Beauty @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:35

Omdat sommige wel benieuwd waren naar hoe Beauty onder het zadel liep, hier wat foto's Clown
Wel van verschillende keren Haha!
Het is nog lang niet wat het zijn moet!
Beauty is erg sterk, en luistert erg slecht! Ze is meer dan een jaar niet gereden.
Met rijden hebben we best veel probleempjes Bloos
Ze loopt met haar neus in de lucht, gaat vaak veel te hard, is moeilijk terug te nemen, op de rechterhand kijkt ze naar buiten en noem maar op!

Hier dan de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
* Na dit ritje heb ik de beugels langer gemaakt Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*hier moet ik recht op blijven zitten

Meer foto's komen een andere keer Clown

onley

Re: Beauty @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:40

het lijkt mij dat ze enorm veel pijn heeft aan haar rug en dat het zadel dan ook niet echt super ligt je ziet dat ze constant haar oren naar achteren heeft en dat ze probeert jouw gewicht te ontwijken door naar de andere kant te kijken en leunen

zie je maar weer hoe lief paarden en pony's soms kunnen zijn

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:44

Probeer meer ontspanning te krijgen. Des noods ga je een half uur alleen maar stappen. Zorg dat je die ontspanning krijgt zodat je hem lekker over zn rug kan laten lopen. Dan kan je daarna weer een stapje verder Knipoog
Zoals ik het zie zit de basis er gewoon niet goed in.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:01

onley schreef:
het lijkt mij dat ze enorm veel pijn heeft aan haar rug en dat het zadel dan ook niet echt super ligt je ziet dat ze constant haar oren naar achteren heeft en dat ze probeert jouw gewicht te ontwijken door naar de andere kant te kijken en leunen

zie je maar weer hoe lief paarden en pony's soms kunnen zijn

Dat is wel een beetje een voorbarige conclusie zeg, Hoe weet jij nou dat het paard last van zijn rug heeft.. Idd kan je helemaal niet weten misschien lijkt hij altijd wel boos..

Ik zou lekker doorgaan en veel oefenen dan komt het goed, het is een leuke pony. Wel zou ik voor een ander zadeltje gaan als het geld er is of er in ieder geval voor sparen, omdat hij ook te klein voor jou lijkt ( er zit veel druk op de achterkant doordat jij achterin het zadel zit.) en niet optimaal voor de pony. Veel plezier ermee!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:08

@quicksilver
Dat is idd wel een oplossing om voor een nieuw zadel te sparen! Ik zit idd erg achter in het zadel!

@jori_x
Ze is een poos niet gereden, Dus de basis is er niet echt nee. Heb alleen geen idee hoe ik haar over haar rug laat lopen Bloos Ik mag geen les met haar

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:13

Probeer dat ze dr hoofd wil laten 'vallen'.. Als ze dr hoofd wil laten zakken moet je dit aanvullen met je been. Hierbij merk (als het goed is) dat hij groot en zwevend gaat stappen. Als je dit goed voor mekaar hebt ga je dit ook in draf en galop doen. Knipoog
Als hij nl zo loopt moet ze haar bovenhals, rug en bilspieren gebruiken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 18:17

het probleem is: Ze loopt standaard met haar hoofd omhoog. In stap wil ze hem wel een beetje laten zakken, maar dat is niet alsof ze hem laat vallen.
Het zou beter zijn als ik wel les met haar mocht nemen Bloos

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:24

Wel jammer dat je geen les met haar mag nemen.
Wat al eerder wordt gezegd probeer het eerst in stap voor elkaar te krijgen. De laatste foto van je profiel ziet er wel ontspannen uit. Probeer daar mee te beginnen. Dus los teugeltje, zelf rustig zitten en dan stappen. Grote figuren maken en dan langzaam beetje contact zoeken met de mond, rustig in stap blijven. Tempo wisselingen in stap maken als dat gaat rustige overgang naar de draf, klein stukje en dan weer op je zit terug. Dus voordat ze begint onder je vandaan te rennen.
Op deze foto's gaat het allemaal veels te gehaast. O ja .. en een cap is geen overbodige luxe. Knipoog Succes!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:23

Idd eerst proberen in stap voor elkaar te krijgen.
Bij sommige pony's werkt longeren ook heel goed! Kan je misschien ook eens proberen.