James Bont @ work met knallende peeskappen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

James Bont @ work met knallende peeskappen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 23:38

Super vet, kreeg vandaag weer les van een vriendin van mij. Ging heel erg goed, heb james nu iets meer dan een maand in mijn bezit en wordt met de dag vrolijker van hem! Hij is zo super, gaat al helemaal mee denken met het rijden ( nog maar 3 kwart jaar onder het zadel )!

Heb het eerste half uur met slof gereden, ging echt super! toen maar eraf gehaald, en ging nogsteeds super! Haha! heb er ook een filmpje van, ik weet niet of hij optijd klaar is maar anders voeg ik hem later toe.
Ik zit vrij krom dat weet ik Bloos ( komt ook wel door de jassen en truien die ik aan heb )
en door het spring zadel, heb even tijdelijk niets anders.

Nou hier de foto's!!

1. Van een paar dagen terug nog! vond het wel wat hebben
Afbeelding

2. Beetje onduidelijk,
Afbeelding

3. Voor je kijken ( zie die peeskappen!!!)
Afbeelding

4. lief!
Afbeelding

5. Klaar en lekker eten!
Afbeelding
6.
Afbeelding

7. Met zijn nieuwe deken! staat hem goed he Haha!
Afbeelding

Filmpje is wel de moeite waard denk ik;
http://www.youtube.com/watch?v=kQpAwUHBqhQ

( zie trouwens nou pas hoe ingepakt ik eruit zie, dacht dat het heel koud was, dus deed 2 truien en 2 jassen aan Haha! )

opmerkingen of commetaar graag! alleen wel onderbouwd Knipoog

timilon

Re: James Bont @ work met knallende peeskappen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:43

ey een bonte Haha! leuk paard! is het een nakomeling van james bont of..?ik dacht eerst dat het de gelderse hengst was toen ik de naam zag.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:44

Leuk paard zeg!
En lekker flitsende peesjes!
Ziet er leuk uit! Haha! Mag ik vragen waarom er een Slof om zit?

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:46

Filmpje ziet er goed uit, de foto's lijken iets minder ontspannen.
James Bont zit wel erg mooi in zijn velletje zeg!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 23:56

@timilon; er zitten geen papieren bij dus zou het eigenlijk echt niet weten..
@p_Tries; dankje, de slof zit/zat erom omdat hij heel erg de neiging heeft om heel hard te gaan lopen en zijn hoofd in de lucht te gooien. Ik kan hem nu met de slof meer begrenzen in het omhoog gooien en krijg ook meer de ontspanning erin.
@ maline; Dankje, hij zit zeker nog goed in zijn vacht. Wel een beetje poepvlekken maarja valt niet te verhelpen met hem!
Heb al eerder een topic van hem gemaakt, met meer foto's waar wel beter de ontspanning te zien is. Maar inderdaad op deze foto's niet echt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:06

Wat een leukerdje!
En wat een blitse kappen _o-
Je houding is nog netjes hoor! Misschien een gaatje langer alleen?
Ik vind alleen wel echt dat je hem te diep/ te kort in de hals rijdt Nagelbijten / Gniffelen

Hoe oud is ie? En hoe hoog?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:50

Mooi getekend is ie hoor!
Persoonlijk vind ik dat ie wel tritt in de benen heeft, maar zich veel teveel vast houdt in beweging, probeer hem niet te blokkeren met je hand! Ik vind dit eigenlijk geen combinatie om met slof te rijden, omdat hij zich daardoor nog meer vasthoudt. Als je toch met slof rijdt moet je proberen je hand meer voor en soepeler te houden, zodat hij zich los gaat laten in plaats van zich steeds vaster te houden. Dan krijg je echt een heel ander paard, met souplesse in de beweging!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:58

Heb dit paard volgens mij ooit gereden.
Kan het zijn dat hij van de s-hoeve komt?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:59

Ieieieieiek....
Hou van kleurtjes, maar dit vind ik niet mooi

Wel een heel leuk diertje trouwens!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:01

Klopt het dat dit dier met een valse knik loopt? hij lijkt wel vast te houden, oog niet helemaal ontspannen maar mooi paard!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:03

Venetia schreef:
Persoonlijk vind ik dat ie wel tritt in de benen heeft, maar zich veel teveel vast houdt in beweging, probeer hem niet te blokkeren met je hand! Ik vind dit eigenlijk geen combinatie om met slof te rijden, omdat hij zich daardoor nog meer vasthoudt. Als je toch met slof rijdt moet je proberen je hand meer voor en soepeler te houden, zodat hij zich los gaat laten in plaats van zich steeds vaster te houden. Dan krijg je echt een heel ander paard, met souplesse in de beweging!

