Desprit d'Escuro [4j] @ work op nieuwe stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro [4j] @ work op nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 13:44

Hey,
Sinds vorige week staat Desprit op een nieuwe stal.
Ze stond (als het nog mooi weer was) op onze weide en toen moest ik dus ook altijd in de weide rijden. Maar nu het zo'n K.utweer is , ligt de weide echt superslecht en kon ik dus echt niet deftig meer rijden.En daarom ging het dus al een tijdje echt niet meer goed het rijden Boos!
Nu staat ze op een Privéstal ( waar Laverite ook staat).Dus nu heb ik eindelijk een deftige binnenpiste ter beschikking en kan ik terug deftig rijden.Ze staat daar ook wel in de weide maar de weides zijn droger en vanaf de nieuwe stallen gezet worden mag ze snachts op stal en overdag de wei in.In de herfstvakantie heeft ze een weekje moeten stilstaan omdat ik werd geoppereerd aan m'n wijsheidstanden en ik kon dus een week niet rijden en als ik thuis kwam van school was het ook al donker dus dan kon ik ook niet meer rijden.Nu gaat het rijden al terug beter maar de eerste dagen waren een ramp.

De foto's zijn de tweede dag genomen toen ze daar stond en ook weer de tweede keer dat ik erop zat na een weekje. Dus hou er rekening mee dat alles daar nog nieuw is voor haar en dat ze haar aandacht dus meer op de omgeving had dan op mij.En daarbij komt nog eens dat ze een koeienfobie heeft en op die stal staan er dus ook koeien die ze steeds hoort en ziet.Dus vanaf ze een koe hoort is de aandacht weer weg Clown Maar nu na een weekje is het al superveel verbeterd dus ze leert het wel Lachen De foto's zijn niet super , en het rijden ging ook niet super , maar toch wil ik dezen foto's laten zien Lachen Binnenkort hoop ik nog eens goeie foto's te hebben.

De foto's:
1
Afbeelding
drafje

2
Afbeelding

3
Afbeelding
mn binnenhand! Bloos!

4
Afbeelding
Te veel op de voorhand...

5
Afbeelding

6
Afbeelding
en hier ging ze dan weer hangen..

7
Afbeelding

Het rijden gaat ondertussen al weer wat beter Lachen

Tips en commentaar mogen maar hou het lief.
Groetjes Alison

JeltjeW

Re: Desprit d'Escuro [4j] @ work op nieuwe stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:45

Vind het er leuk uitzien hoor ! En een geweldig Paard Knipoog Die kleur Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:01

Doei!

Hopelijk kan je nu na een periode van vervelende dingen terug volop gaan genieten van je paard! Ze ziet er super uit ! Ze heeft precies niet zoveel last van een dikke wintervacht?

Ik vind het goed uitzien na die periode van niet veel te kunnen rijden. Af en toe loopt ze wel wat te diep.

Ik vind dat je heel trots mag zijn Haha!, helemaal zelf opgeleerd. Chapeau dus OK dan!.

En hopelijk moeten we niet meer zo lang wachten op volgende foto's Schijnheilig

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:11

Ziet er netjes uit hoor! Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:18

Idd Helene, kvind da ook. Ik zou het niet kunnen iig. Je hebt echt alles zelf gedaan met Spriet hé? K'vind da echt knap! Lachen Wat ik dus al zei, volgens de omstandigeden ziet het er super uit! Ontspannen, mooi diep, echt puur basis werk: goede methode om haar weer wat te laten wennen aan het rijden en de nieuwe omgeving. Super hoor Ali!! OK dan!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:19

ziet er netjes uit allen op foto 3 steken je voeten hellemaal naar voren! en veder leuk paardje veel plezier nog veder

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:30

Mooie foto's Alison. Lijkt me een lekker frisse piste. Vind ik iig leuker dan die hele gesloten dingen. Desprit loopt goed vind ik.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:32

Mooie piste zeg!

Ik vind het er netjes uitzien, en je geeft zelf al correct commentaar Lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:33

Mooi Bwp-tje!
Het rijden ziet er mooi relaxt uit, super Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 20:53

@ JeltjeW: Dankjee ! Inderdaad haar kleurtje vind ik echt super !
@Helene: Ik heb vorige week een Outdoordeken gekocht en die ligt er dus nu al een weekje op en daardoor heeft ze niet zoveel last van haar wintervacht.Gelukkig Clown Ik ben ook trots op haar hoor! Haha! Dankje!
@Yulan: dankje
@Soet:Heb idd alles zelf gedaan..Wel met een goeie lesgever etc.!Dankje soet!
@ MandyXX:Bedankt voor de tip! Zal erop letten Knipoog
@Zitake: Inderdaad de piste is lekker fris Lachen Maar op foto 3 zie je daar een opening , die gaat dicht. En op foto 5 zie je bovenaan de piste die houten latjes.De rest van de piste word ook nog zo omdat het anders binnenregent.Dankje!
@Mariska1989: Inderdaad , de piste ligt supergoed !Dankje
@Nibbit: Ook bedankt!

