Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
... Citaat:Citaat:Celia schreef:
En dat is ook wat mijn merrie doet. En door trager te gaan lichtzitten gaat ze dus totaal niet trager, ze loopt lekker door die hulpen heen. En ook ik heb het gevoel dat ik constant hard contact heb met haar mond, en soort van treksituatie want als ik wat los dan gaat ze sneller en galoppeert ze aan.. Zodus ook ik volg dit topic nauwlettend mee!
Edit : kleine voltes helpen bij mijne ook niet, vanaf ik weer aandraaf is ze weer weg, ze raakt snel opgejaagd en denkt altijd dat ik ga galopperen maar ik weet gewoon niet meer wat te doen...
Heel herkenbaar. Heb ook heel lang met dat probleem gesukkeld. Altijd maar vooruit willen lopen, te snel gaan lopen, volledig door mijn hulpen lopen.
Grote tip:
Benen eraan en vooruit(best wel grappig. Bij elk topic praktijkproblemen kom ik aan met dezelfde tip. Vooruit rijden). Weglopen en door de hulpen door lopen is gewoon een vorm van ongehoorzaamheid. Zij is op die moment de baas, niet jij. Wat doe je dan als ze vooruit wil, zorgen dat ze op JOU hulp vooruit loopt, zodat jij degene bent die controle heeft over het tempo. Gewoon benen erbij houden en met je been vooruit rijden. Je zal merken dat ze na een tijdje (neem max een rondje of twee/drie denk ik) echt op jou benen vooruit loopt inplaats van dat zelf te doen. Als je dat voelt, dan kan je gaan terugrijden op je zit... Want dan is ze weer op aan jou hulpen, inplaats van zelf te controleren. Van de moment dat ze weer te veel zelf controle neemt over het tempo: terug vooruit rijden totdat jij die controle terug hebt.
En geloof me of niet, het werkt. Mijn merrie is altijd heel erg vooruit, opgejaagd, altijd naar voren willen. Ik rij nu gewoon van start af vooruit. Teugels vast, maar niet meer (in het begin is dat hoofd ook gewoon naar boven), en maar vooruit. Bewust wat boven haar tempo. Na een tijdje gewoon beginnen te verzamelen, maar altijd vooruit denkend. Ze is nog NOOIT zo rustig en ontspannen geweest als nu..