Desprit d'Escuro [BWP , 4jr]@ work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro [BWP , 4jr]@ work !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 18:41

Hey

Voor de mensen die het nog niet weten ,Desprit staat sinds vorige week op een nieuwe stal in Damme (Belgie) . Ze heeft het super naar haar zin en ik ben zeer tevreden dat ze daar staat.
Als jullie willen weten waarom ze nu op een nieuwe stal staat, in het vorig topic kan je het lezen en kan je foto's zien van de 2de dag toen ze daar stond : [HAW] Desprit d'Escuro [4j] @ work op nieuwe stal!

In het vorig topic had ik gezegt dat ik vandaag nieuwe foto's ging laten maken en dat is ook gebeurt Knipoog
Gisteren heb ik les gehad met desprit en ze liep echt super! Vandaag liep ze ook goed, maar minder dan gisteren.Ze was op sommige momenten wat sterk in haar mond , wat je ook kan zien op sommige foto's.
Volgende week zondag is er een onderlinge dressuurwedstrijd waar ik misschien aan mee doe en ik hoop dat ik van de week dus nog een privé lesje kan nemen als voorbereiding.

Ik heb eerst eventjes binnen gereden maar daar waren de foto's niet mooi...Dus ben ik dan in de superzalige buitenpiste gaan rijden Lachen Achter de piste staan er koeien , en desprit heeft nogal een euhm.. koeienfobie Clown.Ik dacht dat haar aandacht meer naar de koeien ging gaan dan naar mij, maar eigenlijk heeft ze bijna geen kick gegeven om de koeien Lachen

Nuja , genoeg gekletst, de foto's:

1. Afbeelding
Laag instappen

2. Afbeelding
Rustig drafje

3. Afbeelding
En toen waren we buiten.

4. Afbeelding
Eventjes wat teugel geven..

5. Afbeelding
Mijn favoriet Lachen

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_7060.jpg

6 Afbeelding
Hier mocht ze net ietsje ronder lopen.

7. Afbeelding
Drafje

8 Afbeelding
Inzet van een cirkel denk ik

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_7101.jpg
Hier liep ze dan weer te diep Clown

9 Afbeelding
Halthouden moet ook gebeuren, in de proef moet ik 3x halthouden dus daar moeten we nog op oefenen.

10 Afbeelding

11 Afbeelding

12 Afbeelding

13 Afbeelding
En uitdraven Lachen

14 Afbeelding
En haar hoofdje nog eens. Ze was moe volgens mij Lachen

Op sommige momenten/foto's durf ik nog eens mijn voeten afsteken ( Bv bij het halthouden.)

Voila Lachen Dit was het.
Commentaar en tips zijn welkom.

Groetjes

PrietPraat

Re: Desprit d'Escuro [BWP , 4jr]@ work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:52

Mooie omgeving om te rijden Lachen!

Ze loopt idd minder diep dan op de vorige foto's Ja.

Doe zo verder en zekers mee doen aan die wedstrijd! Brengt vast resultaat.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:11

Bedankt helene Lachen
Die omgeving is echt super! En die piste ligt er echt super bij en het is er rustig , wat moet je nog meer hebben !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:17

Idd mooie omgeving Ja
Ziet er netjes uit hoor!
Wat betekent haar naam eigenlijk?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:24

Alison je bent echt goed bezig meid! Lachen Hier loopt ze inderdaad wat lekkerder dan in het andere topic. K'vind dat echt knap wat je met haar hebt bereikt, ook volgens de omstandigeden! Die stal ziet er super uit zeg, dat zou ik ook moeten hebben eigenlijk. haha! Knipoog Haar manen passen inderdaad bij haar. Op sommige foto's mag ze nog nét wat meer haar rug gaan gebruiken. Maar volgens mij zijn dat eerder momentopnames. T'plaatje ziet er echt ontspannen uit, die goeie pistes doet jullie (Mieke,Jij,Bas & Spriet) Echt goed! Lachen Goeie keuze gemaakt dus met te veranderen. Qua houding ben je er echt stukken op vooruit gegaan. Probeer alleen met je rug,benen en armen een mooie rechte lijn te vormen, soms ga je wat naar achter hangen. Bij 12 (in de bocht) krijg ik een beetje het idee dat ze kantelt, maar waarschijnlijk is dat door de overgang lange zijde - korte zijde? Iig je kan er altjd eens op letten! OK dan! Jullie zijn echt een schitterd team samen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 19:36

