Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hafjegek schreef:mijn hafje bokt vaak als ik aangaloppeer,
maar soms ook zomaar als ik iets wil wat zij niet wil, soms doe ik dan maar wat ze wil, maar dat is ook niet goed, maar als ik dat gedaan heb luisterd ze daarnaa wel weer naar me, het is een beetje zo van al sjij naar mij luistert, luist ik naar jou.
ik kan gelukkig wel blijven zitten, maar toch, laatst bij een onderling dressuurwestrijdje deed ze het ook, de jury zei dat ze erg vrolijk was, meestal is ze dat ook, dan gaan de oortjes naar voren en dan, BOK! ik kan er vaak wel om lachen maar hoe kan ik het afleren?
ik lees nu dat ze het ook wel eens zomar doet als ze ergens geen zin in heeft, eigenlijk hetzelfde verhaal. doorgaan waar je mee bezig bent en niet accepteren 
inge_0rland0 schreef:ten eerste er niet om gaan lachen, ik heb dat zelf ook snel maar dat moet je niet doen
heeeeeeel heeeel heeeeeeeeeeeel erg op je eigen houding letten, is die neit goed dan kan je paardje onmogelijk aangaloperen, dat betekend dus doorzitten, zoek een goede hoek op, benen lang maken, beide teugels eraan, buitenteugel eraan houden en binnenteugel geven, dan drijven met je binnenbeen en erop letten dat je gewoon goed rechtop gaat zitten (kan ook helpen door je buitenbeen niet naar achter te doen of maar een heel klein stukje)
doet ze het, belonen belonen belonen
gaat ze weer bokken moet je toch echt wat strenger gaan optreden, alleen een zweepje in de hand om te laten zien van ''ik heb de zweep''. hoeft niet eens te slaan. doet ze het weer, een tikje geven (niet hard gewoon een klein tikje) en gewoon been blijven geven, veel mensen vergeten been te geven als een paard bokt
gaat ze dan braaf galloperen, belonen belonen belonen
nog een ding: nooit boos worden en altijd rustig blijven, zorg dat je een rustig tempo hebt als je gaat aangalloperen en neit dat rennerige
zo heb ik het bij mijn paard opgelost![]()
ohik lees nu dat ze het ook wel eens zomar doet als ze ergens geen zin in heeft, eigenlijk hetzelfde verhaal. doorgaan waar je mee bezig bent en niet accepteren
en toch raad ik je ook aan omm nog eens te laten controleren, bij mijn paard heb ik het toen laten doen door een gyropraktor, echt zij zien alles
heel veel succes verder en ik hoop dat je eruit komt
Musetta schreef:inge_0rland0 schreef:ten eerste er niet om gaan lachen, ik heb dat zelf ook snel maar dat moet je niet doen
heeeeeeel heeeel heeeeeeeeeeeel erg op je eigen houding letten, is die neit goed dan kan je paardje onmogelijk aangaloperen, dat betekend dus doorzitten, zoek een goede hoek op, benen lang maken, beide teugels eraan, buitenteugel eraan houden en binnenteugel geven, dan drijven met je binnenbeen en erop letten dat je gewoon goed rechtop gaat zitten (kan ook helpen door je buitenbeen niet naar achter te doen of maar een heel klein stukje)
doet ze het, belonen belonen belonen
gaat ze weer bokken moet je toch echt wat strenger gaan optreden, alleen een zweepje in de hand om te laten zien van ''ik heb de zweep''. hoeft niet eens te slaan. doet ze het weer, een tikje geven (niet hard gewoon een klein tikje) en gewoon been blijven geven, veel mensen vergeten been te geven als een paard bokt
gaat ze dan braaf galloperen, belonen belonen belonen
nog een ding: nooit boos worden en altijd rustig blijven, zorg dat je een rustig tempo hebt als je gaat aangalloperen en neit dat rennerige
zo heb ik het bij mijn paard opgelost![]()
ohik lees nu dat ze het ook wel eens zomar doet als ze ergens geen zin in heeft, eigenlijk hetzelfde verhaal. doorgaan waar je mee bezig bent en niet accepteren
en toch raad ik je ook aan omm nog eens te laten controleren, bij mijn paard heb ik het toen laten doen door een gyropraktor, echt zij zien alles
heel veel succes verder en ik hoop dat je eruit komt
Ben de TS niet, maar zou je even een uitlegje willen geven over wat die chyropractor precies kwam doen voor jouw paard en wat je te horen kreeg? Ik vind alle onderzoeksopties heel interessant.
en dan alleen maar een beetje harder wou laten gaan of hem rond vroeg
heel moeilijk uit te leggen en ik hoop dat je het een beetje snapt