Ik ben blij dat Venetia het zo netjes omschreven heeft. Ik vind je rijden echt totaal geen prettig beeld geven. Je paard loopt helemaal niet lekker door zijn lijf en wordt door jou helemaal belemmerd in zijn beweging.
En dan is hij nog niet eens een jaar onder het zadel!
Je paard loopt nu met een strakke rug, korte passen en een hoofd ver achter de loodlijn.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:22

Venetia schreef:

Goed beschreven, ik wou precies het zelfde zeggen.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:31

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:58

Ook al zo'n leuke bonte! *LOL*
Hij mag meer ontspannen Ja

Succes ! Lachen

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:08

Venetia schreef:

Hier ga ik ook in mee. Het lijkt (zeker in het filmpje, waarbij je van stap weer aan wilt draven en hij met zijn hoofd omhoog komt) alsof je hem met je hand naar beneden dwingt. Dat is dus niet de bedoeling. Verder loopt hij ook te ver achter de loodlijn.

Geef hem voor iets meer de ruimte, rij hem iets meer voorwaarts en laat hém de ontspanning opzoeken.
Ik vind het een leuk paard, maar denk dat hij véél beter kan bewegen dan wat hij nu laat zien, dus probeer dat eruit te halen!!

Veel plezier verder met rijden met hem!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:57

@ venetia; wat bedoel je met tritt?
hij loopt voorzichtig vind ik op het filmpje, maar dat komt door de ondergrond. ik ga hem zeker niet meer voorwaarts rijden omdat hij juist heel erg de neiging heeft om heel hard te gaan lopen waardoor hij gaat struikelen en zijn hoofd in de lucht gooit.

Ik vind hem alleen maar vooruit gegaan en soepeler geworden.

@chocotof; ik zou niet weten.. hij stond op een pension stal in gouda.
@barbalala; hij is 5 jaar en 1.75.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:25

irmaaatje schreef:
ik ga hem zeker niet meer voorwaarts rijden omdat hij juist heel erg de neiging heeft om heel hard te gaan lopen waardoor hij gaat struikelen en zijn hoofd in de lucht gooit.

Je paard moet zeker niet onder je uit lopen. Maar ik verwacht dat dat gewoon een uiting is van balans zoeken.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:36

juist als hij onder me uit gaat lopen verliest hij zijn balans, ik heb nog een filmpje waarin hij dat doet. dat filmpje staat in mijn profiel helemaal onder aan, ik heb het filmpje vertraagd. in het begin struikeld hij en gooit hij zijn hoof in de lucht. Dit heb ik er nu helemaal uit, hij struikelde telkens doordat hij zo ontzettend hard ging lopen en niet meer wist waar hij zijn voeten neer zetten. hij loopt nu meer op zijn eigen benen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:46

Struikelt je paard in het filmpje van dit topic niet ook op 12 seconden? En weer linksvoor?
Ik vind eerlijk gezet het filmpje in de profiel een fijner beeld als bovenstaand filmpje. Maar ook daar loopt hij niet door zijn rug.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:49

Mooi paard, geen mooie rij-foto's!

Maar met wat langere teugels/ meer ontspanning en goed les komt het vast en zeker goed!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:56

Oei we vervallen een beetje in de herhaling denk ik want ook vind het een schitterend paard maar hij loopt veel te diep, wat is het voordeel voor een jong paard om een knik in zijn hals te hebben. Hij gaat er zijn rug niet beter door gebruiken op deze manier volgens mij en dat is het doel van de hele actie tenslotte. Misschien zien we het verkeerd door de foto's maar ook in het filmpje vind ik hem te diep lopen. Kun je niet wat meer werken aan de balans door veel overgangen en voltes te rijden zonder dat hij met zijn kin tegen zijn borst aan moet lopen? Dat inbuigen kan hij altijd nog leren en dan vanuit zijn rug en niet vanuit de hand.
Succes in ieder geval , het is een prachtig paard !

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:57

Mooi paard hoor!

BennekomJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:08

hooii hooii in vind hem inderdat te diep lopen laat hem los van voren..Je moet hem van achter naar voren rijden.. gewoon lekker loslaten van voor en dan komt alles goed!!;) ik heb het ook gehad dat probleem gewoon los laten en je paardje gaat lekker over zijn rug lopen kuszz

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 21:02

het is heel erg moeilijk om je paard over de rug te rijden als hij dat niet snapt, zodra ik hem ruimte geef aan de voorkant gaat hij rennen.. dus vang ik hem op. ik denk dat die foto's een beetje het beeld vertekenen van hou hij nu loopt. Hij gaat namenlijk met sprongen vooruit, en krijg echt goed les..
Deze foto geef wel een fijn beeld..
Afbeelding

@vonnie84; ik denk dat je zowel op het filmpje kan zie als horen dat de bak niet is zoals hij hoord, en dus op de hoefslag blubberig is.. en als je het vergelijkt met het andere filmpje is dit heel wat anders.
ik vroeg me iets af, hoe wil je een paard ontspannen over zijn rug laten lopen zonder dat hij gaat rennen als je van voor ruimte geeft?

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:06

... dat is oefenen oefenen oefenen..
Rustig praten met je stem bijv...Van ruuussstiiggg...
Ik weet niet of je dat doet Knipoog maar veel ruiters sporen bij elke stap aan.. dat moet je niet doen dus..