ik rijd momenteel een paard voor iemand anders die ik ook start op wedstrijden.dit paard heeft m1 gelopen maar was/is vrij stug in het lijf(ook stug gereden).
ik ben ongeveer 2,5 maand heel erg bezig geweest met rechtrichten,los maken in de hals en rug en reactie voor het been.dit pakte hij heel goed op en tot vorige week was hij echt fijn te rijden.tot hij vanuit het niets in mn 2de proef tot 2 keer toe staakte.
hij loopt(rent) achteruit waarbij hij bijna gaat zitten.
hij deed dit toen hij weg moest draven vanuit het halthouden en een keer tijdens achterwaarts.
nu reed ik hem vandaag weer en hij doet het op de vreemdste momenten,als ik mn teugels oppak na uitgestrekte stap,inzet schouderbinnenwaarts of op de letter aangaloperen.het is dus niet echt dat hij op 1 punt staakt.hij heeft vandaag wel op zn donder gehad dmv een paar tikken zodat hij stopte met achteruit rennen en weer naar voren ging.ik vind namelijk dat hij ten alle tijden voorwaarts moet reageren.
op het eind was hij weer hartstikke braaf en fijn te rijden.de vorige eigenaresse had wel gewaarschuwd dat hij afentoe zn plaats moest weten maar ik vond dit een beetje voorbarig.nu heeft ze blijkbaar toch gelijk maar ik vind het zo raar,de ene proef is hij hartstikke braaf en 5 minuten later gaat ie in de staak.
vandaag ging hij op het einde wel weer goed maar wat kan ik nog meer doen?als ik hem bij voorbaat(moment van teugels oppakken ofzo) al een keer been geef of een waarschuwend tikje dan raakt hij een beetje in paniek.maar hij heeft dit niveau gelopen en is veel fijner door het lijf gaan bewegen dus ik snap eigenlijk niet wat hem dwars zit.ik ga nu wel even een paar stappen terug doen,even geen oefeningen meer maar alleen rechtuit en voorwaarts.nog meer tips?