Wedstrijd met mooi resultaat! (2e en 3e)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Wedstrijd met mooi resultaat! (2e en 3e)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:35

Heey bokkers

Hier maar weer een topic van Mara en mij Lachen
Ik was eerst eerlijkgezecht niet van plan om ze te plaatsen. (ik ben te lui! Tong uitsteken) Maarja kon het echt niet laten en dus toch maar gewoon gedaan. Ze zijn erg goed gelukt.

Het was een onderlinge wedstrijd bij Stad en Lande Ruiters. Ik krijg hier wekelijk les en het isaltijd heel erg gezellig.

Ik ben helemaal trots want ik ben met 185 punten 3e en met 166 2e. De 2e proef was heel zwaar gerekend vandaar de lagen punten. Maarja alsnog een heel mooi resultaat en nog mooie punten ook voor mijn hobeel knol tussen de sport pony's en paarden.

Hier de foto's:

1Afbeelding
Bezig met los rijden. Halthouden oefenen en weer het gaspendaal zoeken Tong uitsteken

De eerste proef:
2Afbeelding
Net binnen gekomen.

3Afbeelding
Klos klos klos...

4Afbeelding
Lekker aktief en het koppie er mooi op Knipoog

5Afbeelding
Je zou bijna zeggen dat het de zelfde foto is Clown

6Afbeelding
Wij zijn geconcentreerd Knipoog

7Afbeelding
Dan toch maar een keer afgroeten

8Afbeelding
Ja ja we zijn blij (ieuwl noeg met beugel!!)

2e proef
9Afbeelding
We zijn wat minder aktief (het was erg warm)

10Afbeelding
Oortjes naar mij toe Lachen

11Afbeelding
Langs de jury

12Afbeelding
Whoops we gingen galloperen. Dat is nog erg moeilijk (op de volte vandaar mijn erg strenge hand)

13Afbeelding
Rechtuit gaat beter Knipoog

14Afbeelding
Het resultaat 2 bekers en 2 lindjes voor het peerd!

15Afbeelding
Dikke kont Lachen

Wat vinden jullie er van? Dit was de eerste keer dat ik wat met haar heb gewonne! ik ben helemaal happy de bekers staan ook uitgebrijd op mijn kamer:)

Laat even een brerichtje achter dat is wel zo leuk en tips zijn welkom!

Gr Gail en Mara

Peelie

Re: Wedstrijd met mooi resultaat! (2e en 3e)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:52

Oops ik heb hem perongeluk 2 keer geplaatst. Een van de 2 mag een slotje op!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:54

de eerste proef is oke, maar 166 voor de 2e? wat stond er allemaal op je protocol dan?
mag je met een bruine cap starten omdat het onderling is?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:03

Volgens mij mag je gewoon met een bruine cap strarten toch? Ik heb er iig geen commentaar over gekregen. Mijn eerste proef ging veel beter dan mijn 2e. Was wan gespanneder omdat ik de allenlaatsteas en alle ogen waren dus op mij gericht. En de 2e proef was heel erg streng gejureerd. Er was eigenlijk niet zo veel commentaar. Voornamenlijk dat ik haar aktief moest houden. en dan ik bij de middendraf niet moest versnellen ? :S Wat ik nogal raar commentaar vond want het is toch een middendraf?? Dan hoor je toch te versnellen? Want er werd geen uitgetrekte draf gevraagt. Maarja...

Voor de rest ging het erg goed en er was verder ook geen commentaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:04

bij de middendraf moet je niet alleen versnellen, maar vooral verruimen van de passen.
jammer van proefje 2 dan, maar geniet lekker van je puntje uit proef 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:05

Volgens mij mag je NIET met een bruine cap starten Knipoog Weet het bijna wel zeker Nagelbijten / Gniffelen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:08

Ik vind het er netjes uitzien, maar je moet wel aan je kapstokjes gaan werken! probeer je tenen meer naar binnen te draaien en vhet lijkt of je benen iets te ver naar achter liggen (kan ook aan mij liggen hoor, ben soms een beetje scheel Tong uitsteken) En soms mag je je handen iets meer dragen!
Wat ik denk dat ze bedoelen op je protecol dat je niet moet versnellen is dat je paard met een middendraf toch ook iets moet verruimen en niet alleen versnellen, dit bereik je door het paard er van achter goed onder te rijden en dan goed actief voor het been (ja ja klinkt idd afgezaagd!) maar dat is wat ik denk!
Verder gefeliciteerd met je prijzen!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:08

leuke combii..
maar volgens smij was je wel wat vergeten
bij mij kosten t ooit een paar min punten
*handschoenen*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:17

Ja ik weet het mijn handschoenen waren zo vies ik was ze vergeten te wassen en het was maar een onderlinge dus ik had zoeits van ag maakt het uit het is maar ondeling. Als het offieceel was geweest had ik miijn handschoenen alsnog aan gedaan.

