tenen naar buiten met springen HELP AUB

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

tenen naar buiten met springen HELP AUB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 16:13

Hallo beste bokkers.
ik rij sinds kort mijn mijn fjord met een springles mee.
Ik heb wel eens eerder gesprongen op kamp en af en toe een bakje dus weet dat je beugels korter moeten. maar nog nooit echte springles. de les ging goed een een vriendin van mij heeft foto's en filmpjes gemaak. nou weet ik dat mijn houding slecht is ( rechtop zitten vind ik heel moeilijk, maar mijn tenen gaan nu in dressuur best oké) Maar ik schrok best erg toen ik de foto's en filmpjes zag. Mijn tenen stonden nu doordat mijn beugels korter waren helemaal als kapstokjes naar buiten! Clown
met dressuur heb ik er best veel problemen mee gehad maar gingnou redelijk goed. P.S zit NIET kort met dressuur.

Nou mijn vraag;
hoe moet je je tenen naar binnenhouden als je met springbeugels rijd? Bloos

groetjes miss_lizje

feliciaa

Re: tenen naar buiten met springen HELP AUB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:42

eerst gewoon heel veel oefenen met de verlichte zit.. Gewoon een paar rondjes in de verlichte zit gaan als je aan het galoperen en draven bent en dan goed je voeten naar binnen houden.. dan lukt het vanzelf..
Succes!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:51

Je knieen goed tegen het zadel aanhouden, dan is het makkelijker om je tenen ook naar binnen te houden. Je kunt ook proberen om je hiel/hak naar buiten te draaien, soms is dat makkelijker en het geeft het zelfde effect. En geef jezelf wat tijd, je bent net begonnen...komt vast wel goed!

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:57

veel de verlichte zit oefenen en je tenen dan naar binnen doen net als feliciaa al zei al oefen je dat elke keer als je rijd dan gaat het op geven moment automatisch

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:21

oke bedankt voor de reacties ga morgen gelijk oefenen.