Hallo,
Ik vermoed dat mijn vierjarige merrie een glijpartij heeft gemaakt in de wei of iets geforceerd heeft met opstaan in haar stal. Ik merk dat ze de laatste week wat stijf is en moeilijker buigt naar rechts en dwars en geïrriteerd is met rijden. Normaal gesproken loopt ze makkelijk ontspannen en uit zichzelf nageeflijk, nu wil ze dat duidelijk niet en ontspanning is ook moeilijker voor elkaar te krijgen. Ze loopt verder helemaal rad en de stijfheid lijkt uit haar schouder te komen. Rijtechnisch probeer ik haar losser te maken en naar de ontspanning toe te rijden dmv voltes en andere buigingsoefeningtjes (rustig aan), maar het gaat niet van harte. Ik denk dus dat ik er een osteopaat bij ga halen. Kan denk ik nooit kwaad en aangezien ze nu een half jaartje onder het zadel is, lijkt het me ook goed om eens te kijken of ze het werk (drie x per week een half uurtje rijden) goed aankan en ze geen blokkades heeft opgelopen. Mijn vraag is: wie weet een goede osteopaat in de buurt van Amsterdam?
Alvast bedankt voor jullie reacties (als het hier fout staat moeten jullie het maar verplaatsen...)
Groetjes,
Saskia
PS. zadel ligt goed en geeft geen problemen.