Verle N (OOSeven) L1 @ Wanroij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle N (OOSeven) L1 @ Wanroij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 22:55

Vandaag mijn 1e keer L1 in Wanroij, het ging echt bagger...
Met los rijden ging het niet, was begonnen met fijn lang, laag en ontspannen. Dat ging ook gewoon heel fijn, daarna wilde ik haar oppakken. Om de één of andere reden kon ik haar dus niet rond maken, dan was het protest en sterren kijken. Dus daarna eerst weer terug naar de ontspanning en toch weer opnieuw oppakken. Dat zo paar keer gedaan, maar ze bleef klooien als ik haar wilde oppakken. Kreeg geen reactie meer op been, als alleen bokken.

Toen de ringen in, wonder boven wonder. Het was geen constant sterren kijkend paard meer, maar de knop ‘gas’. Tja, die was niet aanwezig... De proef ging dus niet lekker, al zaten er redelijke momenten wel tussen.. Had hier 162 punten, maar zeer zeker verdiend!

Tweede proef had ik een zweep geleend, die ging dus ook een stuk vlotter, minder fouten en zelfs een aantal puntjes die redelijk gingen voor mijn gevoel! Proef was alleen echt geen winstpuntwaardig, en kreeg 178 punten. Als ik de punten op zich ga bekijken klopt het, alleen vind ik 178 in het algemeen nog te hoog...

Hier stills uit de filmpjes, en hoe zou het toch kunnen, natuurlijk wel de mooie momenten uit gezocht! Bloos!

Nou kom maar op met het commentaar! Ik ben niet van suiker, weet dat het paard loopt zoals ik rij, en ík dus de fouten gemaakt heb waardoor ze sterren ging kijken! Verle begon met klieren de eerste keer en dat komt er ongewild toch spanning, en dat gaat het gewoon niet zoals het moet.

Graag wel commentaar waar ik iets aan heb en iets mee kan!

(Verle is trouwens voor de liefhebbers een OOSeven x Gabor merrie, 5 jaar oud. Nu ruim 1 jaar onder het zadel en in 9 wedstrijden B+12 en een afvaardiging naar de BK. En nu dus voor het eerst L1 gestart, maar nog steeds zijn we officieel een B combi! Haha! )

Nou genoeg gezeur...
De foto’s

1e proefje:

X volte 15 meter links door zitten, binnenhand!:
1. Afbeelding

Wijken rechterbeen:
2. Afbeelding

Middengalop rechts op de grote volte, weer die binnenhand!:
3. Afbeelding

2e proefje:

Draf binnen komen:
4. Afbeelding

Slangenvolte 3 bogen doorzitten, wel mooi moment vond ik:
5. Afbeelding

Wijken linkerbeen, véél meer scharen en véél meer opvangen buitenschouder!:
6. Afbeelding

X-C-X grote volte halsstrekken, begin:
7. Afbeelding

Weg rijden middendraf diagonaal, tja, beenwerk is oké, maar ze moet ronden, véél ronder:
8. Afbeelding

Wijken rechterbeen:
9. Afbeelding

Middengalop rechts op de grote volte:
10. Afbeelding

Middengalop links op de grote volte:
11. Afbeelding

Middenstap op de korte diagonaal, mijn been!! Gaf haar een tikje bij met de zweep, maar mag mijn been wel op z’n plaats laten!!:
12. Afbeelding

Tja, na de middenstap ging het zo:
Afbeelding

Het aandraven daarna op de korte zijde ging toen dus zo:
Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn! Haha!

lieniminnie

Re: Verle N (OOSeven) L1 @ Wanroij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:58

Ik vind het er netjes uitzien! geeft een fijn beeld
Alleen op foto 8 zit je niet zo netjes, maar dat ligt aan de foto denk ik!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:31

Ziet er best netjes uit, maar ze is nog wel heel arm bespierd.
Succes verder!

Ivanaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:58

Ondanks de wat mindere momenten vind ik het erg toch mooi en ontspannen uitzien. Zo te zien is ze erg licht in de hulpen ofniet? Je zit namelijk vaak zo netjes hetzelfde Haha!

Je paard heeft ook best lange slanke stelten! Mooi ! Knipoog

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 07:55

ik vind het ook een heel fin beeld geven. paard loopt lekker los over de rug... heerlijk om te zien... en super leuk dier

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 08:50

ziet er netjes uit !
probeer je rug rechte houwden voor mijn idee heb je de neiging naar voren te gaan zitten.. Tong uitsteken
maar veder geen kometaar Kusje

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 10:36

lieniminnie schreef:
Ik vind het er netjes uitzien! geeft een fijn beeld
Alleen op foto 8 zit je niet zo netjes, maar dat ligt aan de foto denk ik!

Dankje voor je reactie! Op foto 8 zit ik inderdaad alles behalve netjes, vooral ook omdat ik haar niet voorwaarts kreeg en dit middendraf is (vrijwel in het begin nog), dus ik echt flink gas moest geven om haar ook maar iets ruimer te kunnen krijgen, dat is ook eenr eden waarom ze zo lang is daar! Omdat ik reactie eiste, moet ik (vind ik) wel voor de ruimte geven om ook die reactie te kunnen krijgen.

sjaantje schreef:
Succes verder!

