Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) als ik haar dan been geef om door te galoperen schiet ze voor uit. ook al doe ik dit heel rustig
)

CxX schreef:Mijn arabiertje is 10 jaar oud dus geen jonkie meer![]()
Ik heb haar nog niet zo heel erg lang dus ik ken haar natuurlijk nog niet heel erg goed. en we moeten nog veel leren. Ze heeft ook een poosje stil gestaan dus heel soepel enz. was ze niet
Ze heeft een helesnelle draf en heeft vaak dat als ze dan rustig moet galoperen dat ze liever gaat draven omdat ze dat toch een makelijker gang vind (denk ik hoor) als ik haar dan been geef om door te galoperen schiet ze voor uit. ook al doe ik dit heel rustig
Aan het zadel kan het bijna niet liggen. Maar ik zal er naar gaan kijken (of laten kijken) maar met longeren doet ze het ook en dan heeft ze geen zadel op.
Met figuren rijden heeft ze op zich geen moeite mee maar ze heet wel snel de neiging om harder in haar figuren te gaan of te snel af te wenden. bij de volte bijv. ik moet behoorlijk mijn best doen om er voor te zorgen dat ze niet afsnijd en goed haar kont erin draaid.
Nou is het ook zo dat ze pas echt lekker gaat lopen na een uurtje of zo.
In stap aan galoperen is moelijk voor al omdat ze dan zoiezo dur kop omhoog gooit oren naar voren en hard gaat.
Nou is het wel zo dat al ik in het bos galopeer ik haar wel rustiger kan laten galoperen dat is dan niet ontspannen maar wel rustiger nog steeds niet rustiger. (nog steeds niet dat je zegt lekker rustig galopje hoor)
En wat bedoelen jullie met balans probleem dat ik niet goed in balans zit of me paardje. en hoe gaa ik dit oplosse dan?

)
ga morgen proberen!