Trentino @ Work 15 November

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneFleur

Trentino @ Work 15 November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 21:56

Hallo allemaal.. Hieronder een aantal foto's van Anne-Fleur & Trentino!!

1: Trentino!!
Afbeelding

2: Trentino & Anne-Fleur
Afbeelding

3: detail foto!
Afbeelding

4: Drafje!
Afbeelding

5: Nog een draf foto!
Afbeelding

6: Opbouw voor het strekken!
Afbeelding

7: Van achteren!
Afbeelding

8: En als laatste de mooiste!!!
Afbeelding

Dit was het dan!
Benieuwd wat jullie er van vinden! Houd het netjes

Groetjes: Anne-Fleur Eggengoor

broadway

Re: Trentino @ Work 15 November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:06

het paardje doet zijn best, maar jij zit hem behoorlijk in de weg met je zit en je harde handen ,je trekt hem omhoog, gaat daardoor achterover gedrukt zitten en ook nog scheef !!!
Geef iets meer lengte in zijn hals , zachte hand en doe wat aan je zit ! Het plaatje is niet zo leuk als je in eerste instantie ziet, laat iemand vanaf de grond je corrigeren en er komt een super plaatje.....

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:10

ben het absoluut niet eens met het negatieve commentaar hier boven mij. ik vind dat het paard wel fijn loopt! ik heb niet het idee dat je het paard tegenwerkt o.i.d. denk dat je op de goede weg bent, ga zo door. het is een mooi en goed paard

Cinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:13

Ben het met broadway eens, ik vind het geen fijn plaatje om te zien. Je zit behoorlijk scheef.. Waarom rij je eigenlijk met sporen? Daar ben ik sowieso geen fan van maar goed, mijn mening. Verder wel een mooi beestje, leuke naam ook! Haha!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:17

leuk pardje om te zien!! verder vind ik op de eerste 3 foto's dat je je handen te laag hebt, lijkt alsof je ze op je been laat rusten, verder zit je af en toe nog scheef, maar vind de pony niet slecht lopen, alleen ook mijn vraag zijn de sporen voor het verfijnen van de hulpen of voor het voorwaarts rijden??
Gezien je niveau lijkt me voor het verfijnen van de hulpen...ik vind ook niet dat je ze storend gebruikt!!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:18

Ik vind het er wel goed uit zien! Zo van de foto's lijkt het in ieder geval goed voor achter naar voren gereden, hij heeft genoeg ruimte en loopt netjes op de loodlijn.
Ik vind ook dat je een nette zit hebt, probeer alleen bij het vertrekken in de gangen je bekken niet te kantelen (neem je bovenlichaam vanuit de bekken rechtop mee). Leuk beestje!
Laatst bijgewerkt door Elegant op 15-11-07 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:20

Sorry dat ik het zeg. Maar ik vind jullie als combinatie gewoon niet bij elkaar passen. Ik heb het idee dat je niet mee kan komen in de bewegingen van je paard. Zowel jij als het paard zien er uit alsof jullie gestoord worden in je beweging. Ik denk dat je paard gewoon te groot voor jou is.
Jullie doen allebij heel erg je best en dat straalt van de foto's af. Daar kan ik dus ook alleen maar mijn complimenten over geven.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:25

Ten eerste wat een suuuuper leuk paardje!!! Echt waar!
nou ik vind jou een best leuke combinatie om te zien met je paard, en te klein vind ik niet. Ik vind alleen dat je je handen veel meer moet dragen!!!

Veel succes verder

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:27

leuk paard dat zwart staat mooi op je vos.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:31

Nou ik zie het ook zeg. Wat een korte teugels en getrek zeg! (voor de duidelijkheid dit is sarcastisch bedoeld)

Kijken jullie eigenlijk wel naar de foto's?

Zien jullie het bit scheef zitten door het trekken wat genoemd word? Loopt het paard met zijn kin op zijn borst? is zijn mond open? Vind dat eerste reactie wel meteen erg aanvallend is

Ik zie op de foto's een paard dat keurig voor de loodlijn loopt. Let er alleen op dat je je handen inderdaad draagt. voor het zadel naast elkaar. Op sommige foto's zit je iets te ver naar achter. Vooral tijdens de middendraf. Opzich goed dat je je paard vanuit je heupen en been naar voren duwd maar probeer wel recht op te blijven. Maar echt scheef zie ik je niet zitten. Daarbij hebben de meeste mensen wel als aandachtspunt hun houding want goed rechtop zitten is moeilijk omdat je vaak ook meer met je paard bezig bent als met je zelf.

