Popcorn back on track

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

popcornlover

Popcorn back on track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:11

Sinds Popcorn van mij is (vanaf 1 oktober dit jaar) zijn we flink met hem bezig geweest. Veearts, fysio, hoefsmid en ik zijn samen met hem aan de slag gegaan om hem weer opgeknapt te krijgen.
Sinds een week of 2 ben ik hem weer steeds meer aan het werk aan het zetten en dat gaat steeds beter. In het begin nog een beetje stijfjes, maar als hij eenmaal los is gaat hij steeds ruimer lopen. Ik heb zelfs al een paar keer zonder zadel kunnen rijden (aangezien ik nog geen zadel voor hem heb) en ook dat gaat goed.

Zie hier het resultaat (excuus voor de donkere foto's):
We hebben uiteraard zowel links als rechtsom losgestapt en gedraaft, maar niet overal foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bijzet wat strakker gezet
Afbeelding

Afbeelding

galop
Afbeelding

Afbeelding

stap
Afbeelding

draf
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van hem vinden.

Claudienee

Re: Popcorn back on track

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:13

Wat een aparte naam, popcorn! die ben ik echt nog nooit eerder tegengekomen Knipoog
Jammer dat de foto's een beetje donker zijn, maar ik vind het wel een heel mooi paardje, en hij loopt ook mooi zeg Lachen
Zit volgens mij wel pit in!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:32

Wauw madelon ! Zo heeft popcorn in maaaaanden niet meer gelopen ! Bloos!
Ik vond hem al een heel stuk opgeknapt toen ik meewas! Maar hij loopt er super bij!
Ik ben nog steeds zo blij voor je, dattie eindelijk van jou is! En nu komen er geen trekkende/ schoppende/ bonkende mensen meer op, ik hoop dat poppie erg oud wordt bij je!
Ik ga snel weer eens mee, we missen hem wel op stal hoor!
Liefs Marielle

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 19:45

Dank jullie wel. foto's zijn idd wat donker, maar het blijft lastig om in een binnenbak mooie foto's te maken.

@mariellexxx: kom maar weer een keer mee hoor, wel zo gezellig.

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:49

He madelon!
ziet der goed uit ben blij dat ie weer opknapt beter dan een stukje vlees op je bord! ik hoop dat ie der weer helemaal bovenop komt:)
heel veel succes samen en ik kom ook een keertje bij je kijken hoor

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:47

Hij ziet er goed uit, ik weet niet wat er met hem aan de hand was, maar ik vind hem er heel goed uit zien...

Tipje, het hoort eigenlijk niet zo, maar als je de passoateugel niet door het ringetje van je singel doet, kan hij super laag komen in zijn hoofd, zonder dat hij gaat hangen in de touwen... Mijn paard is ook onder behandeling geweest bij dierenarts en fysio, en osteopaat, en die is van het op deze manier longeren zo opgeknapt!! Succes ermee...

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:31

mooi paardje Pling , jammer dat de foto's een beetje donker zijn maar het ziet er goed uit. nog veel succes ermee.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:00

Wauw, super paard hoor! Donkere foto's, maar zijn bouw *smak* heerlijk! Zo'n soort paard hadden wij eerst ook op stal. Heel stevig zeg maar, maar mooi dattie liep! Die achterhand er helemaal onder en die kon, ondanks z'n gewicht, echt zweven door de bak. Helaas, die heeft nu een vette blessure en dus pensioen, maar die bewegingen, die zie ik hier wel terug. Veel succes en we smachten natuurlijk allemaal naar meer foto's Ja

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 14:09

@Thundertiej: thanks, kom maar een keer langs hoor.

@ _PSM_: hij had een dermate zware blessure aan zijn achterhand dat zijn vorige eigenaren (manege) hem niet meer konden gebruiken. Hij kon linksachter er absoluut niet meer onderzetten waardoor hij nog amper vooruit kwam. Hij heeft ruim een half jaar alleen op de wei gestaan. En daar stapte hij alleen. Ging nooit uit zichzelf harder lopen.

@jappielover: dank je wel

@ Jethafa: dank je wel. Uitstraling heeft hij zeker, dat trekt me na al die tijd ook nog steeds in hem aan. Er gaan zeker meer foto's komen. Ik hoop op korte termijn ook een zadel voor hem te vinden, dus dan komen er zeker weten ook weer foto's van onder de man.

marjolijndek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:18

Fijn dat het goed gaat met hem Madelon!
Groetjes van Marjolijn