Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) wat het longeren gaat ook goed ook als ik er niet bij ben want die man doe hem ook regelmatig longeren en dat gaat super en dan gaat hij er aan de hand mee naar buitte gaat allemaal super alleen als hij iemand anders op zijn rug krijg gaat het gewoon helemaal mis EEEEE schreef:Op zulke paarden zet je heus niet op wie je wilt hoor!
garny95 schreef:wellicht heeft hij geen makkelijk karakter en misschien ook een keer een verkeerder ervaring opgedaan met iemand anders. Ik zou er geen onbekende of vriendinnen meer oplaten, zoek iemand uit de proffesionele sfeer en laat je hiermee helpen.
D_cox schreef:En zoals iemand net al zei, laat er anders iemand op rijden die paarden inrijd.. Die met zo'n dingen ervaring hebben.. Wat doen die anderen eigenlijk als ze er af vallen?

virgin_lady schreef:misschien kan je met een vriendin gaan en daarna van kleren etc wisselen zodat hij denkt dat jij het bent en zorgen dat ze niet praat als ze op zijn rug zit zodat hij het niet hoort.
. Denk niet dat dit echt gaat werken
D_cox schreef:Ik denk dat jou paard dominant is geworden en dit er uit moet.. Even flink aanpakken zou ik zeggen. Natuurlijk is het even wennen voor je paard als er iemand anders op zijn rug zit, maar als je laat merken dat hij wint door zo te doen, kom je er niet.. En zoals iemand net al zei, laat er anders iemand op rijden die paarden inrijd.. Die met zo'n dingen ervaring hebben.. Wat doen die anderen eigenlijk als ze er af vallen?
Wil niet heel veel zeggen maar mijn paard heeft ook altijd iedereen er af gegooid, alle 3 de meisjes die er op gereden hebben zijn er een stuk of 5 keer af gevallen en durfde er daarna niet meer op te rijden.. Ik ben er op gegaan en de 4de keer smeet hij mij er ook af. Flink bokken, net zo lang tot ik er af was. Ben er weer op gegaan maar heb hem toen dus flink aangepakt ja. En het resultaat is een poeslief paard die nu na een half jaar geen been verkeerd meer heeft gezet. Maar goed, iedereen zijn eigen manier he. Paard moet weten wie de baas is. En wat denk jij eigenlijk met aanpakken? Ik heb niet gezegd afsmeren ofzo
_Daniella_ schreef:Beetje rare reacties op mijn berichtje. Vraag me echt af wat jullie onder het woord aanpakken verstaan :S Ik versta er iig onder gewoon erdoor heen rijden, als ie bokt, ja idd, een keer met die zweep meppen. Als dat al niet meer mag tegenwoordig??