Ik ben een meisje van 16 die op een manege rijdt en nu drie jaar op dezelfde pony rijdt, ben ook vrijwel de enige die op Ambo rijdt. Nu is het morgen onderlinge wedstrijd, en ik had me ingeschreven voor dressur klasse L1, en springen 50 cm. Het springen met mij en Ambo is niet altijd over rozen gegaan. Hij weigert heel vaak, heeft dit altijd al gedaan en ook echt heel gemeen. Nu ging het de laatste tijd wel lekker, stijltjes 80 gesprongen e.d. en ik tevreden. Nu hadden wij pasgeleden een parcourtje geoefend en ging het echt heel slecht. Dubbels pakt hij bijna nooit, dit ligt natuurlijk ook wel deels aan mij, ik kan niet alle schuld op hem steken natuurlijk. Maar hij is heel lastig bij springen, zo gauw hij maar een klein millimeter gaatje heeft weigert hij. Maar het parcourtje ging dus heel slecht en heb er ook op elke manier bijna afgelegen. Vandaag gingen we nog een keer een parcour oefenen en toen was het dus weer raak. Na een kwartier voor een hindernis te hebben staan ruzien was hij er eindelijk over. Volgende sprong rijdt hij gewoon goed aan, maar weer een dubbel en hij was er dus weer tussenuit. Opnieuw dus. Hij weigerde echt plots en ik viel eraf, maar had mijn voet nog in de beugel hangen en werd dus een metertje meegesleurd. De beugel schoot van het zadel af gelukkig, want ik weet niet hoelang ik er anders nog aan had gehangen.
Maar nu is het probleem: morgen wedstrijd, 2 keer hartstikke slecht parcourtje gesprongen, en ik ben bang nu. Zal ik morgen gewoon niet springen, uit angst. Of zal ik het proberen, maar dan echt 30 ofzo?
Ik voel me alleen niet fijn als ik 30 ga springen. Ik ben 16, rijdt nu 6 jaar en ga dan 30 springen. Ik ben meer voor mijn keuze om niet te springen, is dit verstandig? Nu kan ik ook gewoon mijn vriendinnen allemaal zien rijden enzo..
Graag jullie mening gevraagd
Xxx
Marjolein