Lana Vivante @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChrlOtte

Lana Vivante @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:40

Hallo, tof dat je komt kijken!

eerst even een korte schets van paard en ruiter:

Ik ben Charlotte, ik ben 13 jaar.
Ik rij nu ong. 2 jaar en 5 maanden, waarvan 11 maanden met Lana! Haha!

Lana Vivante (lees, Lana, laantje Knipoog ) is een draversmerrie van 13 jaartjes jong,
en sinds 7 juli 2007 van mij, daarvoor, reed ik haar al een maand of 6.

Ik heb lang nagedacht of ik deze foto's wel zou plaatsen, maar ik heb het nu toch gedaan omdat ik jullie reacties wel eens wou horen...
Lana is voor mij een jaar of 3, weinig en slecht gereden, de laatste 5 maand, reed ze zelf bijna helemaal niet meer. Daardoor is de bespiering nog ver te zoeken, maar dit is al veel verbeterd! Ze is ook een beetje dun, maar we zijn volop bezig haar bij te voeren, maar ze wordt niet zo makkelijk dik!
Ik draag altijd een cap, alleen niet als ik les heb, omdat ik dan altijd volledige controle over haar heb, naar mijn gevoel, willen jullie alsjeblieft een beetje lief zijn en hier niet heel het topic aan verspillen? Ik hoop uit dit topic heel veel nuttige informatie te halen!

Ik heb geen foto's van stap en galop, i.v.m. batterijgebrek!
Ze staan niet op volgorde!

Nu, genoeg gel*lt, hier de foto's:

Meet Laan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts:
Afbeelding

Puntjes! Lijst

* Ellebogen naast m'n lichaam
* Hakken af en toe
* Handen
* Laantje loopt soms op haar voorhand
* Ik heb van mezelf al een holle rug, en bij het rijden maak ik die nog holler,
dan lijkt het alsof ik nogal verkrampt zit.. Nagelbijten / Gniffelen

Commentaar mag, maar hou het lief alsjeblieft!

P.s: Foto's zijn van slechte kwaliteit en soms wat ver, sorry daarvoor!

Joica

Re: Lana Vivante @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:57

leuk paardje. let idd op je handen, vooral op de laatste foto Knipoog

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:59

de schouderbinnen waarts is meer schouder voor ze komt ook niet echt veel met haar voorhand van de hoefslag. maar daar kan je aan werken succes er mee..! kus ryanne

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:02

Denk je er wel om dat je zonder de cap niet verzekerd bent als je valt en naar de dokter of zkh moet??? Verder zelf weten maar sommige mensen weten dat niet.

JE hebt een hele leuke pony!! Lekker door blijven lessen en trainen komt de bespiering vanzelf! Haha!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:04

die laatste foto is niet al te best dat is naelijk echt geen schouderbinnewaarts het is niets eens schoudervoor hij kantelt zijn hoofd gewoon helemaal!!!!!!

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:09

hij loopt naar mijn idee niet lekker met zn achterhand onder zn lichaam, erg veel op de voorhand.
is het nou zo'n groot paard of ben jij klein? Niet dat het wat uitmaakt maar ik vroeg het me af.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:10

voordat je pas 2,5 jaar rijdt, super hoor! Hij mag soms nog wel wat meer nageven, en wacht nog maar even met schouderbinnenwaarts.

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:11

leuk paard, het ziet er ook goed uit
alleen let wel op je handen..

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:42

@ Joica: Dankjewel, ja m'n handen op de laatste foto, niet al te best, maar ik werk eraan!

@ Ryanne_: Oke, ik zal er aan werken, dankje voor de reactie! Knipoog

@ Bolzak 23: Dat wist ik inderdaad niet..
Verder dankje voor de leuke reactie! Haha! Ow, en euh.. het is een paard! Vork

@ Yoyo: Het is waar dat de schouderbinnenwaarts niet helemaal correct is, maar haar hoofd vind ik nou ook weer niet zó erg kantelen.. Maar goed, ik zal er aan werken, bedankt voor je reactie! En het is een zij! Knipoog

@ gypsymyhorse: Lana is 1m 60, en ik ben niet echt groot, maar ik groei nog hé! Knipoog
En ik moet haar er meer onder rijden, dat is waar, ik werk eraan!
En het is een merrietje Knipoog

@ saskiakefie: Dankjewel! Met schouderbinnenwaarts ga ik toch nog wat verder doen, we doen dit nu al een tijdje, en soms gaat het echt heel goed, en dit is maar een momentopname.. Knipoog Ze valt er soms nog wat uit , en dan kantelt ze af en toe haar hoofd wat, en dit is juist zo'n moment!

@ Mariska_Emke: Ik zal er op letten, dankje!