@_Tessaa: d'Escuro komt van haar vader Lachen Haar vader is dus Escuro, foto's staan in mijn profiel. En bedankt voor je reactie Lachen

@ Soet: Supersuper bedankt voor je reactie! Ik denk dat we inderdaad een goede keuze hebben genomen Knipoog Wat je zegt van dat achteruit hangen heb je inderdaad ook gelijk in! Vroeger had ik nogal de neiging om naar voren te leunen, sinds ik les heb van Luc ben ik echt gaan letten op het rechzitten.Als ik dacht dat ik recht zat dan zat ik eingelijk nog steeds een beetje naar voren.Van luc moest ik dus overdreven naar achteren leunen en toen zat ik recht.Soms heb ik dus de neiging om wat teveel naar achteren te leunen.Bij foto 12 kantelde ze inderdaad een beetje.Bedankt voor je leuke reactie!!!

Nog bokkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:40

Okee, vond het namelijk een erg mooie naam. Lachen

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:46

Hoi Clown
Je hebt er inderdaad goed aangedaan om Desprit daar te zetten. Lachen
Probeer er ,zoals je al zei, op te letten dat je je benen onder je houdt. Desprit mag nog meer haar hals laten vallen en pas op dat ze niet kantelt Knipoog

Doe zo voort OK dan!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:51

Leuke foto's Alison!
Ze loopt idd hoger en met tijd zal die aanleuning wel stabieler worden, nu zie je dat ze vaak veranderd van houding. Het is ook wel goed dat jij haar vaak zelf veranderd van houding, eens wat dieper eens wat hoger, enz Lachen
Het ziet er echt leuk uit en ik vind dat je het echt goed doet, een paard van jongsafaan opleren is niet niets! Dus ik wens je super veel succes verder maar zo te zien komt dit allemaal wel goed met jullie Lachen !

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:56

heey
leuk paard!
ik vind foto 5 heel mooi okk leuk met dr oortjes naar voren !

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:00

leuke fototjes ali!!
Spriet loopt mooi ontspannen(op de meeste foto's tog Lachen Knipoog )
Commentaar heb je zelf al gegeven dus je weet al waar je aan meot werken dus geef ik er geen meer
ow ja kbegin ook inspiratieloos te worden (a)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:07

Shanna_W schreef:
Leuke foto's Alison!
Ze loopt idd hoger en met tijd zal die aanleuning wel stabieler worden, nu zie je dat ze vaak veranderd van houding. Het is ook wel goed dat jij haar vaak zelf veranderd van houding, eens wat dieper eens wat hoger, enz Lachen
Het ziet er echt leuk uit en ik vind dat je het echt goed doet, een paard van jongsafaan opleren is niet niets! Dus ik wens je super veel succes verder maar zo te zien komt dit allemaal wel goed met jullie Lachen !

Helemaal mee eens! Lachen
Ze loopt inderdaad al minder diep (goedzo! Lachen ). Als je nu haar nog nét dat ietsje actiever kan maken zou het plaatje nét dat beetje completer zijn! Maar het geeft al een heeeeeel fijn beeld! Jullie hebben al veel bereikt samen! Wedstrijd wordt zeker geen probleem! Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:39

@ Missblue: Merci voor je reactie Lachen
@ Shanna_w: Bedankt voor je leuke reactie! Van m'n lesgever moet ik haar hoofdhouding ook nog constanter proberen te houden.Dus nu loopt ze te vaak op een verschillende hoogte met haar hoofd en die moet dus constanter worden.
@Natas_joy: Dankje Lachen
@Robby: Héhé ook bedankt voor je reactie Haha!
@Laverit: Ook bedankt! En ik hoop dat de wedstrijd op iets trekt want het gaat ook allemaal nieuw zijn voor madam spriet Haha!

