Sinds 2 jaar weer @ Heros

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Sinds 2 jaar weer @ Heros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:53

Lees dit van te voren als je blieft.

Ik zet dit met trillende handen neer, maar toch met enige trots.
Ik ga naar een zorgboerderij, omdat ik thuis nie de aandacht krijg die ik nodig heb, ivm veel problemen. Ik noem ze pleegouders, zijn ze officieel niet, maar dan kun je alles uitleggen.
Ook hebben ze paarden. Kleine, kleine rassen, dartmoor, shetlanders, en 2 grotere, een paard, kwpn, en een E-pony sinds kort.
Nu heb ik lang niet gereden, omdat ik altijd zei dat ik te zwaar was voor Heros. [Hij is inmiddels 21 jaar Sigaar en word nooit bereden] en zij hadden de moed opgelegt, Heros zou weggaan, er werd niet opgereden, hij kan een beter tehuis krijgen.
Maar ik ben mijn hart verloren aan hem. Het is zo'n heerlijk mannetje, zo'n lief, maar eigenwijs karakter. Maar onder rijden zo lief.
Ook heb ik een jaar op paardrijles in de manege gezeten, maar nooit wat geleerd. Mochten hooguit een rondje draven, rest stappen. Dus mijn houding is VRESELIJK!
Dat is inmiddels ook al 6 jaar geleden.
Maar met grote moed ben ik weer op zijn rug gekropen. En lekker gestapt, beetje gedraafd, en soms een klein galopje. Vooral gestapt. Weer beetje gaan wennen en hij ook. En hij blijft als ik weer ga rijden. Bloos
Maargoed, genoeg gezegd, hier de foto's.
Afbeelding
uhmm. tsja..
Afbeelding
Moet een stap voorstellen.. Die kapstokken Bloos
Afbeelding
Een drafje.. Wat een houding, om van te huilen Sigaar
Afbeelding
Sigaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dik rood gezicht van inspanning, maar een grote glimlach van geluk Haha! Maar die voeten Bloos
Afbeelding

Tsja, slechte fotograaf, slechte camera.. wat wil je nog meer?
Commentaar kan ik tegen..
En ik wil het gewoon weten. Ik ben dik, maar te dik?
Het is de bedoeling meer te rijden. De bedoeling Duivel , maar kan dit?
Houding moet aan gewerkt worden, maar plezier voor paard en mij gaan voorop Sigaar

pastel

Re: Sinds 2 jaar weer @ Heros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:56

Gewoon doorgaan en vooral genieten en probeer les te nemen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:57

Kan prima!

En je houding vind ik niet eens zo slecht als je ziet hoeveel ervaring je hebt. Ik hoop dat jullie nog veel plezier aan elkaar zullen beleven en dat je naast het rijden ook nog andere dingen met Heros kan delen!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:58

Voor zo weinig ervaring ziet dit er helemaal niet slecht uit. Ook je houding niet, juist je voeten hé. Maar de rest is netjes.

Het zadel lijkt wel wat klein voor je, ziet er niet comfortabel uit. Je bent zo dik niet hoor, in elk geval niet té dik.

veel succes ermee!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:01

Jeetje, wat een verhaal..
Nee, ik vind je niet te dik!
als het paard gewoon kan lopen onder jouw, is dit geen probleem. ga je dan weer op een manege rijden, of ga je priveles volgen? Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:02

Hoi,

als eerste wil ik zeggen: wat ontzettend dapper dat je weer op een paard bent gestapt. Te zien aan je foto's kan de pony je gewicht zonder meer hebben.

Ik vind het erg prettig om te zien dat je je pony nergens hindert in de mond. Misschien heb je zelf gevoeld dat je zit niet helemaal stabiel is, maar dat wordt vanzelf beter als je weer vaker rijdt.

Wat ik voor nu het belangrijkst vind is de vraag: heb jij ervan genoten? Zo ja, ga alsjeblieft vooral door met rijden!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:09

Wauw, ik durfde de opmerkingen niet eens te kijken haha, maar het valt me zo alles mee!

