Hals strekken en schudden met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Hals strekken en schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:05

Sinds een korte tijd gaat mijn verzorgpaard met zijn hoofd schudden als ik uitgestrekte draf doe of hem de hals wil laten strekken. Het is dus een teken dat ik waarschijnlijk niet goed met de teugels bezig ben ofzo...
Heeft iemand een idee hoe ik dit eruit kan krijgen? Het is echt super irritant! Heb as. zondag onze eerste wedstrijd en ik weet zeker dat ik er gezeur over krijg!

Miska

Re: Hals strekken en schudden met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:18

Waarschijnlijk heeft je vz-paard een lichamelijk probleem, wat vaak het geval is als je tegen dit soort problemen aanloopt.
Zelf denk ik aan een geblokkeerde ruggewervel, maar het kan ook zijn dat hij last heeft van zijn gebit.
Laat hem eens nakijken door een goeie paarden-tandarts of een goeie osteopaat.
http://www.osteopathiepaard.nl/
http://www.equinedentist.nl/

Ook kan het zijn dat zijn zadel niet goed meer past, doordat hij in bespiering is veranderd door het trainen.
Helaas is dit niet, op korte termijn, op te lossen voor je wedstrijd.
Succes!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:10

Nou voor zondag heb je het er zowieso niet uit, dus ik zou me daar iig niet druk over maken. Rustig blijven rijden. Probeer de komende dagen eerst wat simpelere oefeningen te doen, niet teveel op druk rijden. Veel succes zondag!

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:14

Hij kan dit ook doen als verzet op je been!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:21

doet hij het als je de teugels laat vieren (zijn hals laat strekken? Dan is het wellicht zo dat hij sneller meer teugel van je wil. Werk daar dan met rijden aan, voor zondag kun je niet zomaar iets oplossen. Oplossingen kosten over het algemeen tijd..
Miska's commentaar ook niet naast je neer leggen!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:26

waarschijnlijk ligt het echt aan mij, vandaag bij de eigenaresse deed hij het niet (probeerde het maar heel weinig) dus het zal geen lichamelijk probleem zijn. Ik hoop het over een tijdje eruit te krijgen...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:34

ok, dan is het fijn dat je lichamelijke problemen zo goed als uit kan sluiten. Wellicht is het gebrek aan contact kunnen houden?

Ireentjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:58

Misschien dat je hem te strak houd waardoor die last van ze spieren krijgt in ze nek. als je hem dan de lange tuigel geeft dan is hij blij dat ie kan strekke en probeert hij misschien wel de pijn er uit te schudden. Let heel goed of je niet te streng bent met je handen.
Succes ermee hee!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 20:18

Vandaag op wedstrijd deed hij het niet Lachen Soms heeft hij bepaalde periodes een tik en die moet je er dan weer uit proberen te rijden. Ik hou mijn teugels niet te strak, in ieder geval niet de hele tijd. We werken er juist aan om niks meer in me handen te hebben als het ware.. gewoon goed nagefelijk te laten lopen

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:51

Hoe schud het paard? Het wil niet altijd zeggen dat ze pijn hebben, aangezien meerdere paarden bijvoorbeeld met uitdraven ff met de nek schudden zodra je wat meer teugel geeft, daarna briesen ze nog, puur omdat ze het fijn vinden om na het werk lekker uit te draven of stappen aan de lange teugel... Knipoog