Klopt dit plaatje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Klopt dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:08

Kwam net dit plaatje tegen op de wiki, vraag me toch af...

Afbeelding

Ik zie toch echt een onderhals en weggedrukte rug... (of ik zal het grandioos fout hebben).

Maar als ik het goed heb, is dit dat echt de top?
Laatst bijgewerkt door Scum op 19-11-07 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2e foto weggehaald; geen toestemming van fotograaf

celano

Re: Klopt dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:13

Die eerste foto is afschuwelijk. De takt is volledig agwezig. Linksachter is al opgetild twerwijl rechtsvoor nog op de grond staat.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:15

Pff vooral die eerste zeg! Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie hem daar ook z'n rug wegdrukken..
Maar ie houding van de ruiter is ook niet eens goed Nagelbijten / Gniffelen
Wat een hoop commentaar krijg je dan hier op bokt zeg, dat je je paard niet nageeflijk kunt rijden etc. als je houding niet goed is Clown

Nee weetje, geef mij maar een 'top' waarbij hij het paard rustig nageeflijk is, en niet zo hoog met die nek , waar is dat trouwens goed voor? Blond

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:19

Inderdaad: die eerste foto..... Bloos Lekker afgestoken benen van de ruiter ook!

Daarnaast zijn op beide foto's de passen van de voorhand aanzienlijk groter dan de passen die de achterhand maken. Oogt hierdoor inderdaad als onvoldoende achterhand (en rug?) gebruik. In feite moet achter even grote passen maken als voor.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:19

Maar dit kan toch niet... Dat dit de top is? Ik hou me er niet mee bezig en zag het toevallig maargoed, van ditsoort mensen verwacht ik nou net wel wat meer dat hun paard ook nog prettig loopt en niet alleen mooi.

We moeten hier op bokt niet met ons "huis tuin en keuken" paard aankomen die zo loopt, maar in de top mag het wel?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:21

Idd. ik snap je volkomen Ja

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:21

Equidea schreef:

Sja, ook toppers hebben wel eens een off day of een slecht moment....
Daarentegen staan ook hoogtepunten, anders reden ze niet aan de top.

Wat is nu je doel met dit topic?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:22

jasmijn78 schreef:
Equidea schreef:

Of het beeld dat ik nu heb klopt... ?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:22

Celano ik weet niet waar jij ziet dat linksachter opgetild is hoor? Want dan zou het paard wel een hele rare gang maken.
En x_mar, lijkt me handig als je je eens in de dressuur gaat in lezen wat er gevraagd wordt, voor je commentaar levert.

Ik snap echt het nut van dit topic niet, nu komen er waarschijnlijk 100 reacties met mensen die elkaar napraten maar er geen verstand van hebben, en dat over 2 momentopnames die de meeste van ons nog niet eens bij elkaar kunnen of willen rijden.

Over hoe het paard loopt ga ik niet praten, maar wil wel nog een opmerking plaatsen over de onderhals, je ziet namelijk op béide foto's duidelijk de bovenhalsspier lopen, géén onderhalsspier!
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 14-11-07 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:22

celano schreef:
Die eerste foto is afschuwelijk. De takt is volledig agwezig. Linksachter is al opgetild twerwijl rechtsvoor nog op de grond staat.

Dat is niet linksachter welke is op getild, dat vertekend door wat schuim op zn achterbenen. Kijk maar eens heel goed, rechtsachter is opgetild, linksachter nog niet.
Anders zou hij in een soort telgang lopen..

Tjsa ik vind het altijd moeilijk om zoiets te beoordelen, je weet het moment van de opname niet. Misschien kwam hij net de ring in, was paard gespannen vanwege publiek/muziek/lampen o.i.d
Het is een momentopname, wie weet zijn dit 2 weggedrukte momenten die iedere ruiter wel heeft tijdens een training/rijles/wedstrijd/whatever, geen enkel paard loopt een uur achterelkaar nageeflijk in precies dezelfde aanleuning.

Dus om nou op 2 momenten dit niet de top te noemen... Die man zal er niet met zegeltjes sparen gekomen zijn en echt wel zn talent bewezen hebben

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:23

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit niet de florisantste foto's van Edward zijn,maar geloof me. Ik geloof ook niet dat wij (met onze huis tuin en keuken paarden) onze paarden iedere seconde dat we erop zitten geweldig ontspannen en los door de baan hebben lopen of wel?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:23

Niemand rijd perfect, ook in de top niet. Dit zijn ook maar gewoon mensen en dieren geen robots die fout geprogrammeerd zijn. Misschien was het paard even zn concentratie kwijt waardoor hij het ritme even verloor, ja ook dit gebeurt in de top mensen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:24

Ezumii schreef:
Celano ik weet niet waar jij ziet dat linksachter opgetild is hoor? Want dan zou het paard wel een hele rare gang maken.
En x_mar, lijkt me handig als je je eens in de dressuur gaat in lezen wat er gevraagd wordt, voor je commentaar levert.

Ik snap echt het nut van dit topic niet, nu komen er waarschijnlijk 100 reacties met mensen die elkaar napraten maar er geen verstand van hebben, en dat over 2 momentopnames die de meeste van ons nog niet eens bij elkaar kunnen of willen rijden.