Jaa mijn rijstijl moet veranderen, dat is een grote feit, maar ja, ik heb er zeker van genoten.

En het klopt dat het zadel klein is Sigaar die is op maat van mijn 'pleeg'moeder.

Pfieuw, dank jullie wel voor de opmerkingen Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:12

linchen schreef:
Wauw, ik durfde de opmerkingen niet eens te kijken haha, maar het valt me zo alles mee!

Jaa mijn rijstijl moet veranderen, dat is een grote feit, maar ja, ik heb er zeker van genoten.

En het klopt dat het zadel klein is Sigaar die is op maat van mijn 'pleeg'moeder.

Had je een rel verwacht? Clown

Vind het knap van je Ja Je hebt toch een aantal dingen overwonnen, waaronder jezelf!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:13

wat leuk dat je weer bent gaan rijden!!
ik vind je echt niet te zwaar voor hem hoor..
zo te zien hebben jullie erg veel plezier
probeer of je ergens les kan krijgen samen erg leuk om te doen joh als je straks lekker vooruit gaat Haha!
en je houding ik vind het best knap van je als je kijkt hoeveel ervaring je hebt! en tja voeten.. dat blijft bij heeeel veel mensen een probleem hihi
gewoon lekker door gaan meid hardstikke leuk!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 00:16

bromfiets schreef:
linchen schreef:

Had je een rel verwacht? Clown

Vind het knap van je Ja Je hebt toch een aantal dingen overwonnen, waaronder jezelf!

Hahaha nouja, een beetje, hoop gezeik dat ik te zwaar was voor zo'n oudere pony Tong uitsteken Maargoed, daar vraag ik natuurlijk ook zelf om als ik foto's hier neerzet, dan kan iederen de mening geven Tong uitsteken
Er komen ook nog knuffelfoto's aan, maar die komen volgende week Cool

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:17

Hej lieverd! * Jiska hier, je vrouw, je weet wel Clown *
Ik vind het geweldig dat je weer gaat paardje hobbelen Haha!
Je bent zeker niet dik, en dus al helemaal niet té dik.
Dat heet volslank Haha!
Lekker doorgaan meid, helemaal als je er plezier in hebt! Haha!
Dikke kus (k)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:21

Ik vind het er heerlijk uit zien, als je kijkt naar je evaring met rijden.

Ook vind ik het erg knap van je, dat je er weer bent opgestapt.
Ik vind het nog prima kunnen, en lekker doorgaan als je ervan hebt genoten! Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:24

Qua oudere pony, zolang jij er rekening mee houdt dat hij niet meer hetzelfde lichaam heeft als toen 'ie vier was.. lijkt mij dat er niets aan de hand is hoor!

En wat betreft jezelf, het is al eerder gezegd, zo beroerd is je zit helemaal niet, probeer je benen iets langer te maken, maar beleef vooral heel veel lol aan het rijden!

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:25

Super knap van je ....
Lekker genieten, de rest komt allemaal goed!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:31

Meissie, wat fijn dat je weer bent gaan rijden. Vind het ontzettend knap van je hoe je het weer oppakt! Nee je houding is niet geweldig: so what??? (je zou mij eens moeten zien Knipoog ) Je hebt er plezier in (toch?) en je bent zéker niet te zwaar!! Daarnaast durf je het hier ook nog neer te zetten (bokt is niet altijd even aardig Knipoog ) toppie!! Ga vooral lekker door, lekker oefenen en dan komt het helemaal goed!!!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:05

Ontzettend goed dat je weer op een paard bent geklommen. Waarschijnlijk vind Heros het ook wel een goed idee als je hem wat vaker gaat berijden want dat betekend dat hij kan blijven waar hij nu is.
Doe het lekker rustig aan zou ik zeggen, niet te overhaast, ga lekker aan elkaar wennen misschien weer wat gaan lessen op hem en dan komt het helemaal voor elkaar.