Vanmiddag in de les gereden en het ging echt super!
Haar achterhand kwam er al meer onder, we hebben gewerkt op schouderbinnenwaarts en wijken voor de kuit.Van de week neem ik waarschijnlijk een privé lesje , zaterdag rij ik ook nog een lesje en zondag is het onderlinge dressuurwedstrijd in de blauwe zaal (manege die daar 10min. van is) en doe ik waarschijnlijk mee als alles goed loopt Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:08

Super Ali! Lachen Tgaat echt goed hé de laatste tijd? Veel succes alvast voor de (onderlinge)wedstrijd! Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:25

Fijn dat je zo'n goed onderkomen gevonden hebt, het lijkt me heerlijk om daar te rijden Lachen
Voor zo'n jong dier ziet het er helemaal niet verkeerd uit. Lekker ontspannen ook, en da's natuurlijk erg belangrijk, zeker voor zo'n jonkie.
Ik vind dat je teugels behoorlijk lang zijn en dat je (waarschijnlijk daardoor) je handen ook niet helemaal op de juiste plek hebt. Ik denk dat het al veel zou schelen als je je teugels iets korter zou maken.
Je paard lijkt ook wat op de voorhand te lopen. Da's ook een aandachtspuntje Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:30

Alison, 't ziet er goed uit! Af en toe nogal wat diep en misschien wat achter de loodlijn maar ze is dan ook nog jong hé! Dat komt allemaal goed! 'k ben blij dat bassies maatje en mijn maatje nu altijd dicht in de buurt zijn Knipoog

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:49

@ Oscar: bedankt voor het commentaar Lachen Ik geef je helemaal gelijk.De eerste dagen dat ik terug mocht rijden hangde ze enorm op mijn hand en was ze ook weer eventjes haar ballans kwijt,als ik haar wat meer vroeg dan ging het al helemaal niet dus dan rij ik haar liever wat lager en daardoor dus ook meer op de voorhand.Vanmiddag in de les liep ze echt al een stuk actiever en een stuk minder op de voorhand.In het begin van de les heb ik haar ook laag gereden maar toen zei m'n lesgever ook...Als je nu op wedstrijd zou gaan zouden ze zeggen dat ze veel te laag/op de voorhand loopt.Je kan wel zeggen, ze is jong, maar als je het steeds zo bekijkt ga je steeds ook zo blijven rijden dus nu mag je haar wel al wat opgerichter en actiever gaan vragen.En toen is hij een hele tijd met mij bezig geweest en heeft hij vooral op m'n zit gelet en toen liep ze direct een stuk beter.Dus m'n zit doet er heel veel aan!Bedankt voor je commentaar Lachen

@ Laverite : Bedankt ! En ik ben ook superblij dat desprit nu eindelijk daar staat! Nu ziet ze haar bassievriend en haar tante mieke terug Haha! haha!

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:54

Ik vind het er erg netjes uit zien! Leuk paardje heb je onder je kont Haha!

Lijkt me heerlijk om in die binnen piste te rijden zeg. Lekker dat je nu een plekje
hebt waar je ook lekker kunt gaan trainen! Nog veel plezier daar Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:56

Alison, dat is een heel goed advies dat je van je lesgever kreeg Ja
Het is inderdaad zo dat het een jong paard is, en jonge paarden willen nog weleens de neiging hebben om wat gaan te hangen. Soms kom je ook problemen tegen waardoor het voor jezelf wat makkelijker is om lager in te stellen, en met een beetje pech gaat dat lager instellen dan gepaard met hangen.
Wat je lesgever zegt is absoluut waar: het wordt al snel een gewoonte, en gewoontes zijn soms lastig te corrigeren. Beter nu een andere oplossing zoeken dan straks met een probleem zitten dat nauwelijks meer op te lossen is Lachen
Plaats je binnenkort nog een keer foto's?
Ik vind jullie wel een hartstikke leuke combinatie, en ik geloof ook absoluut dat er (zeker met goede begeleiding) veel uit te halen valt. Veel succes alvast!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:09

En weer geef ik je helemaal gelijk!
Ik heb desprit rond haar 3 jaar opgeleerd. Toen was het normaal dat ik haar laag reed en toen wist ze van niet beter. Ondertussen hebben we al veel meegemaakt waardoor ik telkens opnieuw moest beginnen. Dus weer laag rijden en later gaan oppakken.Nu is ze ondertussen 4 en vind ik het toch wel tijd dat ze wat opgerichter/actiever gaat lopen.Ik heb nog niet zo lang les van m'n nieuwe lesgever maar ik ben er echt super tevreden over!Alles wat hij zegt klopt.Als je mijn houding vergelijkt met een paar maand geleden zie je ook verschil.M'n lesgever die ik nu heb zit je constant te verbeteren op je zit.En blijkbaar geeft dit een hele goede invloed op desprit want ik merk zelf als ik eventjes niet op m'n zit let dat desprit direct anders gaat lopen.Morgen gaat er een vriendin mee dus als ze wilt (waarschijnlijk wel Lachen ) kan ze een paar foto's maken Knipoog Bedankt voor je reacties!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:11

@ Amigo: Dankje.Ik ben echt super tevreden van de stal waar ze staat!Leuke/vriendelijke mensen, goede verzorging,mooie stalling,mooie weides,goede pistes (de buitenpiste ligt super),supergezellige sfeer,... én ik kan eindelijk terug rijden !

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:20

Mooi dat je zo'n leuke plek hebt gevonden voor jou en je paardje.

Ik hoop dat je hier nog veel plezier mag beleven met haar Knipoog

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:21

Bedankt! Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 10:15

Vandaag heb ik waarschijnlijk nieuwe foto's Lachen

Nog bokkers?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:27

ziet er goed uit hoor Tong uitsteken leuke combinatie ook Lachen ben benieuwd naar de nieuwe fotos Tong uitsteken

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 11:27

Dankje, als ik een nieuw topic heb plaats ik de link hier Knipoog

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:08

alison het ziet er goe uit na zo een rotperiode gehad te hebben, jullie zijn een prachtige combinatie en samen komen jullie volgens mij ver Lachen
commentar heb je zelf al gegeven dus meot ik dat niet meer doen!!
super meisje!! Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 13:46

Dankje robby!