Ik vond toevallig dit filmpje op de computer dus ik dacht ik laat het jullie maar even zien (het filmpje is van ongeveer februari 2007).
Felicia is een haflinger die altijd in de ponykampen heeft gelopen en nu ook in de vakanties nog met ponykampen mee loopt. Het is niet bepaald een spring wonder, maar het is ook weer niet zo dat ze het helemaal niet kan. Het oefenparcours was voor haar het 2e parcours wat ze ooit sprong. We hadden 4 weigeringen: op hindernis 1, op hindernis 3 2 weigeringen (die vind ze altijd eng, ze is er nog nooit in 1 keer over heen gesprongen), en op hindernis 6. Ook hadden we 2 balkjes allebei op de dubbelsprong (vind ze erg moeilijk, ze springt meestal niet of ze knalt er dwars door heen).
Mijn houding laat nog wel wat te wensen over. Af en toe duw ik haar als het ware met mijn zit over de hindernis waardoor ik haar een beetje tegen zit en mijn tenen gaan nog al makkelijk naar buiten staan met het springen, maar daar word hard aan gewerkt.
Hou er rekening mee dat het filmpje al bijna een jaar oud is en mijn houding al wat verbetert zijn en het springen ook al wat beter gaat..
http://www.youtube.com/watch?v=p2bzI6wPn4A
Groetjes Hilde
, probeer haar voor de hindernis te houden en dan een volte maken in plaats van langs te rijden, makkelijk gezegd dan gedaan..
verder heeft ze een goeie galop,en jij hebt goeie houding boven de hindernis (je zit niet in de weg ofzo) gr