Levi met zadel en hoofdstel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:26

Stoer ding joh!

Ik vind het absoluut niet te vroeg om af en toe een zadel op te doen, als je nou dagelijks reed, dat is een compleet ander verhaal, maar af en toe een zadelte op, daar zie ik het kwaad niet van in Haha!

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:09

Hoi Ineke,

Leuke foto's

Zal niet te veel zeggen als ijslander liefhebber, maar vind het echt niet kunnen dat je zo vroeg al begint...

Ijslanders zijn nog lang niet volgroeid.
Alle kenners beginnen daarom ook pas op 4,5 jarige leeftijd...

Hij hoort nog lekker in een kudde te lopen..

Sorry voor mijn commentaar, maar moest het echt even kwijt.

Groetjes Marcia

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:17

Mars schreef:
Hoi Ineke,

Leuke foto's

Zal niet te veel zeggen als ijslander liefhebber, maar vind het echt niet kunnen dat je zo vroeg al begint...

Ijslanders zijn nog lang niet volgroeid.
Alle kenners beginnen daarom ook pas op 4,5 jarige leeftijd...

Hij hoort nog lekker in een kudde te lopen..

Sorry voor mijn commentaar, maar moest het echt even kwijt.

Groetjes Marcia


Ineke weet dit echt wel. Ze begint daarom pas met inrijden als Levi daar klaar voor is. Ze legt hem alleen maar een zadeltje op (een wintec nogwel, weegt helemaal niks Knipoog).
Ze zal er absoluut nog niet op gaan zitten..!!! Ze is niet achterlijk hoor. Levi is nog lang niet volgroeid, en dat wet zij ook wel.
En zoals ik Ineke met Levi bezig heb gezien, denk ik dat hij zich geen beter baasje kan wensen..!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:19

Mars schreef:
Hoi Ineke,

Leuke foto's

Zal niet te veel zeggen als ijslander liefhebber, maar vind het echt niet kunnen dat je zo vroeg al begint...

Ijslanders zijn nog lang niet volgroeid.
Alle kenners beginnen daarom ook pas op 4,5 jarige leeftijd...

Hij hoort nog lekker in een kudde te lopen..

Sorry voor mijn commentaar, maar moest het echt even kwijt.

Groetjes Marcia


In de kudde lopen is denk ik voor elk paard ideaal, niet alleen of speciaal voor ijslanders. Niet iedereen heeft daar alleen mogelijkheid of behoefte aan. Denk je nou serieus dat het kwaad kan? Lijkt mij echt niet!

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 20:23

Sorry maar Levi is een KRUISING ijslander...wie weigerde mij en Levi op stal??? Juist ja jullie omdat het een KRUISING is Lips are sealed Extreme duivel

Verder zit ik er nog niet op dus zie hier echt geen kwaad in....en hij gaat iedere dag een paar uur naar buiten met 2 merries en verder wandel ik veel dus beweging genoeg...zomers staat ie op de wei in een kudde met o.a. wat leeftijdsgenootjes...

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:46

leuke foto's joh, en wat een leuk dekje. (je weet het wel van me ik heb een dekjes en dekken verslaving Party!! )


maar echt coole foto's.

en levi reageerd er echt goed op, mys was ook zo'n sukkel vond er niks aan. maar het rijden.... laten we daar maar niet over beginnen. Schijnheilig


Oja alvast gefeliciteerd. (offtopic maar dat mag wel een keer)

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 20:52

samantha5 schreef:
leuke foto's joh, en wat een leuk dekje. (je weet het wel van me ik heb een dekjes en dekken verslaving Party!! )


maar echt coole foto's.

en levi reageerd er echt goed op, mys was ook zo'n sukkel vond er niks aan. maar het rijden.... laten we daar maar niet over beginnen. Schijnheilig


Oja alvast gefeliciteerd. (offtopic maar dat mag wel een keer)


Thanx Lovers
Ja het dekje kreeg ik bij het zadel (is een maxam Thorrowgood vzh zadel)

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:58

Mars schreef:
Hoi Ineke,

Leuke foto's

Zal niet te veel zeggen als ijslander liefhebber, maar vind het echt niet kunnen dat je zo vroeg al begint...