Nog bokkers ? Lachen

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:15

Ik ben het zowat eens met iedereen hier, dus heb er niet echt veel meer aan toe te voegen. Maar ik vind jullie een hele mooi combinatie die klaar is voor op wedstrijd. Knipoog

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:41

Je zit al vééééél rechter dan ik me kan herinneren! Juist nog de onderbenen losjes laten hangen, amai, en je handen mooi dragen, netjes hoor!
Nu nog gewoon lekker vw-nw tussen de twee teugels, heb de indruk dat ze iets te kort in de hals loopt.
Doe zo voort.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:59

Dankejwel alletwee Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:44

Nog bokkers ? Lachen

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:13

daagg alison Lachen
mooie foto's Clown
Foto 5 : Mooii *LOL*
je houding verbeterd steeds
veel succes voor je dressuurwedstrijd Knipoog !!
xx

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:50

Bedankt lotte!
En nog eens superrrbedankt voor de leuke foto's!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:54

Wat een superleuk paard!! Heeft echt iets speciaals.
Ik ben normaal van het barokke, maar zo'n paardje zou ik ook wel overwegen haha Haha!.
Foto 5 vind ik idd erg leuk. Succes en plezier met dit paardje.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:35

Haha Dankje Furia!
Foto 5 vind ik ook erg leuk Knipoog
Bedankt !

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:58

Ik vind het er goed uit zien.

En als tipje voor de houding. Kantel je bekken, want nu trek je af en toe je rug hol. Ik ben daar nu ook mee bezig en het kost tijd (en veel buikspierpijn) maar als het stukjes lukt zit je als een huis.

Leuke combi jullie twee.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:53

Dankje Robsi_vigaro,
Ik heb zaterdag nog een privéles je voor m'n wedstrijd en zal er eens aan je tip denken! Bedankt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:55

Ik had je topic van een paar weken geleden gezien en daar ook al gereageerd. Het is duidelijk te zien dat jullie aan wat punten aan het sleutelen zijn, de vooruitgang is heel duidelijk zichtbaar!
Je houding is ook een stuk beter geworden Ja
In het andere topic was die ook niet slecht hoor, maar op deze foto's kun je goed zien dat je je paard een stuk beter volgt en ik zie ook nergens een terugwerkende hand meer, en ook je teugels zijn een stuk beter op lengte Lachen
Hierboven staat al iets geschreven over de knik in je elleboog, dat is nog een aandachtspuntje, maar je kunt niet alles in 1 keer hebben Knipoog
Het kantelen lijkt me ook iets om even in de gaten te houden. Op zich is het niet dramatisch hoor. 't Is een jong dier, en je kunt duidelijk zien dat de aanleuning aan het verbeteren is, maar dat je paard nog wel een beetje zoekende is. Dat is iets dat met goed werk door de tijd heen wel opgelost wordt, 't is een kwestie van kilometers maken, attent zijn op problemen, en goede hulp hebben (maar dat lijkt wel goed te zitten Lachen ).
Kortom: goed bezig!!! Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 10:07

Bedankt voor je superleuke reactie Oscar!
Gisteren heb ik privéles gehad en toen zijn we vooral bezig geweest met het rechtrichten.Soms wilt ze nog wat teveel naar binnen/buiten komen en daarop zijn we gaan werken.Ik moet zeggen, ik was nog nooit zo moe geweest na een privéles Clown Maar het resultaat bij desprit was er wel Lachen
Vanmiddag heb ik wedstrijd Lachen ben benieuwd hoe ze haar zal gedragen enzo Lachen
Van m'n lesgever moet ik haar nog niet teveel omhoog gaan vragen , eerst moet de ontspanning er zijn en dan pas zou ik haar ietsje meer kunnen vragen.Maar in de proef die ik rij is dit nog helemaal niet gevraagt dus ik ga het lekker rustig aan doen Lachen We zien wel wat eruit komt Lachen Wat mn lesgever zei : Als jij niet ontspannen bent , gaat je paard zich ook niet gaan ontspannen dus denk eraan dat jij moet relaxen!

Ik ga soieso wat gespannen zijn maar ik ga er aandenken Clown

De knik in de ellebogen word aan gewerkt *LOL*