Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

I_S_L schreef:ja dit probleempje heb ik ook: wel is dit een jonge merrie maar ze wil het na 2 a 3 maanden niet aannemen. als ik het bitje voor houd en haar lippen opzij doe, knijpt ze haar tanden op elkaar en is er niks meer aan te doen. heb al gedaan met snoepjes maar daar taalt ze helemaal niet naar. mischien ga ik iid even met suiker koken ofzo.. ze loopt absoluut niet weg of haar hoofd omhoog maar wel d'r kaken op elkaar knijpen.
Kapi_Dust schreef:sim0ne: het hoeft geen oorzaak te hebben. Bij mij was er ook geen oorzaak.... maar is inmiddels wel opgelost.
Jana_en_Ik schreef:Paarden kunnen wel degelijk een voorkeur voor een bit hebben. Een aantal gaven je al aan te checken of het bit wel past. Ik weet niet waarmee je rijdt, maar misschien ligt het heel vervelend in de mond. Probeer eens wat andere bitten bijvoorbeel. Ik reed de mijne op dubbelgebroken en had problemen met optuigen, het stangbit hapt ze zelf naar binnen...
vivana schreef:Jana_en_Ik schreef:Paarden kunnen wel degelijk een voorkeur voor een bit hebben. Een aantal gaven je al aan te checken of het bit wel past. Ik weet niet waarmee je rijdt, maar misschien ligt het heel vervelend in de mond. Probeer eens wat andere bitten bijvoorbeel. Ik reed de mijne op dubbelgebroken en had problemen met optuigen, het stangbit hapt ze zelf naar binnen...
Kun je blij mee zijn als je je paard met stang moet rijden.....Dat is ons laatste redmiddl en dan nog liever niet..