Ijslanders zijn nog lang niet volgroeid.
Alle kenners beginnen daarom ook pas op 4,5 jarige leeftijd...

Hij hoort nog lekker in een kudde te lopen..

Sorry voor mijn commentaar, maar moest het echt even kwijt.

Groetjes Marcia



ze vraagt je mening toch niet, ze laat alleen wat foto's zien. laat haar toch ze weet heus wel wat ze doet.

en idd zo'n baasje als ineke daar vind je er geen 2 van. (ik ga geen 3,5 uur lopen met mijn paard hoor)

mensen altijd met commentaar Boos! ow wat kan ik me daar aan ergeren.

Ineke ga vooral zo door, ik heb ook genoeg meer als genoeg commentaar gehad en het lekker links laten liggen. (naja vaak)

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:44

Leuke foto's hoor! Vooral dat gele shabrakje staat hem mooi. *LOL*
Ik denk ook dat het geen kwaad kan om hem zo nu en dan een zadel op te leggen, zeker niet zo'n lichte Knipoog (fijne zadeltjes trouwens die thorrowood maxam, hebben ze ook voor Katinka en het weegt nauwelijks meer dan mijn longeersingeltje)
Veel plezier met hem! Party!!
Groetjes Judith

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:49

heel leuk!!maar...........volgens mij klopt de sjabrakvrom niet echt bij jezadel
het is maar een gedacht.........

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:53

#Ymke# schreef:
Yent: Zolang je er nog niet op gaat zitten kan het helemaal niet kwaad.
Ziet er wel gaaf uit met zadel enzo .Hij zitecht dik in zijn vachtje, teddybeertje!


Eeey!

Het kan inderdaad geen kwaad, maar het doet ook geen goed... Dus eigenlijk best nutteloos...

Wel lieve foto's!! hijs echt heel braaf! Maar net zoals STeef zei even je dekje iets meer op trekken, dat staat mooier... Knipoog

Tis een lekkerding!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:19

Ik heb die thorowgood maxam ook...heerlijk zadel!

Waarom is het nutteloos? Het is toch al vast een oefening, of zie ik dat verkeerd?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:38

Sorry dat ik eerst even off-topic ga beginnen maar het zit me momenteel hoog en dit moet ik toch even kwijt..
Ik krijg het schijt van die opmerkingen van te vroeg beginnen en blablabla.
De pony is 2.5, heeft ocharme een pluim op z'n rug, geeft er geen knijt om en z'n rug zal heus niet doorzakken hoor! Boos!

Jezus man, volgens mij zijn er al genoeg topics en opmerkingen geweest over dit soort onderwerpen en is alles al gezegd geweest.

je kan tegenwoordig je pony niet meer aanraken, er een foto van plaatsen of je krijgt zulke reacties.

Sorry moest ik even kwijt, het ziet er echt heel schattig en goed uit hoor met Levi, hij wordt met iedere foto-sessie leuker Lovers
Nog veel succes met hem ik denk dat je er nog veel lol met zult hebben!

Hij is gewoon om te Kwijl , hij ziet er zoo lief uit Haha!

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:47

Het is niet als commentaar bedoeld, maar meer als advies.

Mensen die niet in de ijslandse wereld zitten begrijpen niet hoe wij met ijslanders omgaan. (sorry voor de mensen die ik hier weer boos over worden)

Ijslanders worden pas rond hun 4-5 jarige leeftijd zadelmak gemaakt (niet op 2,5 jarige leeftijd) omdat ze dan pas in verhouding met een kwpn'er 3 jaar zijn. Een ijslander is pas helemaal volgroeid op 7-8 jarige leeftijd en dan kan je pas echt veel van ze gaan vragen.

Een ijslander wordt ook in verhouding veel ouder.

Een ijslander wordt in een kudde gehouden zodat hij daar sterk weer uit komt, het zijn ook echt kudde dieren, die in het wild gehouden worden nog steeds. Kijk maar op ijsland naar de ijslanders...

Ik weet dat Levi een kruising is, maar als je hem als ijslander wil behandelen doe dat dan ook. En iedereen zegt dat ze er nog lang niet mee verder gaat, maar volgens mij verteld ze zelf als hij het aankan dat ze er wel mee verder gaat over een paar maanden...

