Utopias(v: Voltaire) met mij @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

Utopias(v: Voltaire) met mij @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:50

hallo,
sinds een 3 weken terug rijd ik een Paard van 1,62m een kleintje dus
Zijn Naam is Utopias en is 5 jaar oud
verder is Utopias dus nog maar pas ingereden op een vriendelijke manier
er is dus niets aan hem vastgebonden ofzo het is een engel te rijden en leert snel
hij is ook nog een hengstje maar daar valt niet veel van te merken

genoeg gelult hier hebben we de foto's ondertussen heb ik er nu 9 x op gereden

Meet Utopias oftewel Pias

Afbeelding

Pias wel wakker blijven ik zit nog op je hoor(A)

Afbeelding

Meneer in versnelling twee draf:

Afbeelding

en nog een keer draf

Afbeelding

commentaar mag en complimentjes ook:D
maar vergeet niet Utopias en ik kennen elkaar 3 weken en hijzelf is hiervoor maar 1x gereden
dus hij heeft meer wei gestaan dan gereden zijn

Annepoes

Re: Utopias(v: Voltaire) met mij @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 08:48

Zie er goed uit hoor! Probeer wel je houden niet vast te zeggen.
succes nog.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 08:59

Ziet eruit als een fijn paard om te rijden.
Maar ik vind dat je je handen veel en veel te vast zet. Je paard kan zo niet optimaal bewegen en omdat hij jong is, moet hij toch eerst zijn balans vinden.
Dit paard loopt imo aan de teugel getrokken i.p.v. gereden. Bovendien loopt hij op de achterste foto achter de loodlijn. Dat vind ik zelf echt een boosdoener voor een paard wat pas 3 weken onder het zadel is.

Daarnaast zeg je dat je hem zo vriendelijk mogelijk rijdt. Maar waarom dan met mexicaanse neusriem?

Ik bedoel dit echt niet om je af te breken. Ik zeg alleen wat me stoort in het plaatje. Les je ook met hem?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:01

zit die mexicaanse neusriem nou zo laag of ??

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:05

Ja, die neusriem zit te laag en veel te strak.
Handen omhoog en rijden met je benen! Je handen horen niet op je knieen, en je paardje heeft geen moeite met naar beneden lopen zo te zien dus daar hoeven je handen ook helemaal niet te zijn Knipoog.

Mientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:09

Handen omhoog en rijden met je benen.
Ook zet je je handen veeel te veel vast.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:23

Maar toch vind ik dit er beter uit zien als die valse knikjes die je ongeveer bij iedereen ziet. Ik vind het leuk hoor. En over mexicaanse neusriemen heb ik geen verstand. Let op je handen, houdt het beweeglijk, soepel. Verder veel succes!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:29

Nee ik vind dit ook geen prettig beeld. Laat hem gewoon lopen. Je zet je handen gewoon vast bij het zadel. Hij moet zakken, lekker lang en laag over de rug! Gewoon lekker voorwaarts rijden! Ik vind die neusriem ook heel erg strak zitten en het zadel ligt ook niet lekker en te ver naar voren.

Sorry vind het echt een leuk dier en heeel braaf dat hij die vaste hand toelaat. Dus gewoon handen omhoog en naar voren en rij die neus eruit!

edit: Je kan best een mexicaanse neusriem gebruiken maar dan niet zo strak! Als je hem los doet werkt hij niet scherper in, maar zo wel! Dus als je het mooi vind doe de neusriem dan los!
Laatst bijgewerkt door nikki160287 op 10-11-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:52

Heeft de Mexicaanse neusriem een reden? Ik vind de kleur érg mooi staan, hoewel ik niet zo'n grote fan ben van Mexicaanse neusriemen in het algemeen.
Verder je handen rechtop, let op dat je zweepje niet zo naar boven wijst, maar op je dijbeen rust en dus (schuin) naar beneden wijst. Let er op dat je je handen niet al te veel vastzet, hij is nog jong, hij moet leren op eigen benen lopen. Als hij dan een keer niet met z'n hoofdje naar beneden loopt, niet in paniek raken! Hij moet leren op eigen benen lopen, dat is belangrijker dan 'het krulletje'.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:27

Wat een leuk beestje joh...ik vind het er best netjes uitzien. Je zet idd je handen vast, daardoor belmmer je hem. Mij is ooit verteld dat je moet doen alsof je een dienblad in je hand hebt en dat je dat voor je uit draagt. Probeer daar maar eens aan te denken als je op hem zit. Durf hem van voren gewoon meer los te laten, daar is vertrouwen voor nodig. Dat kan dus best wat tijd kosten, doe gewoon lekker rustig aan. Ik weet niet of je echt met je zit rijd of dat je daar mee bezig bent? Ik ben bij mijn paardje daar heel erg mee bezig, daardoor is het minder 'eng' hem van voren vrijheid te geven omdat ik met mijn zit het tempo bepaal.

