Khadya; We zitten in een dipje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Khadya; We zitten in een dipje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:13

Oeioeioeioeioeioeioei. We gaan niet zo lekker de laatste tijd.
Al zijn we dan meer van het springen/SGW, de dressuur gaat op het moment nergens over.

Foto's staan door elkaar.
Bedankt Widner voor de foto's.

Afbeelding
Sta moment

Afbeelding

Afbeelding
Stamoment

Afbeelding
Stamoment

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Verkeerde galop.

Afbeelding

Afbeelding

-Galop gaat te hevig.
-Ik steek m'n benen af.
-Cap gaat wat te ver over m'n oogies, ik zie echter nog alles Knipoog

Tips en opbouwend commentaar zijn nodig Knipoog.

Paardenbeest is trouwens drachtig!

Liefs Marije

knoevel

Re: Khadya; We zitten in een dipje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:22

ik vind het er inderdaad erg gespannen uitzien...
maar veel blijven oefenen en plezier hebben en je drachtige paardenbeest Bloos Haha!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:23

Enkele tips;
- Je zit erg ver achterover, niet met je rug, maar met je kont Vork Je zit helemaal achterin op de lepel van het zadel. Dit is pijnlijk voor de pony, waardoor het niet goed over zijn rug kan lopen. Probeer dus in het midden van je zadel te zitten. Als je dit doet, gaan je benen ook minder afsteken en je kun je ze makkelijker iets naar achter leggen.
- Verder vind ik dat je een vrij nette houding hebt. Je handen en armen staan erg netjes, alleen kamp je nog met een onrustige aanleuning (tenminste, zo te zien aan de foto's). Ik denk dat dit beter wordt als je meer in het midden van je zadel gaat houden en dan je teugels iets korter pakt. Dan kunnen je teugels ook niet meer loshangen en kun je los zijn in je handen.
- Probeer in de galop op je kont te blijven zitten. Als je niet diep zit, kan je pony ook niet rustig lopen. Op de galopfoto zie ik dat je 'staat' in de beugels en 'hangt' in de teugels.

Ga dus goed aan je zit werken! Waar kom je terecht bij het lichtrijden in je zadel? Waar zit je met doorzitten en in de galop en stap? Dan komt de rest vanzelf.

Succes, leuke combinatie!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:24

@ Knoevel; als je het onderbouwd, heeft ze nog iets aan je reactie. Ze heeft zelf idd ook wel door dat het gespannen is Haha!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:32

Heey!

Ten eerste, leuke pony heb je!
Alleen krijg ik van de foto's het idee dat je pony een beetje onder je vandaan loopt. En dan vooral in de draf. Ik heb hier met mijn paard ook ontzettend veel last van gehad. Ik ben toen in draf heel veel tempo wisselingen gaan rijden. En dat heeft ontzettend goed gewerkt. En met je zit kun je dit ook goed oplossen, gewoon langzamer gaan lichtrijden dan je pony draaft. Dit is wel tegenstrijdig en ontzettend lastig! En veel voltes rijden om het tempo laag te houden!

Veel succes met je pony!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:35

leuk paard heb je.. Ga inderdaad aan de slag met bovenstaande tips en dan komt dat wel.. van wie is ze drachtig?

Ik zie in je profiel dat ze Ibn Estasha in haar bloedlijn heeft, leuk! Ik heb jaren met deze hengst gewerkt Lachen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:41

knoevel schreef:
ik vind het er inderdaad erg gespannen uitzien...
maar veel blijven oefenen en plezier hebben en je drachtige paardenbeest Bloos Haha!

Ghehe gespannen is 't zeker Knipoog.
Niekoezz schreef:
Enkele tips;
- Je zit erg ver achterover, niet met je rug, maar met je kont Vork Je zit helemaal achterin op de lepel van het zadel. Dit is pijnlijk voor de pony, waardoor het niet goed over zijn rug kan lopen. Probeer dus in het midden van je zadel te zitten. Als je dit doet, gaan je benen ook minder afsteken en je kun je ze makkelijker iets naar achter leggen.
- Verder vind ik dat je een vrij nette houding hebt. Je handen en armen staan erg netjes, alleen kamp je nog met een onrustige aanleuning (tenminste, zo te zien aan de foto's). Ik denk dat dit beter wordt als je meer in het midden van je zadel gaat houden en dan je teugels iets korter pakt. Dan kunnen je teugels ook niet meer loshangen en kun je los zijn in je handen.
- Probeer in de galop op je kont te blijven zitten. Als je niet diep zit, kan je pony ook niet rustig lopen. Op de galopfoto zie ik dat je 'staat' in de beugels en 'hangt' in de teugels.

