rominy schreef:zo te horen hebben jullie commentaar? op de neusriem?
noujaa het volgende kan ik zeggen..
ik heb zelf nooit met mexicaanse neusriem gereden
en het is mijn paard niet dus heb ik er niet heel veel over te zeggen..
lessen gaan we volgen ..
het paard word niet naar beneden getrokken!
maar ik moet mijn handen daarhouden aangezien hij zijn kop dan overdreven hoog gooit..
en in stap loopt hij zelf overdreven naar beneden dusja werk heb je er nog wel aan..
Zoals ikal zei kan je best met die neusriem rijden, maar niet zo strak.
Heb je al wel evaring met paarden beleren? Het paard moet zijn balans zien te vinden met een ruiter op zijn rug. Dus het is volkomen normaal als hij dan zijn kop in de lucht gooit of juist even diep gaat lopen. Het is helemaal niet erg, het is gewoon nog erg moeilijk voor hem.
Laat hem die balans vinden en belemmer hem niet, dat gebeurd nu namelijk wel. Eerst lekker voorwaarts rijden en van voor gewoon niet mee bemoeien laat het hem maar zelf uitzoeken. Je zult zie dat hij op een gegeven moment zelf je hand op gaat zoeken en dat is wat je wilt.
Je zet namelijk je hand nu wel vast, dat kan je ook zien aan de zweep. Die hoort gewoon naast de schouder naar beneden te hangen.
Probeer er niet zoveel aan te rijden. En als hij straks iets meer zijn balans heeft en je hand op gaat zoeken, probeer hem dan laag over de rug te gaan rijden. Gewoon proberen met zijn neus over de grond te rijden, maar wel nageeflijk natuurlijk. Hij moet dan zijn rug gaan ontspannen. En later als hij ouder is en zijn rug goed loslaat kan je iets hoger gaan laten lopen, maar dat is nu nog niet aan de orde.