En dat je niet bij ons in pension kon staan is omdat wij vol zitten.
We kunnen een maximaal aantal ijslanders hebben en daar zitten we aan.

Verder moet je helemaal zelf weten wat je ermee gaat doen, iedereen moet zelf weten wat ze met hun paarden doen.

Is alleen als advies bedoeld.

Ik hoop ook dat je veel plezier met Levi zult hebben en niet boos op mij bent, omdat ik je dit even vertel is namenlijk goed bedoeld Schijnheilig

Kan gewoon heel erg kwaad Boos! worden op mensen die zo jong met een ijslander gaan beginnen, vind mensen die met 4 jarige leeftijd erop zitten al helemaal fout. Helaas heb ik vaak genoeg bij mensen gezien dat ijslanders zo in verzet gaan op een gegeven moment. De meeste ijslanders pakken alles zo makkelijk en goed op en alles gaat zo lekker snel, dat iedereen maar doorgaat en op een gegeven moment kunnen ze het niet meer hebben en dan is het een rotbeest. Nee het is nog een baby...

Mijn 2,5 jarige merrie (ijslander) staat nog lekker op een begrazings gebied tussen vriendinnen Pling en komt pas op 4 - 5 jarige leeftijd naar huis.

En ja dat kan iedereen, want is goedkoper dan je ijslander op stal of een manege te houden!!!

Veel plezier met Levi,

Zal volgende keer mijn mond houden Lips are sealed weer hier op bokt, maar over ijslanders is dat erg moeilijk...

Groetjes Marcia

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:52

He Marcia, ik bedoel het ook niet slecht maar je zult misschien zelf al wel gelezen hebben hier op bokt dat er nogal vaak (te vaak naar mijn mening) gelijkaardige antwoorden worden gegeven Lachen

Als het niet om een Ijslander gaat is het wel een Quarter. En als het die niet is is het de WPN'er die een half jaar meer in de wei moet staan.

Ikzelf ken verder niets van Ijslanders, enkel dat ze inderdaad laat rijp zijn (maar dat lees je dan ook weer over zoveel rassen...)

Enfin, mij moest het van het hart maar het was niet bedoeld om jou specifiek aan te vallen ofzo, het was algemeen bedoeld Lachen

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:03

Ik kom zelden op Bokt en lees ook eigenlijk zelden dingen hier...

Wist dus niet dat er al veel commentaar op geweest is bij andere rassen.

Kijk weleens foto's hier, vind ik altijd leuk om te zien en soms reageer ik als het om ijslanders gaat. Toevallig ken ik Ineke, omdat die weleens met een pension klant van ons mee is geweest naar stal en weet ik dat zij Levi heeft, vandaar dat ik even moest reageren.

Snap de mensen gewoon niet, volgens mij kunnen ze gewoon niet wachten met rijden, maar dan moeten ze een ouder paard kopen waar ze wel gelijk mee kunnen beginnen. Je weet als je een jong paard koopt dat dat nog een paar jaar duurt voordat je er mee kan gaan rijden enzo.

Maar genoeg hierover...

Zal voortaan geen commentaar meer geven en weer alleen maar leuke foto's kijken van iedereen...

Groetjes Marcia

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 23:03

Fijn dat het niet als commetaar bedoeld is zo komt het namelijk wel over.

Niet alleen een Ijslander is pas volgroeid op 7/8 jarige leeftijd maar élk paard...
Ik heb gezegd dat ik NA de zomer (dus volgend jaar!) dan is hij 3,5 jaar! Verder wil gaan, dan kijk ik of hij eraan toe is om erop te gaan zitten....zoniet dan wacht ik langer! (dat staat ook eerder in dit topic trouwens )

Toen ik vroeg of ik bij jullie in pension mocht komen zaten jullie niet vol, je hebt toen letterlijk in een mail geschreven dat jullie alleen Ijslanders aannamen Lips are sealed

In de meeste begrazingsgebieden nemen ze alleen 'volle' ijslanders aan met papieren en die heeft Levi niet, omdat juist ja het is een kruising...
Ik heb trouwens geprobeert om hem in een begrazingsgebied te zetten, maar ze gaan pas in april open...en dan heb ik er niks aan, want dan heb ik al een wei veel dichterbij huis.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:04

Mars, wil je in een normale kleur typen, dit doet zeer aan mijn ogen en ik heb dus niet je verhaal uitgelezen. Overigens zal een kruising heus wel eerder uitgegegroeid zijn dan een volle IJslander.

