Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:48

Clown Na een lange tijd van moeilijkheden en tegenslagen, gaat het eindelijk goed.
Laatst was mijn vriendin meegeweest op een buitenrit en mooie plaatjes geschoten,
er zijn nog veel dingen te veranderen.
Op het moment zijn we aan het oefenen met de trailer oplopen enz enz want hij staat op een wei en het is 20/30 minuten rijden naar de manege. en nu word het ook nog eens snel donker dus het is geen optie om er rijdend heen te gaan, ja soms op de zaterdag/zondag.
Ik weet hoe jullie denken over met nikes rijden, maar op het moment heb ik geen laarzen of johpurs of hoe je het ook schrijft, want heb laatst een boete moeten betalen en mijn ouders willen me geen kopen, en mijn chaps zijn ook nog kapot gegaan , (rits doet het niet meer) ik weet de gevolgen die er kunnen komen dus aub geen commantaar hierop*!

Beauty is een jonge hengst van 4 jaar oud en 1.52 groot Clown Hij is echt heel braaf, maar is nog redelijk groen dus schrik nog vaak. maar op het moment vertrouwt hij heel erg op mij, Hij speelt ook soms flink op. vooral wanneer er een druk paard aan komt. dan speelt hij ook op en dan moet ik afstappen Clown pony heeft last van zomereczeem daarom zijn manen en staart zo... Scheve mond AFSCHUWELIJK foto's zijn van 20.10.07!

nu genoeg gelult.
op naar de foto's!, *foto's staan amper op volgorde!*
1.Afbeelding
Halster omdoen wat ben ik toch verliefd op dat koppie Lovers

2.http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMRAHZW8.jpg
Vork jaaaaa hoofdstel moet ook goed pony denkt, ja het zit goed zo!

3.Afbeelding
and we're of!

4.Afbeelding
aandraven, hij was heel gespannen, want er kwamen fietser achter hem, en laatst hebben we een soort van misverstand gehad met een groep fietsers toen was hij op hol geslagen en was zo van slag, maar nu is het alweer weg

5.http://www.mijnalbum.nl/Foto-36X8Y83J.jpg
poging tot doordraven

6.Afbeelding
in stap bergje af Clown wat heb ik toch voor een ezel Koe

7.http://www.mijnalbum.nl/Foto-DEGFOQYG.jpg
stap, hier stribbelde hij tegen, want aan de andere kant van het veld stonden 3 merries Clown

8.http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3EIZGY6.jpg
stap, Eventjes kijken hoe die teugel gedraait zat Verward

9.Afbeelding
draf, Oei daar is iets! Scheve mond

10.Afbeelding
drafje. moet nog iets lager

11.http://www.mijnalbum.nl/Foto-8PHG33IU.jpg
poging tot Galop, maar op een grasveld gaat het meestal zo Clown maar ik val (bijna) nooit daarmee want ik weet dat hij dat doet, hij heeft gewoon iets met gras nu Clown

12.Afbeelding
stap

13.Afbeelding
Laag sprongetje Lovers we doen alleen de lage hoor!. en hij kan er in stap nog overheen!

14.Afbeelding
maar ruitertje! het eet me ooooop! Scheve mond

15.Afbeelding
Dear Beauty, kan het nog breder?

16.Afbeelding
oke als je niet breed wil. dan maar sneeeeeeeel Duivel

17.Afbeelding
draf, beauty we moeten hierheeen, niet naar de merriiessss!

18.http://www.mijnalbum.nl/Foto-DISTU8IB.jpg
naar de wei

19.Afbeelding
you're the best thing that has happend to me!

20.Afbeelding
een leven met jou is altyd lol! Lovers

21.Afbeelding
baaaaah werken is saai!

[u]punten waar ik op moet letten!

- Handen rechtop *heb ik echt veel moeite mee, vooral met zweep Scheve mond tips?*
- Tenen goed naar binnen
- Hakken goed uitdrukken
- Meer meegeven boven sprong
- Lang en laag rijden
- beugels gaatje langer

het liefste heb ik opbouwend kritiek en tips zodat ik Beauty meer ontspannen kan laten lopen. aangezien hij heel vaak een zenuwpees is en opkijkt van ALLES!

berichtje is altijd welkom
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 08-11-07 22:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Hollybolly

Re: Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:58

wat een mooi paard, ziet er leuk uit. Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:55

Ik vind het geen gezicht.. sorry.. Je trekt hem hier een daar wat in zijn mond.. Vooral op een foto trek je hem in zijn mond en zit je bekant achter het zadel(op de lepel dus). Dit doet pijn aan je pony zen rug.. Vind het er echt niet vriendelijk uitzien.. Misschien zijn ook laarzen of jophers slim om aan te doen in plaats van gympen?

