Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joto schreef:als jullie zo plezier genoeg hebben, en het gaat ontspannen waarom veranderen?
en dat gezaag vind ik maar niets...
paarden in het wild lopen ook niet nageeflijk
timokyana schreef:paarden in het wild dragen ook geen ruiter op hun rug
timokyana schreef:paarden in het wild dragen ook geen ruiter op hun rug

bromfiets schreef:Een paard loopt altijd het makkelijkste in zijn eigen houding, dan kan hij ook ontspannen. Hoog of laag is per paard verschillend.
Maar als je zelf ook altijd in dezelfde houding loopt ga je je spieren toch onbewust aanspannen waardoor je vast kan gaan zitten. Bij een paard werkt dit net zo, hij kan op een gegeven moment niet meer los door zijn lijf lopen. Het is dus wel zaak dat je hem los en over z'n rug rijdt, maar daarvoor hoeft hij niet per sé met zijn hoofd naar beneden. Je kan dat voor een groot deel ook bereiken door stelling e.d. te gaan vragen.
Grote kans trouwens dat wanneer hij zijwaarts goed los laat, hij vanzelf ook meer gaat zakken en aanleuning gaat zoeken. Als je maar zorgt dat hij actief is met z'n achterhand
En nee, je bent geen martelaar
broadway schreef:Ik heb de foto's van jouw paard gezien....leuke paard....voor iets terugstaand....lange hals naar verhouding wat slap gespierd.....borst en achterhand ziet er goed uit.....voor een springpaard te dik.....zet zijn achterhand er niet goed genoeg onder....
Dit paard mist kracht en souplesse , moet je niet diep over de rug rijden, maar meer neus uitdrukkend naar voren om lengte te krijgen en veel overgangen en voltes.....veel schakelen ! Veel bergopwaarts, dan kan hij zich vanuit zijn kracht uit de achterhand voor meer ontspannen !
Dan pas heb jij niks in de hand en is hij nageeflijk , omdat hij het op die manier pas kan, en denk om zijn gewicht !

Saskiaatje schreef:Maar op het moment dat hij mijn hand op gaat zoeken, gaat hij met zijn hoofd schudden, waarschijnlijk omdat hij niet genoeg bevestiging krijgt. En als ik dan m'n teugels wat meer oppak, gaat dat hoofd meteen weer de lucht in en vraagt hij teugel omdat hij niet zo vastgehouden wilt worden. Wat te doen, wat te doen.. Meestal zakt hij ook pas als hij moe is en dan gaat hij dus hangen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
bromfiets schreef:Saskiaatje schreef:Maar op het moment dat hij mijn hand op gaat zoeken, gaat hij met zijn hoofd schudden, waarschijnlijk omdat hij niet genoeg bevestiging krijgt. En als ik dan m'n teugels wat meer oppak, gaat dat hoofd meteen weer de lucht in en vraagt hij teugel omdat hij niet zo vastgehouden wilt worden. Wat te doen, wat te doen.. Meestal zakt hij ook pas als hij moe is en dan gaat hij dus hangen, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Hoe reageert hij dan als je hem van voor loslaat en enkel (overdreven) stelling vraagt zodat hij zijn lichaam in de lengte buigt?
broadway schreef:Jij wilt misschien een dressuurpaard..., maar als ik jouw was zou ik hem toch echt een poosje springgericht trainen om souplesse in zijn lijf te krijgen en strakkere buikspieren !

bromfiets schreef:Hoe reageert hij dan als je hem van voor loslaat en enkel (overdreven) stelling vraagt zodat hij zijn lichaam in de lengte buigt?
), maar ik kan dat wat vaker proberen, ja.lailapri schreef:steling hoeft niet automatisch buiging in het lichaam te betekenen toch?
Ik zou ook gaan voor lichaamsbuiging, desnoods lekker aan de hand, pb me hierover als je interesse hebt.
Van buiging naar schouderbinnenwaarts op de volte, etc. Rustig aan en proberen voorwaarts neerwaarts te logeren rijden.
Knelt je zadel niet toevallig, daar zetten ze ook vaak hun hals van vast, of het gebit? Paardentanden hebben het veel makkelijker als een paard in de natuur en slijten dus net als de hoeven anders en langzamer. Daarvoor ontstaan er sneller problemen.
Saskiaatje schreef:?
lailapri schreef:bromfiets schreef:
Hoe reageert hij dan als je hem van voor loslaat en enkel (overdreven) stelling vraagt zodat hij zijn lichaam in de lengte buigt?
steling hoeft niet automatisch buiging in het lichaam te betekenen toch?
Ik zou ook gaan voor lichaamsbuiging, desnoods lekker aan de hand, pb me hierover als je interesse hebt.
Van buiging naar schouderbinnenwaarts op de volte, etc. Rustig aan en proberen voorwaarts neerwaarts te logeren rijden.