Ineke, hij ziet er super uit, veel succes met hem!

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 23:09

Mars schreef:

Snap de mensen gewoon niet, volgens mij kunnen ze gewoon niet wachten met rijden, maar dan moeten ze een ouder paard kopen waar ze wel gelijk mee kunnen beginnen. Je weet als je een jong paard koopt dat dat nog een paar jaar duurt voordat je er mee kan gaan rijden enzo.



Wie heeft het hier over rijden??? Ik heb een zadel op Levi gelegd, dat is iets heel anders! Als ik een dekensingel om zijn buik had gedaan had je niet zo gerageert, maar in feite is dat precies hetzelfde, want zoals je misschien gezien had zitten er op de foto's ook geen stijgbeugels aan het zadel.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:48

Laat toch zeuren Ineke.
Dit zijn insinuaties die nergens op gebaseerd zijn. 't Is goed voor hem om te wennen aan het zadel (kan in ieder geval geen kwaad) en aangezien hij niet zo heel veel buiten kan lopen, verzin jij leuke dingen met hem. Prima toch?

Ik kan me voorstellen dat het best frustrerend kan zijn om zolang te moeten wachten voor je met hem aan het werk kan, maar ik neem aan dat jij daar goed over nagedacht hebt, voor je em kocht en dus zeker die tijd wel kan uitzitten. Volgens mij heb je em ook alweer een poosje, toch?

Wij hebben ook 2 IJslanders staan, één van 2.5 en één van 3.5. Die laatste zijn we nu een beetje mee aan het freestylen. Volgende week komt er eentje bij op proef. Ben heel benieuwd, heb nog nooit op een IJslander gezeten. Deze is wel al 11 jaar, trouwens.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 09:05

Ziet er leuk uit Ineke!

Kijk je alleen wel uit dat je niet teveel met Levi in de wind loopt? Hij kon wel eens wegwaaien. Ook zou ik uitkijken met het gewicht van het dekje want daar kan zijn rug van doorzakken. Verder zou ik hem als ik jouw was weer lekker in het land zetten, hem vooral niet aankijken en er weer uit trekken als ie 8 is. En ik kan het weten want ik rijd al 2 jaar op de manege met m'n shetlander Japie.

Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt he Knipoog

iloveyou
Berichten: 348
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:17

hier ookm nog een reactie heel leuk echt super cool

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:32

IK heb heel veel met Ineke gechat (nu nog) en ik weet wat voor behandeling Ineke Levi geeft en daar heb ik heel veel respect voor!!!!
Ze geeft Levi de tijd om aan alles te wennen, zo laat hem WENNEN aan de dingen ze laat hem niet WERKEN met het zadel en hoofdstel enzo.
Ik vindt het prima wat ze doet, want dit scheelt super veel stress al ze Levi straks gaat inrijden.
Ze krijgt hierbij ook prima begeleiding.
En Levi staat tenminste nu niet dag en nacht op stal!

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 16:55

lis schreef:
Laat toch zeuren Ineke.
Ik kan me voorstellen dat het best frustrerend kan zijn om zolang te moeten wachten voor je met hem aan het werk kan, maar ik neem aan dat jij daar goed over nagedacht hebt, voor je em kocht en dus zeker die tijd wel kan uitzitten. Volgens mij heb je em ook alweer een poosje, toch?


Ja ik heb hem alweer ruim 10 maanden. Natuurlijk heb ik er goed over na gedacht dat ik lang moet wachten voor ik erop kan, maar daar heb ik ook ervaring mee (ik heb een welshje verzorgd vanaf 10 maanden tot 4 jaar oud, oke tis niet helemaal hetzelfde maar toch)
Als ik tóch wil rijden, pak ik wel een manegepony.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48468
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:33

Ineke... 1 verzoek.... zou je voortaan een lachende foto van mij willen plaatsen??? Haha! Ik kom nu zo saggo over... haha.... Haha!:D