Succes ermee Haha!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:14

goed van je hoor meid!
gewoon lekker doorgaan en laat je niks zeggen door je gewicht!
ik ben ook zeker niet dun en dacht ook vaak ik ben veels te zwaar, maar dat is gewoon niet waar!
ik let gewoon extra wat op me manier van rijden , dus kan jij het ook!

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:15

je zadel is te klein.
en voor het paard ziet het er niet egt comfotabol uit.
niet banketstaaf bedoelt.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:29

rooz1993 schreef:
je zadel is te klein.
en voor het paard ziet het er niet egt comfotabol uit.
niet banketstaaf bedoelt.

Heerlijk kort door de bocht weer zet dan ajb niets neer zeg Boos!

Ik vind het ook knap hoor je hindert het paard niet en op deze manier kan je lekker alles stap voor stap leren, ziet er naar uit dat hij je in ieder geval goed helpt! Veel plezier ermee!

Edit: Dit paard kan je makkelijk hebben hoor dat is duidelijk als je naar hem kijkt.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:37

als je er plezier in heb, gewoon lekker blijven rijden hoor Haha!
ik vind je ook niet te dik en vind je houding ook niet zo slecht hoor. je hindert het paard niet in zijn mond o.i.d. Knipoog
je voeten op de juiste plaats en houding komt vanzelf wel.
succes met het rijden verder.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:45

ik vind het er ook helemaal niet verkeerd uit zien, vind zelf dat je aardig netjes zit voor iemand met zo weinig ervaring!
je kapstokjes zijn inderdaad een aandachtpunt, maar dan heb je ook wat waar je aan kan werken, volgens mij ben je nooit uitgeleerd met paardrijden....niemand niet!
je hindert ook totaal je paard niet, dus gewicht is volgens mij ook geen probleem!
beter een wat zwaarder iemand die z'n paard niet hinderd als een vederlicht veertje wat loopt te bonken en te trekken!
vooral doorgaan meid! je hebt er plezier in, en voor je paard is het ook nog beter want rust roest zeggen ze he!, gewoon lekker blijven rijden en er van genieten!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:49

het ziet er harstikke leuk uit, volgensmij straal je helemaal als je op hem zit!
Je moet hem gewoon lekker gaan rijden Ja

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:53

haha heb de foto's nog een keer bekeken en inderdaad je straalt echt!!!! GEWELDIG!!!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:45

probabeest schreef:
ik vind het er ook helemaal niet verkeerd uit zien, vind zelf dat je aardig netjes zit voor iemand met zo weinig ervaring!
je kapstokjes zijn inderdaad een aandachtpunt, maar dan heb je ook wat waar je aan kan werken, volgens mij ben je nooit uitgeleerd met paardrijden....niemand niet!
je hindert ook totaal je paard niet, dus gewicht is volgens mij ook geen probleem!
beter een wat zwaarder iemand die z'n paard niet hinderd als een vederlicht veertje wat loopt te bonken en te trekken!
vooral doorgaan meid! je hebt er plezier in, en voor je paard is het ook nog beter want rust roest zeggen ze he!, gewoon lekker blijven rijden en er van genieten!

Helemaal mee eens.
Ziet er leuk uit, ga lekker door, je houding komt wel als je meer rijd, hoewel deze helemaal niet slecht is voor iemand met weinig ervaring. Het is wel duidelijk dat je er plezier in hebt, dus gewoon lekker blijven doorrijden! Haha!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:20

Lekker mee doorgaan...dit zijn de vreugdes des levens!

Als Heros uiteindelijk meer voor de lessen zou worden gebruikt is het misschien wel een slim idee om een ruiter te vinden die hem af en toe kan berijden, zodat hij weer kan leren hoe hij zijn lichaam kan gebruiken. Dan zal het voor jou uiteindelijk ook een stuk comfortabelen zitten/rijden.

Veel plezier nog Knipoog