Te Klein voor een New forest die groter is dan een haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijntje1232

Te Klein voor een New forest die groter is dan een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:39

ik kreeg op mijn kop van een moeder van een meisje uit mij paardrij groep. ze zei dat ik te groot was voor tessa die ongeveer 1.60/1,65 m. ik zelf ben 1.75. de les daarna reed ik op een haflinger die kleiner was dan tessa, nu is mijn vraag: vinden jullie dat ik niet meer op een new forest mag rijden die groter is dan een haflinger waar ik nu op rij(Diesel) ???
ik wacht af op jullie reacties ... !!!!

ELpatcho

Re: Te Klein voor een New forest die groter is dan een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:40

heb je foto's ? als die 160/165 is en jij 175 lijkt me dat niet erg te groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:43

Een New forrest van 1.60?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:44

ik ben zelf ook 1.74 en rijdt een new forest hengst in van ons die is net een d pony denk een schoft hoogte van 1.55 ofzo maar ik pas er nog wel op kwa gewicht enzo maar het is niet het mooiste geheel omdat ik vrij lange benen heb. maar ik heb gewoon de buegels nu op spring maat zitten. een haflinger die lijkt automatische groter omdat ze meestal forser zijn en ook meer kunnen dragen maar je moet gewoon kijken wat je zelf vind Haha! Knipoog

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:47

Lijkt me zeker niet dat je te groot/lang bent voor die pony. Tenzij je erg zwaar bent ofzo.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:49

Een new forest van 1.60 lijkt me ook nogal groot.

Daarnaast zijn new foresters vaak smaller gebouwd dan haflingers, waardoor het plaatje er anders uit ziet.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:57

Ik ken heel toevallig de manege waar je het over hebt. Ik heb er leren paardrijden toen ik 5 was en heb er toen nog een jaar of 4/5 gereden. Inmiddels een jaar of 10 geleden.
(dat ze Tessa nog steeds hebben zeg! Hebben ze Marie toevallig ook nog, dat was altijd mijn lieveling?)
Maar Tessa is absoluut geen 1.60/1.65, ik weet niet meer precies hoe groot ze is, maar het is in ieder geval een pony. Naar ik meen, een d-pony.
En daar ben je met je 1.75 toch wel een klein beetje te groot voor. Het kan weinig kwaad, maar het oogt wat minder mooi.
Maar is het niet de zaak van de instructie, dat zij er op letten of jij wel of niet op een pony past?
Laatst bijgewerkt door nina88 op 13-11-07 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:58

je hebt ook new forest paarden (weet ik ook pas een week) mijn tante heeft het blad de forester en daar staan ook paarden in. ik was aan het bladeren en dacht die is ook al oud en niet te groot voor zijn haar pony. en toen zijn mijn tante maar je hebt ook new forest paarden . Knipoog

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:00

@ chrispy
Even over je andere berichtje, een d-pony gaat tot 1.48, een pony van 1.55 is dus een e-pony.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:03

oeps Tong uitsteken dankje zat een beetje verkeerd dus ben van de lengte van die ander pony gaan kijk maar hij zal 1.45 zijn dan sorry

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:37

1.55 is een e-pony naar mijn weten en of jij er te groot voor bent ligt ook veel aan de bouw.
Maar ik vind het kwalijker als je te zwaar bent voor een paard.
Te groot is alleen vaak voor het oog niet zo mooi.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:53

Ik dacht al, een New-Forest van 1.60-1.65. Verward
New-Forest pony's zijn lichter gebouwd dan Haflingers dus het ziet er al sneller uit alsof je te groot bent. Zo lang je maar niet met je benen tegen de knieën van de pony slaat tijdens het rijden en je niet te zwaar bent lijkt het mij geen probleem. En ik ben 1.70 en mijn pony 1.43 en past ook. En mijn pony is niet echt stevig gebouwd ofzo.