Met los rijden ging het niet, was begonnen met fijn lang, laag en ontspannen. Dat ging ook gewoon heel fijn, daarna wilde ik haar oppakken. Om de één of andere reden kon ik haar dus niet rond maken, dan was het protest en sterren kijken. Dus daarna eerst weer terug naar de ontspanning en toch weer opnieuw oppakken. Dat zo paar keer gedaan, maar ze bleef klooien als ik haar wilde oppakken. Kreeg geen reactie meer op been, als alleen bokken.
Toen de ringen in, wonder boven wonder. Het was geen constant sterren kijkend paard meer, maar de knop ‘gas’. Tja, die was niet aanwezig... De proef ging dus niet lekker, al zaten er redelijke momenten wel tussen.. Had hier 162 punten, maar zeer zeker verdiend!
Tweede proef had ik een zweep geleend, die ging dus ook een stuk vlotter, minder fouten en zelfs een aantal puntjes die redelijk gingen voor mijn gevoel! Proef was alleen echt geen winstpuntwaardig, en kreeg 178 punten. Als ik de punten op zich ga bekijken klopt het, alleen vind ik 178 in het algemeen nog te hoog...
Hier stills uit de filmpjes, en hoe zou het toch kunnen, natuurlijk wel de mooie momenten uit gezocht!

Nou kom maar op met het commentaar! Ik ben niet van suiker, weet dat het paard loopt zoals ik rij, en ík dus de fouten gemaakt heb waardoor ze sterren ging kijken! Verle begon met klieren de eerste keer en dat komt er ongewild toch spanning, en dat gaat het gewoon niet zoals het moet.
Graag wel commentaar waar ik iets aan heb en iets mee kan!
(Verle is trouwens voor de liefhebbers een OOSeven x Gabor merrie, 5 jaar oud. Nu ruim 1 jaar onder het zadel en in 9 wedstrijden B+12 en een afvaardiging naar de BK. En nu dus voor het eerst L1 gestart, maar nog steeds zijn we officieel een B combi!
)Nou genoeg gezeur...
De foto’s
1e proefje:
X volte 15 meter links door zitten, binnenhand!:
1.

Wijken rechterbeen:
2.

Middengalop rechts op de grote volte, weer die binnenhand!:
3.

2e proefje:
Draf binnen komen:
4.

Slangenvolte 3 bogen doorzitten, wel mooi moment vond ik:
5.

Wijken linkerbeen, véél meer scharen en véél meer opvangen buitenschouder!:
6.

X-C-X grote volte halsstrekken, begin:
7.

Weg rijden middendraf diagonaal, tja, beenwerk is oké, maar ze moet ronden, véél ronder:
8.

Wijken rechterbeen:
9.

Middengalop rechts op de grote volte:
10.

Middengalop links op de grote volte:
11.

Middenstap op de korte diagonaal, mijn been!! Gaf haar een tikje bij met de zweep, maar mag mijn been wel op z’n plaats laten!!:
12.

Tja, na de middenstap ging het zo:

Het aandraven daarna op de korte zijde ging toen dus zo:

Berichtje zou leuk zijn!

En voor mijn gevoel kon ik ook helemaal niet meekomen in haar bewegingen, ze liet me gewoon niet zitten doordat de ontspanning er niet was. Vooral de galop, die was niet te volgen. Normaal is haar galop echt top! Maar dan moet ze wel ontspannen zijn. (De eerste galop met losrijden is ook altijd in verlichte zit.