Op de sporen heb ik geen opmerking ik rij zelf ook met sporen en ik weet heel goed te beoordelen wanneer en hoe ik deze moet beoordelen en ik ga ervan uit dat TS dat ook weet omdat ze met rijdt.

Leuk paardje heb je onder je kont

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:36

wat een leuk paardje Haha! Geen passende combinatie? uhm Vork .. beetje een harde opmerking als je het paard + ruiter niet persoonlijk kent en dat via de fotootjes constateert.

Succes verder met je paardje Lachen
Laatst bijgewerkt door Joosiien op 15-11-07 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:37

Ik ben het volledig met Marcella_e eens. Zal wel komen dat ze nog vrij nieuw hier op bokt is. Vind het een leuk paardje. Ga zo door met de juiste begeleiding haal je het wel

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:39

Nou, wat een commentaar!!
Toch helemaal nergens voor nodig? Als dit het ergste is wat voorbij komt op HAW dan mogen we heel erg blij zijn!

TS, ik zou me er niet al te veel van aantrekken hoor, het ziet er helemaal niet verkeerd uit!
Het enigste wat ik op te merken heb, is dat je zadel misschien wat te groot voor je is?

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:45

Wat een leuk paard heb je onder je kont zeg! Ik vind n.a.v. wat ik zie op de foto's dat je met je handen nog wat steun zoekt op je zadel (behalve op foto 5)...Daardoor lijkt het alsof je niet onafhankelijk zit (je lijkt houvast te zoeken). Natuurlijk is het moeilijk te zeggen van een paar foto's. Maar verder vind ik foto 5 niet onaardig om naar te kijken...integendeel...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:46

J_Charissa schreef:
wat een leuk paardje Haha! Geen passende combinatie? uhm Vork .. beetje een harde opmerking als je het paard + ruiter niet persoonlijk kent en dat via de fotootjes constateert.

Succes verder met je paardje Lachen

Ik heb het dan ook alleen over mijn indruk vanaf deze foto's. Ik heb het dus ook niet over hun gedrag oid want ik ken ze inderdaad niet. Maar ik heb het over het beeld dat deze foto's mij geven. Wat me dus wel op viel is dat ze allebij zo hun best doen en dat vind ik echt heel erg goed.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:50

Marcella_e schreef:
Nou ik zie het ook zeg. Wat een korte teugels en getrek zeg! (voor de duidelijkheid dit is sarcastisch bedoeld)

Zien jullie het bit scheef zitten door het trekken wat genoemd word? Loopt het paard met zijn kin op zijn borst? is zijn mond open? Vind dat eerste reactie wel meteen erg aanvallend is

Ik zie op de foto's een paard dat keurig voor de loodlijn loopt. Let er alleen op dat je je handen inderdaad draagt. voor het zadel naast elkaar. Op sommige foto's zit je iets te ver naar achter. Vooral tijdens de middendraf. Opzich goed dat je je paard vanuit je heupen en been naar voren duwd maar probeer wel recht op te blijven. Maar echt scheef zie ik je niet zitten. Daarbij hebben de meeste mensen wel als aandachtspunt hun houding want goed rechtop zitten is moeilijk omdat je vaak ook meer met je paard bezig bent als met je zelf.

Op de sporen heb ik geen opmerking ik rij zelf ook met sporen en ik weet heel goed te beoordelen wanneer en hoe ik deze moet beoordelen en ik ga ervan uit dat TS dat ook weet omdat ze met rijdt.

ik heb ook geen opmerking op de sporen, heb ik er ook bijgezet toch... vind dat ze ze netjes gerbuikt, en ook ik rijd ermee en weet het wel te beoordelen, daarbij heb ik ook gezegd dat gezien d'r niveau ze wel weet hoe ze ermee om moet gaan..

alleen tegenwoordig worden ze zoveel gebruikt om een paard voorwaats te rijden...maar dat is bij haar duidelijk niet zo vandaar!!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:57

Ik vind jullie een mooie combinatie en je paard is erg mooi. Probeer je handen iets meer te dragen, want je hebt ze nu vrij laag. En probeer wat meer voor in het zadel te zitten, het lijkt op de foto's alsof je vrij ver achterin het zadel zit en dat je hierdoor wat achterover gaat hangen. Foto5 daarentegen geeft weer een super mooi beeld, dus het kunnen ook gewoon momentopnames zijn.
Veel succes samen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 09:08

Misschien dat mensen zich laten leiden door het kleine oog. Het paardje laat wat wit zien en misschien dat daar het commentaar vandaan komt.

