met gedult bereik je wat :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

met gedult bereik je wat :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:31

ik ben zo trots op mezelf en op mijn lieve paardje.

ik heb hem nu 4 maanden en naar heel veel oefenen en privelessen.
(eindelijk) was nodig heb ik nu eindelijk mijn lieve paardje beter aan het lopen.
vergeleken een paar maanden geleden. vindt ik zelf dat hij veel beter is gaan lopen.

idemdito is een ruin van 1.75
van zeus x simone vdm- lector en er zit ook mathador in.
eigenlijk is hij dus spring gefokt maar is bij de vorige eigenaar dressuur matig uitgebracht.
en tot m2 gestart. ik zelf wil in januari gaan starten. dus nog even werken aan:

mijn hakken niet optrekken tenen naar binnen en nog meer rechtop gaan zitten.
ik ben bezig met een ander zadel dus hoop dat mijn houding straks door een beter zadel ook beter wordt.

toen: 3 maanden geleden ongeveer
Afbeelding

Afbeelding

en nu:

hier ben ik echt trots op heb er veel voor moeten trainen maar het is ons beiden gelukt.
en we worden al steeds meer een combi denk ik

Afbeelding

de fotos zijn gemaakt aan het einde van mijn les.
en hij werdt wat vermoeid vandaar dat de fotos iets minder zijn van het rijden.
volgende week maakt mijn lesgeefster weer fotos.

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd of jullie vooruitgang zien.

kritiek is welkom mits opbouwend

Lilliputter

Re: met gedult bereik je wat :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:34

Ziet er al veel beter uit, vooral je houding! Succes verder! Lachen

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:35

goed zo!!!! zie duidelijk verbetering!!
denk wel om de voetjes naar binnen...

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:36

dankje ben ook erg blij met wat we samen weer gedaan hebben gekregen en les he!!! dat doet wonderen Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:36

Ja, ik zie ook een duidelijke verbetering!

Nog veel succes!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:38

je ziet zeker vooruitgang, mooi hoor. Ik vind het nog het leukste dat je zo trots en enthousiast bent, ga vooral zo door zou ik zeggen !

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:39

Ik vind dat je teugels wel 20 cm korter mogen. Nagelbijten / Gniffelen

Verder vind ik het een leuk paard, de vooruitgang is ook te zien! Je houding is al stukken beter, probeer je rug alleen niet zo hol te maken!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:40

zou het dom zijn om een startkaart aan te vragen of moet ie dan nog netter lopen. ik wil overigens gewoon voor de leuk aan wedstrijden gaan doen en zien wat het wordt denk dat het heel lang zal duren voordat we een puntje verdienen maar je leert steeds meer als je een keertje ervaring opgedaan hebt ik heb nog nooit in mn leven een wedstrijd gereden....

dus ik weet niet wat ik moet doen wel of niet aanvragen de onderlingen wedstrijden op de manege zijn allemaal al vol

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:41

Het is gedulD en niet gedulT Knipoog
Verder zie ik wel vooruitgang, alleen je teugels mogen wel wat korter.. Ik zou zeggen lekker blijven oefenen want het kan zeker nog véél beter..

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:42

Vooral bij die laatste foto zie je heel duidelijk het verschil.
Hij krijgt een mooi gespierde nek.

Erg fijn dat je er zo blij mee bent!!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:44

ja daar zijn we nu mee bezig de teugels korter te maken en dan die onspanning erin te houden want met wat langere teugels heb je sneller ontspanning in je armen als heel kort. maar het gaat iedere week vooruit dus we oefenen verder.

en hij was al een uur aan het lopen en omdat hij 17 is en hij erg hijgde liet ik heb daar waarschijnlijk nog net ietsje langer. en het oogt idd wel zo ja haha of ze super lang zijn OEPS we werken er wel aan;)

en ja ik straal altijd zeggen ze als ik aan het rijden ben...

ik ben ook zo gek om mijn lieve grote reus. en vooral als het dan zo goed gaat is die lach moeilijk weg te krijgen tijdens het rijden

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:45

idd zijn nek begint te groeien hahaha

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:49

Ik zie ook zeker verbetering.
Ik dacht alleen te zien dat hij toch wel wat op je handen hangt? of is dat niet zo?
Ga zo door hoor! Je komt er wel...
*stuur je even een pb*

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:14

Nou je ziet idd wel verbetering. Maar dat ik er nou erg enthousiast van word...
Voor een paard dat M2 heeft gelopen, vind ik het beeld qua houding enz erg tegenvallend. Maargoed, jij bent misschien nog onervaren ruiter en het is gewoon hartstikke moeilijk. Heel goed dat je al vooruit gegaan bent dus, maar blijf nog heel veel oefenen!! Succes!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:39

Het ziet er veel beter uit, alleen je teugels mogen een halve meter korter Tong uitsteken (ok, halve meter is overdreven), maar ik denk dat als je hem wat meer oppakt dat hij nog mooier gaat lopen en je nog beter gaat dragen. De foto's zeggen natuurlijk niet alles over het rijden, maar ik denk dat als je hem meer oppakt dat het dan wel goed komt met je punten Haha! Dus je startkaart kun je voor begin volgend jaar wel aanvragen hoor Haha!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:42

nou het zit zo:

ik heb hem 4 maanden geleden gekocht bij een dressuur stal.
daar heeft hij 2 maanden gestaan. toen die mevrouw hem dus kocht heeft hij daarvoor anderhalf jaar op de wei gestaan, en is toen doorverkocht aan die dressuurstal.
alles moest er weer in gestopt worden, ik zelf kom van een klei ne d pony ineens op zon groot paard dus vandaar dat ik het nog moet leren hij alleen doet wat ik wel kan.

dat hij met lange teugel liep op deze fotos kwam omdat we een uur les hebben gehad en het laatste paar rondje in de buitenbak een paar fotos hebben genomen en hij heel moe was.
idd hij hing soms een klein beetje maar de rest van het uur ging het erg goed. en hebben we ook met korte teugel gereden.
en dat deed hij goed maar we werken vooral aan de ontspanning en dat hij op mijn beenhulpen reageert veelvoorwaarts neerwaarts en heel veel overgangen het eerst half uur. en dat doet wonderen. volgende week volgen weer fotos hoop ik en dan ook meer Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:12

garny95 schreef:
je ziet zeker vooruitgang, mooi hoor. Ik vind het nog het leukste dat je zo trots en enthousiast bent, ga vooral zo door zou ik zeggen !

hierin ga ik helemaal mee! Je doet het goed hoor! Lekker aanvragen die startkaart!

@Nen: Dat een paard M2 heeft gelopen betekend niet dat iemand anders dat eruit zou kunnen halen

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:58

Betekent idd niet dat elke ruiter dat er zo maar uit kan halen, betekent wel dat het paard uit zichzelf een bepaalde basishouding heeft waaraan je kan zien dat het paard meer beheerst dan de ruiter en dat vind ik in dit geval, nouja iig op deze foto's, niet te zien.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:29

klopt jullie hebben gelijk maar hij heeft hiervoor 2 jaar op de wei gestaan, maar goed hij heeft de knopjes nog wel en we hebben les dus het komt vast wel goed. het is maar dat we samen weer gaan leren, maar als ik er iemand op laat rijden die M rijdt dan zie je ineens meer verschil maar goed. ik ben trots op hoe hij het nu doet. en hij moet ook een ander zadel en het kan goed zijn omdat deze niet helmaal lekker ligt dat ie ook niet optimaal loopt... of het moet zijn dat ik dat verkeerd articuleer...??