wel luisterd, dan denk ik dat het moeilijk is om hem van die tik af te leren. in tegendeel je zult je tik telkens harder moet maken. vandaar verkeerd. Halfoponthoud , been naar achter, kijk wat hij doet , doet hij niets , tik.
dat zou leuk worden zeg.