Verder heb je wel een leuke pony maar dit is niet het beste wat je er mee kan doen.. maar is die nog hengst? is die goedgekeurd dan?

conDios

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:02

jeetje....
zo jong en groen en dan al zulke dappere dingen doen!
helemaal naar buiten en open velden en volgens mij ook een bosachtig gebied? en dan ook nog eens een sprongetje !
ik vind het knap Lachen !!

Ik heb geen commentaar..Ja je schoenen maar dat zei je zelf ook al Knipoog

Veel plezier en succes met hem ! Doei!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:08

Je beugels mogen inderdaad korter Nagelbijten / Gniffelen Verder is hij heel gespannen dus zal hij niet echt gauw lager met zijn hoofd lopen denk ik,
over je handen: Leg je zweep anders tegen zijn schouder aan en hou hem heel stil, misschien hou je je handen dan rechtop?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:12

Ik vind dat hij echt een lief koppie heeft met dat snepje!
Je ziet idd dat hij heel erg gespannen is, probeer zelf ook ontspannen te blijven, handen niet te laag houden en niet trekken om hem rustig te houden. Je kan beter je teugels op maat houden en zelf rustig diep gaan zitten, benen lang en ontspannen (adem rustig uitblazen).
Verder vind ik dat je een beetje raar in het zadel zit, je zou kunnen proberen je beugels wat langer te maken zodat je meer een dressuurhouding krijgt, nu zit je een beetje in de stoelzit.
Probeer voor je gevoel een klein beetje achterover te gaan zitten, zodat je het een beetje voelt in je buikspieren, je hebt nu de neiging om snel naar voren te gaan zitten.
Heb je trouwens ook rijlaarzen? Ik merk het altijd direct als ik met schoenen rij, dan is mijn beenligging gelijk een stuk minder.
Als je geen laarzen hebt doe dan iig rijschoenen aan (met chaps) en geen gymschoenen. Zeker omdat hij nog niet heel mak is kun je met je schoen naar voren schieten en dan zit je vast in de beugel en als je er dan afvalt zijn de gevolgen niet te overzien.
Iig veel succes met je pony!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 08:47

@ hollybolly: dankye vind ik zelf ook! ^^
@dustinlover: inderdaad, dat van op de lepel zitten had ik ook al door! ben er al aan het sleutelen!, beugels doe ik gaatje langer
@conDios: Opzich hij is al bijna 5, maar had toen ik hem in februari ging rijden nog neit veel gelopen 10x ofzo. hy schrikt nog redelyk veel want, vaak is hy ngo niet echt naar buiten geweest. maar het begint te komen! We zyn zal ik maar zeggen 'omsingeld' door bossen!
@lieniminnie: Ja dat hy gespannen is voel ik ook heel erg, daarom loopt hy vaker ook heel erg raar, dat ik zelf niet goed kan zitten, ik doe heel vaak stapritten lange teugel stil laten staan by enge dingen dat hy kan kyken, maar tot nu toe heeft het maar een heel klein beetje gewerkt..
@Lieke: Dat koppe ya inderdaad daardoor ben ik verliefd op hem, en wil um ook niet kwyt,
Ik probeer zoveel mogelyk te ontspannen, maar hy schrik vaak en in de galop kan hy soms niet echt 'normaal' doen. daarom doe ik maar minimum galopperen, (binnekort op les dus word aangewerkt!)
Beugels gáán langer, ik vind mezelf heel erg kort zitten vind ik nu!
myn rylaarzen passen niet, en zitten zowiezo niet, ryschoenen met chaps wil ik kopen maar omdat ik laatst een boete van 75 euro moest betalen ben ik op hem moment blut, en heb geen werk dus wanneer ik werk heb ga ik ze direct halen na myn eerste loon!. en op het moment voel ik me goed met nikes (heb er echt heel lang meegereden, maar verder wil ik hier geen commantaar op! bvd)

iemand ngo tips over hoe ik hem meer kan laten ontspannen, en zelf beter kan zitten!?