Succes ermee...en niet vergeten dat het belangrijkste is dat jij en je paatdje plezier hebben.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:09

zo te horen hebben jullie commentaar? op de neusriem?
noujaa het volgende kan ik zeggen..
ik heb zelf nooit met mexicaanse neusriem gereden
en het is mijn paard niet dus heb ik er niet heel veel over te zeggen..

lessen gaan we volgen ..
het paard word niet naar beneden getrokken!
maar ik moet mijn handen daarhouden aangezien hij zijn kop dan overdreven hoog gooit..
en in stap loopt hij zelf overdreven naar beneden dusja werk heb je er nog wel aan..

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:13

Ik vind het een erg leuk dier. Alleen je trekt hem in de krul i.p.v dat je hem voorwaarts neerwaarts rijd. Probeer daar aan te werken! Waarom rijd je hem met Mexicaanse neusriem? Of waarom moet dat van de eigenaar?

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:16

ik zal het navragen voor de neusriem
maar daar heb ik nu ook op geantwoord dus kunnen we weer verder..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:25

rominy schreef:
ik zal het navragen voor de neusriem
maar daar heb ik nu ook op geantwoord dus kunnen we weer verder..

Je zadelt hem wel zelf op neem ik aan? Als je de neusriem dan een paar gaatjes losser doet is het "probleem" ook opgelost Knipoog Nu werkt hij idd harder in dan je zou denken.

Het eerste wat mij ook opviel waren je handen, toch heb ik niet het idee dat je hem in de krul trekt. Zijn kaak lijkt netjes ontspannen (ook al is dat niet helemaal duidelijk vanwege de manen die er vook hangen). Als je je handen 10 cm hoger zou dragen geeft dat al een heel ander beeld Lachen

Persoonlijk zou ik hem wel met iets meer lengte van voren willen zien, daan leert hij makkelijker op eigen benen lopen. Succes nog met dit mooie paardje!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:45

rominy schreef:
zo te horen hebben jullie commentaar? op de neusriem?
noujaa het volgende kan ik zeggen..
ik heb zelf nooit met mexicaanse neusriem gereden
en het is mijn paard niet dus heb ik er niet heel veel over te zeggen..

lessen gaan we volgen ..
het paard word niet naar beneden getrokken!
maar ik moet mijn handen daarhouden aangezien hij zijn kop dan overdreven hoog gooit..
en in stap loopt hij zelf overdreven naar beneden dusja werk heb je er nog wel aan..

Zoals ikal zei kan je best met die neusriem rijden, maar niet zo strak.

Heb je al wel evaring met paarden beleren? Het paard moet zijn balans zien te vinden met een ruiter op zijn rug. Dus het is volkomen normaal als hij dan zijn kop in de lucht gooit of juist even diep gaat lopen. Het is helemaal niet erg, het is gewoon nog erg moeilijk voor hem.
Laat hem die balans vinden en belemmer hem niet, dat gebeurd nu namelijk wel. Eerst lekker voorwaarts rijden en van voor gewoon niet mee bemoeien laat het hem maar zelf uitzoeken. Je zult zie dat hij op een gegeven moment zelf je hand op gaat zoeken en dat is wat je wilt.

Je zet namelijk je hand nu wel vast, dat kan je ook zien aan de zweep. Die hoort gewoon naast de schouder naar beneden te hangen.

Probeer er niet zoveel aan te rijden. En als hij straks iets meer zijn balans heeft en je hand op gaat zoeken, probeer hem dan laag over de rug te gaan rijden. Gewoon proberen met zijn neus over de grond te rijden, maar wel nageeflijk natuurlijk. Hij moet dan zijn rug gaan ontspannen. En later als hij ouder is en zijn rug goed loslaat kan je iets hoger gaan laten lopen, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:46

ik vind het er wel netje uitzien, je handen zitten wel te laag maar echt vast zetten dat valt wel mee volgens mij.. veel plezier ermee! En over ide mex.. dat is aan de eigenaar.. gewoon niet te strak doen dan.

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:16

ik heb weinig te zeggen over het dier
soms zadelt zei hem zelfs op voor me
er is ook een nieuw hoofdstel voor hem besteld een engels aangezien hem dit ook te klein is..
en het zit zo met die neusriem..
die neusriem word eerst over de neus gedaan en daarna word de rest vastgemaakt aangezien de neusriem vastgeroest is
begin deze week komt er een nieuw:)
daarom is hij deze week ook niet meer bereden
maarja veel heb ik er dus ook niet over te zeggen aangezien hij toch niet van mij is want als hij van mij is kreeg hij als eerste een nieuw:)