Felicia (haflinger) oefenparcours (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Felicia (haflinger) oefenparcours (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:27

Hallo,

Ik vond toevallig dit filmpje op de computer dus ik dacht ik laat het jullie maar even zien (het filmpje is van ongeveer februari 2007).
Felicia is een haflinger die altijd in de ponykampen heeft gelopen en nu ook in de vakanties nog met ponykampen mee loopt. Het is niet bepaald een spring wonder, maar het is ook weer niet zo dat ze het helemaal niet kan. Het oefenparcours was voor haar het 2e parcours wat ze ooit sprong. We hadden 4 weigeringen: op hindernis 1, op hindernis 3 2 weigeringen (die vind ze altijd eng, ze is er nog nooit in 1 keer over heen gesprongen), en op hindernis 6. Ook hadden we 2 balkjes allebei op de dubbelsprong (vind ze erg moeilijk, ze springt meestal niet of ze knalt er dwars door heen).
Mijn houding laat nog wel wat te wensen over. Af en toe duw ik haar als het ware met mijn zit over de hindernis waardoor ik haar een beetje tegen zit en mijn tenen gaan nog al makkelijk naar buiten staan met het springen, maar daar word hard aan gewerkt.
Hou er rekening mee dat het filmpje al bijna een jaar oud is en mijn houding al wat verbetert zijn en het springen ook al wat beter gaat..

http://www.youtube.com/watch?v=p2bzI6wPn4A

Groetjes Hilde Lachen

GinnyBanshee

Re: Felicia (haflinger) oefenparcours (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:34

als ze springt, springt ze netjes.. ik vind dat je het goed hebt opgelost, niet slaan enzo Haha! , probeer haar voor de hindernis te houden en dan een volte maken in plaats van langs te rijden, makkelijk gezegd dan gedaan.. Tong uitsteken verder heeft ze een goeie galop,en jij hebt goeie houding boven de hindernis (je zit niet in de weg ofzo) gr

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:38

Dankje Lachen Als ik haar ga slaan springt ze helemaal niet meer want dan raakt ze in paniek, en vind het zowieso niet eerlijk tegen over haar want het is vaak mijn eigen fout.. Ik zal eens proberen om een volte te rijden in plaats van er langs te rijden (mij werd altijd gewoon gezegd opnieuw aanrijden dus dat doe ik dan ook altijd)..

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:38

Ik vind je erg rustig in het parcour er netjes.
Maar ik zou hem togh op een sneller tempo willen zien, en dat jij meer op contact rijd.
Ik zie niks gebeuren het hele parcour niet je been je hand niks

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:40

ja wel opnieuw aanrijden idd maar als ze wil weigeren niet er langs laten gaan maar stil laten staan voor de hindernis dat je zelf beslist om een volte te maken Lachen

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:43

ik vind het er niet echt soepel uit zien het springen zelf wel maar daar om heen niet echt. maar daar kan je aan werken..
kus ryanne

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:43

Ja oke, af en toe springt ze er ook zelf bij langs dus dan lukt het niet maar ik zal het proberen Lachen
@ Armani88: Dit was de 2e keer dat ze ooit een parcours sprong waarbij de 1e keer niet zo heel goed ging, ik was dus wat voorzichtig met haar. Nou ga ik als ik een parcours spring al met iets meer snelheid door het parcours en heb ik meer contact. Ik zal mijn vader eens vragen of hij binnenkort weer even wil filmen..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:46

Volgens mij vindt die haf het best moeilijk, maar doet ze zeker wel haar best voor je! En die weigeringen; je hebt 't goed opgelost hoor! Idd geen gemep met die zweep enzo, 't is voor haar pas de 2e keer ook schrijf je en dan een pony die aan veel mensen gewend is, en dus ws flink is afgestompt; petje af voor hoe je het gedaan hebt.

Als je nog opbouwende kritiek wilt; in draf doen je handen wel heel fanatiek mee met lichtrijden Knipoog

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 20:48

Dankjewel Lachen Aan mijn handen word inderdaad ook gewerkt. Of ik hield ze niet stil of ik zette ze ongelovelijk vast maar ik ben er dus mee bezig Knipoog

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 22:00

netjes hoor je lost het netjes op! Lachen
Tip: rijdt niet zo ver weg na een weigering Lachen

verder ga zo door Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:42

ik vind hete r netjes uitzien, maar ik zou zelf toch mijn pony op de kop geven, niet zozeer met slaan maar wel eenschopje of met je stem.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:53

Ik vind het springen netjes en soepel gaan maar de rest er omheen niet Tong uitsteken

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:04

Dank jullie voor jullie reacties Lachen