Echt arm bespierd is ze niet, in tegen deel zelfs. Knipoog
Maar ze is nog erg smal en iel en ook nog steeds erg schraal, we waren op de goede weg, maar vorig weekend heeft ze flink koliek gehad en toen zijn er toch wel een heel aantal kilo's er af gevlogen..
Ze krijgt nu dubbel zoveel hooi als daar voor, daar zie ik nu wel al verschil in. Dus we hopen het beste!

Verder bedankt voor je reactie!

Ivanaaa schreef:
Ondanks de wat mindere momenten vind ik het erg toch mooi en ontspannen uitzien. Zo te zien is ze erg licht in de hulpen ofniet? Je zit namelijk vaak zo netjes hetzelfde Haha!

Je paard heeft ook best lange slanke stelten! Mooi ! Knipoog

En dat terwijl ze voor mijn gevoel echt niet ontspannen was, op sommige bepaalde stukken dan na. Daar liep ze dan juist wel fijn.(zoals bijvoorbeeld in de slangenvolte 3 bogen, die ging erg fijn!)
Normaal gesproken is ze inderdaad heel licht en fijn aan de hulpen! Gisteren was dat alleen totaal niet het geval. Heb de 2 proeven de hele tijd met mijn knieën in mijn nek gezeten voor mijn gevoel om haar maar een beetje te laten lopen.. Bloos En voor mijn gevoel kon ik ook helemaal niet meekomen in haar bewegingen, ze liet me gewoon niet zitten doordat de ontspanning er niet was. Vooral de galop, die was niet te volgen. Normaal is haar galop echt top! Maar dan moet ze wel ontspannen zijn. (De eerste galop met losrijden is ook altijd in verlichte zit. Knipoog )

Ze heeft inderdaad hele lange stelten! Haha. Viel me hier ook heel erg op.. Haha!

mesastamp schreef:
ik vind het ook een heel fin beeld geven. paard loopt lekker los over de rug... heerlijk om te zien... en super leuk dier

Dankje! Haha!
Ze mocht alleen voor mijn gevoel nog wat meer over de rug lopen en meer ontspannen. (Zoals ze thuis ook zo lekker kan!)

Rijan_ schreef:
ziet er netjes uit !
probeer je rug rechte houwden voor mijn idee heb je de neiging naar voren te gaan zitten.. Tong uitsteken
maar veder geen kometaar Kusje

Naar voren zitten heb ik heel lang heel erg gedaan, en dat zie je inderdaad nog steeds wel terug. Als Verle fijn ontspannen gaat, kan ik ook fijner zitten. Ben heel erg veel met mijn houding bezig geweest. Bijna elke keer na het losrijden zonder beugels, heb het idee dat het wel werkt. Maar als ik en paard niet ontspannen zijn, zie je het nog veel te goed. Lachen

Bedankt voor je reactie! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:44

ik vind het er opzich niet verkeerd uit zien, al moet een paard in het L1 toch een stuk meer bij elkaar dan wat op de foto's te zien is. ze maakt zich heel erg lang en valt op de voorhand.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:19

LiSSy schreef:
ik vind het er opzich niet verkeerd uit zien, al moet een paard in het L1 toch een stuk meer bij elkaar dan wat op de foto's te zien is. ze maakt zich heel erg lang en valt op de voorhand.

Voor L1 moet ze zeker meer bij elkaar, ronder en opgerichter.
Maar dat ging dus helemaal niet, Verle loopt sowieso erg graag heel lang. Dus het rond maken/houden is al niet erg makkelijk (al kan ze het wel super goed!) en gisteren lukte dat dus helemaal niet...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:21

sjaantje schreef:
Succes verder!

Maar ze is nog erg smal en iel en ook nog steeds erg schraal, we waren op de goede weg, maar vorig weekend heeft ze flink koliek gehad en toen zijn er toch wel een heel aantal kilo's er af gevlogen..
Ze krijgt nu dubbel zoveel hooi als daar voor, daar zie ik nu wel al verschil in. Dus we hopen het beste!

[/quote]

Nou wat ik op de foto's zie is toch echt erg weinig bespiering. Je zegt zelf al dat ze nog heel schraal is, nou het paard kan echt niet wél heel bespierd zijn, maar verder heel mager, dat gaat samen.
Ze moet veel meer body gaan krijgen. Niet dat ik er niet van overtuigd ben dat je dat niet gaat lukken hoor Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:30

sjaantje schreef:
sjaantje schreef:
Succes verder!

Nou wat ik op de foto's zie is toch echt erg weinig bespiering. Je zegt zelf al dat ze nog heel schraal is, nou het paard kan echt niet wél heel bespierd zijn, maar verder heel mager, dat gaat samen.
Ze moet veel meer body gaan krijgen. Niet dat ik er niet van overtuigd ben dat je dat niet gaat lukken hoor Knipoog[/quote]

In verhouding dat ze heel schraal is, is ze alles behalve arm bespierd... Het zal nooit een bodybuilder worden, zo'n bouw heeft ze gewoon niet.
Nee het is inderdaad geen flinke merrie, is ze niet, nooit geweest en zal ze ook nooit worden... Al gaan we er natuurlijk alles aan doen om haar vol te krijgen.

Misschien handig om er bij te vertellen is dat ze ook lucht zuigt. Knipoog
Telt ook hard mee dat ze daardoor vaak makkelijk mager blijven..