Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Na haar koliek was het ook ineens een heel ander paard, rustig en lief.
daNiielle_ schreef:Hmm, raar verhaal..
Toen ik mijn pony kreeg was er ook geen land mee te bezeilen..Vast staan kon ze ook niet, dus laten we over het rijden maar helemaal niks zeggen.Na haar koliek was het ook ineens een heel ander paard, rustig en lief.
Maargoed, misschien is er iets in de weide met de andere paarden gebeurd?
. Iorrr schreef:Ja wat jij (polly) verteld lijkt mij allemaal heel logisch... Alleen bij ons stond ze in de kudde met 8 anderen en daar was ze wel de baas. Zij vond het met rijden alleen eng als ze mij 'klem' reden. Dus als ik aan de bakrand rijd en er gaat me iemand voorbij of er komt iemand tegemoed aan de binnen kant...
Dus echt bang voor paarden is ze niet, ze is bang voor opsluiting... Maar dat heb ik hun verteld dus ik ga er vanuit dat ze daar rekening mee hebben gehouden...
Het probleem is inmiddels al zover dat ze haar terug willen brengen omdat ze niet 'betrouwbaar' is, wat ze dus wel was...
Ze is idd verder wel een onzeker paard... Door praten ed kan ik veel van haar gedaan krijgen, dus ik denk dat jou verhaal wel klopt, maar hoe krijg ik hun dat aan hun hoofd....
Iorrr schreef:Maar jullie denken dus wel dat het karakter/gedrag van een paard zodanig kan veranderden in 2 weken????
LDRD schreef:Ja, ze stonden erop dat ik hem terug nam.
Ik heb dat dus geweigerd omdat dit niet meer het paard was dat ik verkocht had. Ze hebben zich daarbij neergelegd en hij is de handel in gegaan.
Ik heb het daar wel vreselijk moeilijk mee gehad want hij was mijn oogappeltje, maar ik blijf van mening dat zij een superdressuurtalent in 3 weken tijd volledig zelf om zeep geholpen hebben en daar neem ik geen verantwoording voor (ook financieel niet). Bovendien is mij plechtig beloofd dat hij een superthuis zou krijgen (dat was de reden dat ik hem voor relatief een schijntje verkocht heb) en voor de sport zou gaan, maar dat superthuis is dus maar hoogst twijfelachtig.
Later heb ik via via gehoord dat de amazone er een keer goed afgedonderd is en dat ze gewoon niet meer durfde.
.
LDRD schreef:Ik zeg niets over de handel hoor, alleen ik ben hem nu uit het oog verloren daardoor.
Volgens de overlevering staat hij nu in de States, dus de kans dat ik hem terug zie acht ik niet erg groot helaas. Hoop van ganzer harte dat hij een goede baas gevonden heeft en dat zal ook best, want dit was een paard met zoveel talent dat er gerust wel iemand is die er wel tijd en moeite in wil steken.
, begrip en regelmaat
LDRD schreef:Ik zou, hoe vervelend ook, uithuilen en bij je standpunt blijven verkocht is verkocht.
Je weet gewoon niet meer wat je terug krijgt nu en zal dit paard nooit meer op een eerlijke manier voor eenzelfde bedrag kunnen verkopen, het is tenslotte een paard met een verhaal geworden.
Ik heb het voor mezelf achteraf maar als leermoment beschouwd in de zin dat ik nooit meer op zoek ga naar een 'goed thuis' en van de prijs zeker geen cent ooit meer af doe. Een 'goed thuis' is een illusie.
En soms ben je nou eenmaal genoodzaakt om eens wat te verkopen en je kan daar niet altijd emotioneel betrokken bij zijn.