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:58

Probeer is af en toe in de baan zonder beugels te rijden, super voor je zit. Dan moet je echt op je achterste gaan zitten en je been mooi lang maken. Ik doe t regelmatig en mijn paard gaat er ook van ontspannen, eerst eng maar later lekker lang en laag!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:02

Ben je nu echt een vaste hindernis aan het springen.. Scheve mond

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:20

ik vind het ook geen prettig gezicht.
hij krijgt teveel belemmering in zijn mond waardoor hij constant zijn hoofd omhoog houd en zijn onderhals eruit duwt.
ook gebruikt hij nauwelijks zijn rug.
verder vind ik de beugels veel te kort, ook voor te springen want daardoor blijf je erg achter de beweging.

probeer hem eens te longeren met een bijzet of dergelijke zodat zijn onderhals eruit gaat en hij zijn hals spieren en rug spieren wat meer gaat ontwikkelen.
verder denk ik dat het misschien ook goed is om zijn rug eens na te laten kijken, het kan ook zijn dat hij door pijn zijn hoofd zo omhoog houd, past het zadel wel goed?
hij wil namelijk ook niet door lopen, hij huppelt zo nu en dan wat tegen je been aan en kropt zich in zijn lijf helemaal op, er moet echt meer lengte in.
verder is het idd niet slim om met een onervaren jong paard van 4 jaar een vaste hindernis te springen, maar dat is aan jou.

werk hier gewoon lekker aan en dan worden jullie zeker een mooie combi Haha!

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:31

Somebitch schreef:

Met SGW bestaan die mega boomstronken van een meter ook niet uit losse deeltjes hoor Haha!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:55

leuk paardje Lachen
hoe vaker je rijd hoe beter het zou gaan Lachen
wat voor ras is je paardje ?

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:04

Leuk anique, ik ga mee wat hier boven gezegt wordt,qua zit. wel wil ik even tegen iedereen zeggen : Deze combinatie traint hard voor een goed resultaat, Anique rijd ook nog niet zo lang (3/4 jaar ofzo?) haar zit wordt stevig aan gewerkt.handjes is altijd een probleem geweest wordt ook aan gewerkt. Schoenen niet op reageren, als de ts dat vraagt, dat de meeste daar wat op tegen hebben ok. Maar Anique is ook pas 15 en een echt inkomsten heeft ze niet. Dus ja waar moet je alles van betalen? Laarzen zijn niet zo duur dat weten we maar kom op. Er zijn ergere dingen in de wereld toch:D

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:05

Janne92 schreef:
leuk paardje Lachen
hoe vaker je rijd hoe beter het zou gaan Lachen
wat voor ras is je paardje ?

Weet het niet zeker ben ook niet de TS maar ik dacht dat ze me eens zij een : NRPS x KWPN

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:21

Waarom laat je hem nu eigenlijk hengst? Want het kan alleen maar problemen gaan geven als hij toch geen dekdienst doet?
Wat nou als je paardje er vandoor gaat en jij valt en je voet gaat door je beugel..? Ik zou toch eens een keer meer gaan nadenken voordat je met schoenen gaat rijden. Als je eens een keertje ermee rijd omdat je je laarzen bent vergeten.. oke.. Maar je zegt ook dat je er geen commentaar op wilt? dan moet je het er niet opzetten want daar kun je op wachten Knipoog

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:25

Dustinlover schreef:
Ik vind het geen gezicht.. sorry.. Je trekt hem hier een daar wat in zijn mond.. Vooral op een foto trek je hem in zijn mond en zit je bekant achter het zadel(op de lepel dus). Dit doet pijn aan je pony zen rug.. Vind het er echt niet vriendelijk uitzien.. Misschien zijn ook laarzen of jophers slim om aan te doen in plaats van gympen?

Verder heb je wel een leuke pony maar dit is niet het beste wat je er mee kan doen.. maar is die nog hengst? is die goedgekeurd dan?

Wou t net zeggen Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:44

Meid, zolang je geen laarzen hebt zal ik als ik jou was niet eens gaan rijden. Je merkt toch zelf ook dat hij aan het dribbelen is en een beetje schrikachtig? Voor hetzelfde geld springt hij een keer onverwachts flink weg, lig jij er naast of schiet je voet door de beugel!

En probeer je handen mooi rechtop te houden, en lekker ontspannen. Ellebogen langs je lichaam, en je onderarm in het verlengde van je teugel.

Verder je beugels een gaatje of 2 langer, je zit nu wel érg kort.

