bokken/vervelen in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

bokken/vervelen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:23

In stap en draf gaat alles prima, ze heeft de achterhand er lekker onder en volgt netjes mijn hand.
In galop bokt ze met regelmaat, ze probeert me uit het zadel te trekken en springt steeds over.
Mijn instructrice zei dat ik zo goed mogelijk mee moest proberen te zitten, dat lukt wel aardig maar als ik dan heel stevig zit gaat ze of terug naar draf of ze bokt me weer het zadel uit.
Iemand enig idee wat er aan de hand is, of tips?

shera

Re: bokken/vervelen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:26

Heeft je paard geen pijn in de galop?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:27

Ik zou het paardje EN het zadel even goed na (laten) kijken, misschien zit het zadel niet lekker meer voor het paard of heeft ze ergens pijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:28

Het zadel is het denk ik niet, met het springzadel doet ze het namelijk ook en die is pas nagekeken.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:29

Ik ga met de rest mee, bokken in galop, betekent vaak pijn aan de rug...

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:57

Inderdaad misschien heeft je paardje pijn, even laten nakijken dus best.
Anders kan het zijn dat je haar te stevig vast houdt vooraan, daar reageert mijn pony namelijk fel op.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 18:00

ik zou der ook even na laten kijken idd, het is namelijk wel opmerkelijk dat het alleen in de galop is..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:38

agree

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:43

Ik weet niet of het een echte gemene bok is of een vrolijke bokjes. De pony van mijn dochter bokt weleens als ze heel vrolijk is of als er een onbekende op haar rug zit. Als je haar er dan niet doorheen rijdt dan blijft ze het ook doen. Mijn dochter heeft ze er gewoon doorheen gereden en daar doet ze het dus ook niet meer of zelden bij. Is bij haar echt puur uitproberen. Dus eerst even uitzoeken of ze jolig is of pijn heeft. Anders moet je gewoon volhouden en wordt het echt wel beter. Succes!

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:48

Ik zou toch even er naar laten kijken... het klinkt alsof je paardje last heeft van haar rug. Ik kan niet echt uit je verhaal opmaken of je je paardje (buiten het bokken om) in galop wel ook goed op de achterhand kan krijgen? Is het een recentelijk probleem, of bokt ze al langer?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 07:35

Stess schreef:
Ik zou toch even er naar laten kijken... het klinkt alsof je paardje last heeft van haar rug. Ik kan niet echt uit je verhaal opmaken of je je paardje (buiten het bokken om) in galop wel ook goed op de achterhand kan krijgen? Is het een recentelijk probleem, of bokt ze al langer?

Het is nu al iets van 3 weken

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:55

@moonsparkle:

Het is dus een recentelijk probleem... Als je even terug denkt, heb je dan 3 à 4 weken geleden een probleem met haar gehad (bijv. ze is ervandoor gegaan, misstap gemaakt tijdens een buitenrit, ergens heel hard van geschrokken, tijdens het springen een weigering met misschien een verkeerde stap, uitgebroken uit de wei?). Als je na kan gaan of er toevallig iets is gebeurd rond deze tijd, is het misschien mogelijk om de oorzaak te achterhalen. Persoonlijk zou ik er toch iemand naar laten kijken, het blijft vreemd dat dit "gedrag" zo acuut is ontstaan.
Maar dat is mijn mening... heel veel succes. Laat je het weten als je een verklaring hebt gevonden? Ben heel benieuwd.

donna1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:39

mijn gevoel zegt ook meteen , pijn omdat het alleen in de galop is. ben wel heel benieuwd ik hoop wel dat je het even laat chekken voor je paardje