Naf @ work, tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mips

Naf @ work, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:28

Dit is mijn pony nafàro. Ik ben hard met hem aan het oefenen. Hij is nu een jaar van mij. Ben nu ongeveer een half jaar serieus bezig. Hij had in het begin veel moeite met zichzelf, hij wou heel graag hard werken maar kon dat lichamelijk nog niet aan. Inmiddels gaat het al een stuk beter. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar (wel opbouwend graag Knipoog ).

Ik heb zelf veel moeite met mijn houding, ga snel krom en ingezakt zitten. Hebben jullie heir tips voor? In het dagelijks leven doe ik het ook (mijn schouders naar binnen trekken, is echt moeilijk om eruit te krijgen Verdrietig ).

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is een beetje donker, het begon al te schemeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi koppie toch...
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

_karin_

Re: Naf @ work, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:30

Misschien is het slim om een keer bij een fysiotherapeut te gaan voor je schouders zodat hij (of zij natuurlijk Knipoog ) je tips kan geven om het beter te doen? Het is maar een idee hoor, ik hoor veel positieve reacties over fysiotherapeuten, ben er zelf nooit geweest. Lachen Ontzettend leuke pony trouwens, prachtige manen, heerlijk koppie. Rijden ziet er voor de rest ook netjes uit! Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:51

Vind jullie een leuke combi je rijd hem ontspannen. Je schouders kun je oefenen door met boeken op je hoofd tegen de muur aan te gaan staan (schouders ook tegen de muur zetten-weglopen en weer naar de muur terug ) en er vooral goed op letten als je zit dat je je schouders naar achteren gooit.
Fysio kan ook goed helpen.
Heel veel succes nog verder saampjes.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:55

Ik zit echt precies hetzelfde als jij! Af en toe je schouders los schudden tijdens het rijden werkt wel even, maar het is makkelijker als iemand je daar steeds aan herinnert. Heb je les?

Voor de rest vind ik het er netjes en ontspannen uitzien Ja

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:58

Ziet er netjes uit en wat een leuke pony!!

Tja over je houding heb je het zelf al!?

groetjes Danielle

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 13:06

Ja coole pony he, is mijn grote liefde hoor.
Ik heb les van Elge...http://www.arua.nl/
Ze is echt super. Ben al enorm vooruit gegaan, eigelijk zou ze er altijd bij moeten zijn dat zou super zijn!

Die tip van die muur vind ik een goeiuh...thanx

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:10

leuk paardje om te zien!!

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:10

Wat leuk dat je een topic hebt geopend!!! Mooie foto's haha...naf is echt een toppertje hoor! En dat je je bewust bent van je houding is al een belangrijke stap. Ik kom snel weer een keer kijken

liefs assy

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:12

ik moet zeggen dat het beeld er vriendelijk uitziet, je pony heeft er plezier in, hij draagt zijn oortjes lekker en ook hangt de staart mooi ontspannen.
en nu jij, je zit idd krom.
probeer eens fysio, zoals genoemd.
verder heeft het bij mij heel veel geholpen om zo veel mogelijk les te nemen of gewoon iemand die langs de kant staat om je op je fouten te letten, ook een speigel is aan te raden.
je moet je haden gaan dragen maar daarbij wel met een rechte pols en had, arm werken, dus geen kippepootjes Clown
je schouders staan voorover en daarom lijkt je rug krom, werk aan je schouders en dan komt de rest vanzelf.
er zijn mensen voor wie dit moeilijk is, als je al zo loopt kan het je houding zijn die moeilijk af te leren is of misschien kan het niet, vandaar fysio.
verder denk ik dat de rest wel volgt en je alles een voor een moet willen doen en niet tegelij.

succes en je komt er zeker Knipoog

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:01

Idd het beeld is erg fijn. Je hebt ook een goede beenligging heel mooi!
Dat je zo zit stoort niet eens heel erg maar voor het mooie meer rechtop ja! Is natuurlijk erg moeilijk. Probeer er ook met lopen en staan op te letten. Een fysio kan je leren hoe je moet staan, bekken iets kantelen iets door de knieeen etc. maar een goede instructeur moet dit toch ook kunnen vertellen? Als je niet echt ergens last van hebt, scheve ruggewervel ofzo, zou ik het eerst zonder fysio proberen.
Zitlessen zonder zadel ed willen ook wel helpen (aan de longe).

Ik vind dat je een leuk paard hebt en goed bezig bent, graag de nadruk daarop Haha! en dat je zelf weet dat je iets krom zit is al de helft, toch?? Succes

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:02

ik heb zelf wat aan me rug en moet overdreven recht lopen. Maar op het paard gaat het nog niet helemaal goed je moet gewoon denkene borst naar voren laat zien dat je er bent want vanaf de eerste foto zit je al ingedeukt! ook als je gewoon loopt heel erg je rug naar achteren het is eerst heel vervelend maar daarna went het echt waar ik loop nu ook heel erg recht. En moet even wennen aan op het paard ik heb meer een springhouding:P maar ik moet dresuur worden..Lachen SUCSES!!

engel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:53

hoi,
leuk dat ik je hier tegen kom,
jammer dat de houding op de foto's anders is dan tijdens de laatste les.
want je kan het wel,
tijdens de laatste les zei ik nog,
dat de beste ruiters er nog jaloers op worden,
en als je wedstrijden zou rijden dat je hoge punten zou halen.
het enige wat ik je via dit berichtje wil zeggen is dat je jezelf weer moet opbouwen, en alleen het middenstuk los moet laten en daardoor boven jezelf blijft.[je begrijpt wel wat ik bedoel]
groetjes en tot gauw.