Ik zie het echter niet, dat negatieve. Het paard wordt lekker van achteren naar voren gereden, mag misschien iets ronder. Ik vind het echter niet storen. De houding van de handen is genoeg gezegd en daar ga ik in mee.

TS veel succes met hem/haar vind het een leuke paard!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:22

ik vind het er echt niet slecht uitzien!!
Ik kan zo niet van moment opnamens zeggen of je slecht rijdt..
Je mag wel iets meer los laten aan de voorkant, dus iets minder getrek..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:39

Ben het eens met de korte teugels en dat je hem wat strak houdt aan de voorkant. Af en toe zit je wel scheef en wat ver naar achter. Probeer wat minder ' achter ' te blijven in de beweging.
Verder mooi paardje! Puntjes op de i zetten en dan komt het vast goed!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:50

Marcella_e schreef:

Meid je haalt me de woorden uit mijn mond! ben het volkomen met je eens! leuk dier loopt goed en ik vind helemaa niet dat je streng met je handen bent. Je mag ze misschien iets meer dragen maar verder ziet het er netjes uit hoor

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:09

Op foto 5 zit je echt heel netjes, je handen vind ik niet storend, ik zelf hou me handen ook altijd een stuk lager tijdens het losrijden (verder vind ik het bij jou wel meevallen).
Je ben af en toe wat streng met je hulpen, maar dat is iedereen wel eens en foto's blijven momentopnamen.
Verder vind ik wel dat je pony zich iets meer mag dragen op het achterbeen en dat je wat meer een bolletje van hem mag maken (dus iets meer bij elkaar mag rijden).
verder vind ik het best een leuke verschijning.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:19

Jeetje wat een commentaar zeg. Er zijn wat wel wat aanmerkingen terecht over de handen die meer gedragen mogen worden en op enkele foto's is de ligging van je been niet helemaal correct en let erop dat je rechtop blijft zitten.

Wat ik veel belangrijker vind is dat je kan zien dat je erg goed bezig ben wat betreft de houding van je paard. Hij loopt goed door van achteren, strekt mooi in de draf en loopt op de loodlijn.

Heb regelmatig combinaties gezien waarbij er een slecth beeld was achter gebleven.

Als half bokt al rijdt zoals jullie zou dat al een hele verbetering zijn. Ga vooral zo door en let wat op de bovengenoemde puntje. Zo komen jij en je erg leuke paardje er wel !!! Haha!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:40

Orangiste schreef:
Wat ik veel belangrijker vind is dat je kan zien dat je erg goed bezig ben wat betreft de houding van je paard. Hij loopt goed door van achteren, strekt mooi in de draf en loopt op de loodlijn.

Zo goed komt het paard niet mee hoor van achteren, dat geef niks, als TS hem meer bij elkaar probeert te rijden gaat hij vanzelf meer dragen, want dragen doe hij niet fantastisch. maar dat maakt helemaal niks uit want TS is nog geen Z.
@TS, je hebt een leuke pony, ga zo lekker door, lekker veel lessen en lekker veel starten, dan komen jullie er wel! Succes!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:44

_Sammie_ schreef:
Orangiste schreef:

Zo goed komt het paard niet mee hoor van achteren, dat geef niks, als TS hem meer bij elkaar probeert te rijden gaat hij vanzelf meer dragen, want dragen doe hij niet fantastisch. maar dat maakt helemaal niks uit want TS is nog geen Z.
@TS, je hebt een leuke pony, ga zo lekker door, lekker veel lessen en lekker veel starten, dan komen jullie er wel! Succes!

Op een aantal foto's die vooral aan het einde zaten vond ik iig dat hij bter van achter meekomt dan veel andere paarden die ik op bokt zie (inclusief nog die van mijzelf hoor)
Ik vond alleen een aantal bovenstaande reacties nogal onterecht. En wat je zegt het maakt niet zoveel uit want TS is net als de meeste van ons nog aan het leren Haha!