Ongeveer zoals op deze foto:
Je stuiterd dus op een plankje rond. Vooral op de linkerhand springt hij zo raar aan en vaak ook nog verkeerd of overkruisd. In draf en stap is links juist zijn goede kant
Rechts springt hij wel goed aan maar hij drukt nog steeds zijn rug weg ed. Aan de longe gaat het aanspringen in galop ook altijd gepaard met een protest. Wanneer hij eenmaal een half rondje galoppeerd is alles in orde. Onder het rijden wil het na een paar rondjes soms wel wat verbeteren. Ik moet onder het altijd een vrij stevige hulp geven voor de galop. M'n instructrice kan er niet zoveel zinnigs over zeggen en blijft maar herhalen dat ik hem er doorheen moet rijden. Tja daar kan ik dus noiet zoveel mee. Moet ik hem misschien meer ruimte geven bij de overgang...of juist minder. Moet ik hem extra laten galopperen of misschien in een langzamer tempo. Misschien is het een idee om hem over een balkje te laten aanspringen
Misschien zijn er nog andere oefeningen die ik met hem kan doen? Een vriendin van mij zei dat het misschien een goed idee was om buiten eens rechte stukken met hem te gaan galopperen.. helaas heb ik daar weinig mogelijkheden toe. Het kan ook zijn dat ik te hard van stapel loop en ik me eerst nog even moet concentreren op de stap een draf. Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen

. bij mij is het heel erg verbeterd doordat ik haar veel aan de longe heb laten galoperen. bij mij etterde ze namelijk ook omdat ze stijf was (weet niet of dit bij jou het geval is???) maar in ieder geval heeft veel aan de longe galopperen bij mij super geholpen. nou galoppeert ze (meestal
) prima!!