Ik heb nieuwe laarzen en hier gaat het veel beter mee. Heb mij voeten nu netjes naat binnen gedraait Knipoog Het rijd ook veel lekkerder nu Knipoog

Mijn handen dragen ik weet het. Nog best lastig allenmaal tegelijk Tong uitsteken

Ja we moesten volgens mij ook een blaas test doen soms had ze de neiging de bak uit te gaan:P

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:19

Ja handen dragen is idd niet in 1 dag aangeleerd... oefenen oefenen en nog eens oefenen. Mooi dat je het met nieuwe laarzen hebt kunnen oplossen!
Was ze dronken Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:27

Ja olgens mij wel... Ik heb de blaas test maar laten zitten ze kon haar eigen neus nieteens aan raken Clown Maar goed dat we onderweg geen politie tegen zijn gekomen anders hadden we een dikke vette boete Tong uitsteken

Ik vraag me nu eigenlijk wel af of het nou mag ja of nee met een bruine cap rijden. Ik ga maar even zoeken Haha! Maar dan mag je toch ooet met bruine laarzen op wedstrijd?? of mag dat weer wel.... Hmmm. zoek ik ook maar even op Tong uitsteken

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:33

Tatjanaa : Heb idd even in het regelement gezocht en je mag niet starten met bruin.. Punt is dat ik 2 keer per jaar onderlinge wedstrijd heb, waar volgens de regels van het KNHS wordt gereden. Dus het zit er jammer genoeg niet in.

Moet tocht maar aan het standaart zwart

Zie topic:
viewtopic.php?f=118&t=794785

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:59

Ik kon het niet vinden. Maarja mijn zus heeft de zelfde cap maar dan in het zwart. Die kan ik gewoon lenen van haar Lachen en anders ga ik sparen voor een zwarten Tong uitsteken Onder het motto wat moet je met je geld Tong uitsteken En tjah ik ben verlopig nog niet van plan offieel te gaan starten omdat we hier gewoon nog niet klaar voor zijn. Dus we houden het even bij onderling dus er is geen haast Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:13

je mag niet met bruin starten allen je zadel en hoofdstel. Knipoog

leuk paardje

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 17:23

pansor schreef:
gefeliciteerd gail,

ziet er super uit Lachen jullie gaan echt vooruit Knipoog
alleen vrolijk kijken he met rijden, het is toch leuk Clown

Ik doe me best Tong uitsteken en ik kijk toch vrolijk Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 09:02

loves_elino schreef:
heeeei daar hebben we Mara en Gail bij stad en lande Haha!
Ow wat mis ik het! Maar het ziet er in elk geval wel goed uit Knipoog Op naar Z Tong uitsteken

Ja idd de Z lukt vast wel (over een paar jaar Ach gut

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:43

Ik vind het een erg leuk paardje Lachen Maar op een foto(weet zo niet welke) lijkt het alsof ookal ontspant zij, dat jij daar niet in meegaat... (het is foto 6, even gekeken..) Dus ik denk dat als jij voelt dat zij ontspant dat je daar meer in mee mag gaan Lachen

Verder heb ik er niks op aan te merken Lachen Vind jullie wel een leuke combi Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 09:49

Ja hier ben ik het ook mee eens. Ik heb heel veel moeite om mijn schouders te ondspannen. Vorige weer maandag heb ik me geconcentreerd op het ondspanne van mijn schouders. Dit ging heel erg goed. Mara vond het wel eventjes raar en duikte afentoe een beetje. maar ze liep heerlijk ondspanne zonder druk. Ik had haar nog nooit zo licht meegemaakt. Ik had ook echt het iedee dat ik wat geleerd had. Ook ben ik aan het stampen op mijn handen. Ik begin ze al steeds meet te dragen. Maar het is nog erg lastig.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:59

Ik neem aan dat je les hebt? Vraag dan is of je daar een tijdje op kan oefenen en dat je daar ook in begeleid wordt... Instructie kan je tips geven wat je kan doen etc, dus ik zou het vragen als ik jou was Lachen Als je les hebt dan he Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 10:40

Ja ik heb 2 keer per week les. En we zijn er ook aan het werken maar het is lastig omdt ik al 9 jaar niet anders rijd en het nooit iemand is opgevallen en er dus ook nooit wat over gezecht is.

Maar ik zit niet alleen in de les en kan natuurlijk niet alle aandacht opeisen. Je moet ook gewoon zelf doorhebben dat je het fout doet en dat je er aan moet werken. En als je alleen rijd moet je hier ook zelf op letten. Maarja we gaan allenbij vooruit!

(ik rij nu al 10 jaar waarvan 1 jaartje bij stad en lande Knipoog )

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:15

maykie schreef:
Gefeliciteerd Lachen!!! Jullie hebben er allebei plezier in, dat is wel duidelijk, dat is het belangrijkste!

Ik had mezelf ook voorgehouden deze keer gewoon plezier te hebben Knipoog Ik kon op een gegeven moment gewoon geen plezier meer hebben ik wedstrijden dus het ginge steeds slechter. maar deze keer hadden we weer gewoon lol. t was ook echt een leuke wedstrijd.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:19

Elianna_ schreef:
Gefeliciteerd Lachen
By foto 6 heeft je paard de achterhand er ook mooi bij ! Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:40

[gast1122] schreef:
Volgens mij mag je NIET met een bruine cap starten Knipoog Weet het bijna wel zeker Nagelbijten / Gniffelen

Dat is waar maar de ene jury is strenger dan de ander natuurlijk! door de 1 word je gediscwalificeerd en door de ander niet Haha!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:46

Leuk lol met je knol he!
Maar volgens mij ligt je zadel niethelemaal recht.. kan door de foto's komen hoor!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:55

Nellekeee schreef:
Maar volgens mij ligt je zadel niethelemaal recht.. kan door de foto's komen hoor!

idd lijkt op foto 7 en 15..