Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en hem beloont als hij het goed doet, hij gewoon weer netjes gaat lopen. 

piewie schreef:He wat leuk, ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe paard. En die is ook op hetzelfde niveau als de jouwe. Ik volg dit even.
Lalidan schreef:Allereerst moet je uitzoeken wat je anders doet op les, want daar gaat het wel goed.
Verder zou je eens moeten kijken wat jij doet als hij trager word. Ben je in de loop van de tijd steeds meer gaan drijven??? Zo ja, stoppen met die handel. Been is voorwaarts. Zo niet, niet drie uur door gaan drijven tot er misschien eens een reactie komt, maar dan maar eens een schop geven. Schiet hij dan naar voren, belonen. Het klinkt namelijk een beetje als een paard wat het allemaal wel kent, maar door de ruiter niet consequent genoeg gereden word en er dus maar een gooi naar doet. En als hij netjes loopt: been stil.
Mijn eerste keus zou even niet zijn om er een zweep bij te pakken, je hebt namelijk best kans dat als je gewoon met je been heel duidelijk bent (een keer een schreeuw geven wil ook weleens wonderen doen) en hem beloont als hij het goed doet, hij gewoon weer netjes gaat lopen.
En anders je instructie eens vragen of ze thuis wil komen kijken, of thuis laten filmen en dat meenemen naar les!
succes er mee!