Ga dus goed aan je zit werken! Waar kom je terecht bij het lichtrijden in je zadel? Waar zit je met doorzitten en in de galop en stap? Dan komt de rest vanzelf.

Succes, leuke combinatie!

Ik ben er vergeten bij te zetten dat we op het moment met een 16.5" zadeltje rijden.
Beetje te klein voor mijn achterwerk Bloos , maar dit is eventjes het enigste zadel wat past..

Met m'n teugels ben ik heel erg aan het spelen de laatste tijd.
Pak ik 'm te kort kruipt ze direct een end achter de loodlijn, met d'r kin tegen d'r borst.
M'n instructrice zei dat we dus even moeten kijken hoe en wat we 't lekkerst rijden Lachen.
Ik zal inderdaad proberen rechtop te blijven zitten, in galop te zitten op m'n kont en minder te hangen in de teugels. Haha!
Sasje_ schreef:
Heey!

Ten eerste, leuke pony heb je!
Alleen krijg ik van de foto's het idee dat je pony een beetje onder je vandaan loopt. En dan vooral in de draf. Ik heb hier met mijn paard ook ontzettend veel last van gehad. Ik ben toen in draf heel veel tempo wisselingen gaan rijden. En dat heeft ontzettend goed gewerkt. En met je zit kun je dit ook goed oplossen, gewoon langzamer gaan lichtrijden dan je pony draaft. Dit is wel tegenstrijdig en ontzettend lastig! En veel voltes rijden om het tempo laag te houden!

Veel succes met je pony!

Tempo wisselingen zijn we mee aan het oefenen ja, bedankt Lachen!
Een volte zet ik direct in als ik voel dat ze onder me vandaan loopt.
En dat langzamer lichtrijden, is inderdaad ontzettend moeilijk en heb ik ook heel veel last mee Bloos.

CtjeLief schreef:
leuk paard heb je.. Ga inderdaad aan de slag met bovenstaande tips en dan komt dat wel.. van wie is ze drachtig?

Ik zie in je profiel dat ze Ibn Estasha in haar bloedlijn heeft, leuk! Ik heb jaren met deze hengst gewerkt Lachen

Ze is niet drachtig van een arabier, maar een kruising Haflinger x Welsh.
Wij zijn niet zo van 't fokken, alleen is een veulen afentoe leuk Knipoog
Ik heb geen idee of Ibn Estasha een fijne hengst is? Zoals ik al zei zijn wij niet zozeer bezig met afstamming etc Knipoog.

Bedankt voor jullie reactie's!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:45

o ok.. zonde.. want je AV heeft een leuke bloedlijn.. ik ben niet zo voor kruisingen eerlijk gezegd Knipoog nou goed veel plezier in ieder geval met jullie veulentje!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 14:46

CtjeLief schreef:
o ok.. zonde.. want je AV heeft een leuke bloedlijn.. ik ben niet zo voor kruisingen eerlijk gezegd Knipoog nou goed veel plezier in ieder geval met jullie veulentje!

De gekruisde veulentjes die er tot nu toe uit zijn gekomen zijn prachtige paarden geworden Knipoog. Zie Amber in mijn profiel Lachen.

We zullen een hoop plezier van de veulentjes gaan krijgen Lachen!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:44

misschien in een dipje en gespannen. Maar nog steeds een super combinatie. Hoop jullie volgend jaar met zijn 2en voorbij te zien crossen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:03

kyrkelover schreef:
misschien in een dipje en gespannen. Maar nog steeds een super combinatie. Hoop jullie volgend jaar met zijn 2en voorbij te zien crossen.

Bedankt! Dat hoop ik natuurlijk ook Knipoog!