Je verlichte zit vind ik verder niet zo veel op aan te merken, alleen ja handen wat meer meegeven. Ik zie liever een grote boog boven de sprong dan dat je je moet optrekken aan de teugels om in verlichte zit te blijven. Pak dan een pluk manen (of hang een touwtje om zijn nek oid) en hou je daar aan vast.
Ik doe dat ook nog steeds Clown

Ik vind wel dat je een hele leuke pony hebt, en een heel lief koppie!

tip: kijk eens rond op marktplaats, daar staan vast wel laarzen die je voor een paar euro over kan nemen!
En wil je nog geld verdienen, probeer een oppasadresje te vinden! Is in de avonduren, en je kan als de kinders naar bed zijn prima een je huiswerk zitten!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:54

Leuk dier hoor. Dit is ook mijn idee van beginnen met een pony: blijf lekker uit zijn mond, hij loopt op veel plaatjes te dollen omdat hij iets engs ziet, maar daarna volgens mij weer rustig met zijn hoofd "naar beneden", dus laat nog maar lekker. Heel goed die bosritten! Zijn heel goed voor hem om zijn balans te oefenen en ervaring op te doen (met enge bomen en leuke merries enzo Knipoog)

Idd, zeker met zo'n jonkie, probeer zsm laarzen te hebben ofzo, of gewoon schoenen met een hak. Je weet nooit.. Maar goed, je weet het zelf ook en dan denk ik, je weet zelf ook dat je er af kunt vallen. En trouwens, dat kan ook met laarzen oid Knipoog

Succes hoor, en lekker vaak lange einden rijden, dan leert hij snel genoeg om niet zo te schrikken. Fijn dat hij je vertrouwd en jij hem, dan lukt het wel. Gewoon vaak doen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:56

Dustinlover schreef:

Ik ga hier helaas in mee
en vooral omdat het een hengst is moet je goede schoenen dragen, hengsten zijn nu eenmaal minder voorspelbaar dan ruinen of merrie's. En als je 15 bent en bijna geen inkomsten hebt en je ouders niks willen betalen: waarom heb je dan een paard Verward

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:10

Wat mij vooral op valt, is dat je bij elke foto het probleem bij de omgeving zoekt. Je geeft nooit jezelf de schuld van een fout, of als de pony niet goed loopt. Je moet leren dat je de fouten altijd eerst bij jezelf moet zoeken, en dan pas bij de pony/omgeving.

Verder vind ik dat het er erg gespannen uit ziet. Probeer eerst eens lekker door een bakje ontspannen te gaan rijden, zodat de pony weet dat hij bij jou moet blijven. Hij is pas 4! Verder zou ik eerst oefenen met balkjes en hindernisjes, in plaats van vaste hindernissen.
Bovendien zou ik niet eens gaan rijden met deze schoenen, zeker niet als je pony nogal schrikachtig is! Kun je geen laarzen lenen van iemand?
Het ziet er niet echt goed uit, pony loopt met de hoofd de lucht in, heeft duidelijk verzet, en jij zit ver achter in het zadel.

Het is wel een leuk beestje, dus neem de tips hier aan, en ik zie graag snel nieuwe foto's! Succes!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:17

Ik vind dat je een hele leuke pony hebt!
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de foto's niet echt prettig vind om naar te kijken.. stoor me aan veel van de bovengenoemde dingen..
Zit je op les?? Misschien is dat een idee om je houding te verbeteren om het voor jou en je pony leuker te maken..
Ik denk dat jullie best veel kunnen bereiken zijn beide nog lekker jong!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:22

Charelle_ schreef:
Somebitch schreef:

Met SGW bestaan die mega boomstronken van een meter ook niet uit losse deeltjes hoor Haha!

Maar dan spreek je over mensen die onder goede begeleiding op een verstandige manier bezig zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:26

je zadel ligt volgens mij ook niet helemaal goed Knipoog
kijk es naar de foto 4?
dan zie je dat het zadel op zijn schoft/schouder ligt, stukje verder naar achteren dus,dan bokt ie denk ik ook minder Haha!
en zit je zelf waarschijnlijk ook een stuk beter

verder heb ik geen commentaar, hij is jong,jij bent jong, met goede les enzovoort komt t vast wel goed Haha!

Melis_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:43

mooi paard heb je;)
alleen je beugels mogen wel een gaatje of 3 langer...Tong uitsteken
en als Beauty zo gespannen is zou ik eerst een tijdje in een bak rijden tot dat de ontspanning er wat meer in is;)
Veel plezier met je hengstje;)

Frankaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:48

Super leuke foto's
mooi beestje hoor *LOL*