Ja maar juist daarom vraag ik het, niet om die 100 mensen die elkaar napraten maar om die ene die me wel een goed antwoord kan geven.
Ik heb nu namelijk echt het beeld dat dit normaal oid is? (maar hou me dus zoals ik eerder zei absoluut niet bezig met de hogere sport).

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:25

Wat ik me dan afvraag is of jij je altijd een 'beeld' vormt van 2 willekeurige momentopnames. Heb je hem wel eens zien rijden bijvoorbeeld?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:25

Jawel, het is wel linksachter. Kijk maaar, die hoef wordt al opgetild. Rechtsachter is inderdaad helemaal los van de grond.

Maar verder begreep ik tijdens mijn eerste reactie nog niet dat dit een Edwradafzeiktopic zou worden, want dat is echt onzin op basis van deze 2 foto's!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:26

jasmijn78 schreef:
Equidea schreef:

Tuurlijk hebben ze wel eens een off day of een slecht moment, maar ik zie dit niet wel eens voorkomen in de dressuurtop.

Moet er tegenwoordig ook al een DOEL met een topic zijn? Blond

@ Ezumii: Wat heeft het dresuurregelement er mee te maken? DAT snap ik juist niet: waarom ze zo opgericht moeten lopen.

@ Shavira: Nee, tuurlijk niet, maar als wij daar foto's van plaatsen worden we afgekraakt, maar als we deze foto's plaatsen mag je geem commentaar leveren? Nagelbijten / Gniffelen

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:26

@ Equidea. Wat is in jouw ogen het antwoord dat je hebben wilt dan? (een goed antwoord??)
Laatst bijgewerkt door shavira op 14-11-07 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:28

Wat wil je met dat commentaar bereiken dan? Edward slaapt er geen minuut minder om hoor Lachen.
En misschien kun je over je andere vraag een ander topic openen, want dat is totaal offtopic hier. (En je zou er niet eens een topic over hoeven openen, wiki staat het vast ook)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:28

Equidea schreef:
Ik zie toch echt een onderhals en weggedrukte rug... (of ik zal het grandioos fout hebben).

Ik zal je uit de droom (of nachtmerrie) helpen.. een hele hoop ruiters in de top rijden op deze manier..
Ik kan er zo nog een aantal noemen.. doe ik niet want daar gaat het niet om..

Prestatie gaat tegenwoordig vóór het welzijn van een paard, maarja.. wie ben ik om er iets van te zeggen.. ik ben maar een simpele ruiter die jonge paarden leert wel goed over de rug te lopen, van achter naar voor.. Vork

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:29

Equidea schreef:
Of het beeld dat ik nu heb klopt... ?

Ga eens op een wereldbekerwedstrijd kijken en bekijk eens een complete rubriek tijdens het losrijden en in de proef. Of vraag een topruiter eens of je een dagje mee kan kijken. Daar kun je een beter van vormen dan aan de hand van twee foto's.

Als alleen degene die het beter zouden kunnen mochten reageren in dit topic, dan was het hier aardig stil dacht ik zo....

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:29

Oke je wil een kort antwoord;

Normaal om een paard een uur lang zo te rijden ? Nee, niet normaal. Maar is ook niet af te zien van deze 2 foto's dat het paard continu zo liep.

Normaal dat een paard ( lees vluchtdier) zich af en toe sterk maakt en wegdrukt onder de ruiter door welke reden dan ook ? Ja, volkomen normaal, doet elk paard,zowel slome lompe Pietje van de buren als Salinero, Gribaldi of welke topknol dan ook.

En ik zit ook absoluut niet in de hogere sport, maar ga mijn oordeel niet vellen op 2 foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:30

Beide plaatjes kloppen niet
Geen goed achterhand gebruik en eerste ook nog eens uit de takt, beide foto's niet over de rug.

Ruiter die zijn lijf niet op 1 lijn heeft.

Tja jammer, dit scoort tegenwoordig...snappen doe ik het niet...

En als er dan geroepen wordt doe het zelf maar beter, nee kan ik niet, maar ik ben dan ook geen zogenaamde topper Lachen

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:31

amen SANEX. Ik ga helemaal met je mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:33

ga je ff googelen, dan zie je dat je meer van dit soort foto's vind. Dus gaat het niet meer over toeval. Dat is als er eens eentje zo tussen staat Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:36

shavira schreef:
@ Equidea. Wat is in jouw ogen het antwoord dat je hebben wilt dan? (een goed antwoord??)

Juist of dit klopt of niet, maar als je googelt en meer van ditsoort foto's tegenkomt dan goede foto's wat kan ik dan verwachten.
Ik ga zeker niet oordelen, ik ben er niet bij geweest, heb er ook niks te zoeken want ik hou me er ook niet mee bezig.
Juist daarom schrok ik en dacht ik, is dit nou of normaal en ben ik er niet helemaal bij, of juist zit ik fout? (meningen, ervaringen van mensen die het wel gezien hebben).

Dat is nou het handige van bokt, je kan iets vragen, je kan dingen leren.