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:17

Niemand meer? Scheve mond Clown

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:43

Het enorme kantelen vind ik ook wel meevallen.. Ik weet hoe moeilijk dravers soms kunnen zijn.. Toppie hoor, je zit er netjes op, en het paardje krijgt zo te zien alle tijd om zich te ontwikkelen.. Toppie

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:59

Vind het er netjes uit zien.. vooral omdat je nog maar 2,5 jaar rijd Lachen verder heb je ook een super leuk paardje. Vooral veel dooroefenen Lachen

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:29

Bolzak23 schreef:
Denk je er wel om dat je zonder de cap niet verzekerd bent als je valt en naar de dokter of zkh moet??? Verder zelf weten maar sommige mensen weten dat niet.

JE hebt een hele leuke pony!! Lekker door blijven lessen en trainen komt de bespiering vanzelf! Haha!

Onzin dat je niet verzekerd bent zonder cap. Als je een ongeluk met een auto krijgt en je hebt geen gordel om laten ze je ook niet dood gaan, idem met een helm en een brommer.... Daar is die zorgverzekering nu eenmaal voor...

Dat het dom is om hem niet op te zetten ben ik WEL met je eens...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:39

Het ziet er al ontzettend leuk en ontspannen uit en metname die ontspanning is belangrijk. Dravers kunnen soms wat rennerig en onrustig zijn. Super hoor en je bent ook echt serieus er mee bezig. Natuurlijk zijn er verbeterpunten maar dat heeft iedereen wel.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:45

Leuk paardje , Al ben ik niet zon draver lover. Ze ziet er goed uit en loopt ook netjes, De puntjes waar je op moet letten weet je dus daar zeg ik niks over. Heb je ook les?

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:18

@ Annumarie: Ze zullen je echt niet dood laten gaan, maar de rekening krijg je wel zelf!

En TS: algehele controle? Het blijven dieren, je hebt nooit alles in de hand.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:49

Ik vind het een leuk paardje en je rijd haar ook erg netjes, ga zo door met trainen!

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:17

* Ellebogen naast m'n lichaam: valt wel mee
* Hakken af en toe: niet echt zichtbaar
* Handen: valt ook hardstikke mee
* Laantje loopt soms op haar voorhand: dat vind ik ook
* Ik heb van mezelf al een holle rug, en bij het rijden maak ik die nog holler,
dan lijkt het alsof ik nogal verkrampt zit.. : jaah dat viel mij idd ook op!

Ik vind het goed dat je jezelf wilt verbeteren maar ik vind dat het er eigenlijk heel netjes uyitziet leuke combinatie!

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:10

@Tody en Bolzak23: ik denk dat jullie inde war zijn met het op de openbare weg komen met je paard. Op de openbare weg is een cap idd verplicht voor de verzekering. Echter op eigen grond kan ook de verzekering je dat niet verplichten!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:13

Bolzak23 schreef:

Dit is niet waar...

Weer ontopic: Het ziet er prima uit, al valt ze inderdaad behoorlijk op de voorhand. Probeer anders eerst de teugels los te laten, en haar achterhand erbij te krijgen. Eventueel aan de longe (misschien bij je instructrise). Komt vast goed Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:58

Het verhaal over de cap is absoluut NIET waar, de verzekering vergoed wel, cap of niet. Sterker nog er wordt niet eens naar gevraagd. Het is een verhaaltje dat de rondte doet, maat het is gewoon niet waar.
Verder vind ik dat het er heel goed uitziet, zeker omdat je nog maar 2,5 jaar rijd. Tuurlijk mag hij wat meer op zijn achterhand en wat nageeflijker, maar je lost het wel op met ontspanning.
Alleen de schouderbinnenwaarts ziet er niet helemaal lekker uit, je zit heel raar met je handen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:03

Ik vind het er goed uitzien voor de 2,5 jaar die je rijdt, alleen zou ik hulp vragen bij de schouderbinnenwaarts, want met deze handhouding kan dat zeker niet lukken Knipoog

Citaat:
Ik draag altijd een cap, alleen niet als ik les heb, omdat ik dan altijd volledige controle over haar heb, naar mijn gevoel, willen jullie alsjeblieft een beetje lief zijn en hier niet heel het topic aan verspillen?

Hier wil toch even wat op zeggen, cap is idd eigen keuze, maar je kan nooit volledige controle hebben over een paard. Het is en blijft een vluchtdier. Wilt het weg,dan is het ook weg,wat je ook doet.
Laatst bijgewerkt door Zinn op 09-11-07 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:12

Leuk paardje hoor! en het ziet er best netjes uit voor iemand die korte tijd rijd!!

Leuke rijbak trouwens voor leren rijlaarzen haha

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:17

Ik vind dat je netjes rijd voor iemand die zo kort rijd!! Let wel goed op je handen en met schouderbinnenwaards zou ik nog even wachten totdat je beestje wat meer met zijn achterbenen kan gaan lopen en werken. Ik zou als ik jou was wel gewoon een cap dragen Knipoog

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:19

oh ja sorry alsi keen hij heb gezegd dat gebeurt wel eens he Haha!