Stijf en dwars...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Stijf en dwars...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 13:43

Hallo,

Ik vermoed dat mijn vierjarige merrie een glijpartij heeft gemaakt in de wei of iets geforceerd heeft met opstaan in haar stal. Ik merk dat ze de laatste week wat stijf is en moeilijker buigt naar rechts en dwars en geïrriteerd is met rijden. Normaal gesproken loopt ze makkelijk ontspannen en uit zichzelf nageeflijk, nu wil ze dat duidelijk niet en ontspanning is ook moeilijker voor elkaar te krijgen. Ze loopt verder helemaal rad en de stijfheid lijkt uit haar schouder te komen. Rijtechnisch probeer ik haar losser te maken en naar de ontspanning toe te rijden dmv voltes en andere buigingsoefeningtjes (rustig aan), maar het gaat niet van harte. Ik denk dus dat ik er een osteopaat bij ga halen. Kan denk ik nooit kwaad en aangezien ze nu een half jaartje onder het zadel is, lijkt het me ook goed om eens te kijken of ze het werk (drie x per week een half uurtje rijden) goed aankan en ze geen blokkades heeft opgelopen. Mijn vraag is: wie weet een goede osteopaat in de buurt van Amsterdam?

Alvast bedankt voor jullie reacties (als het hier fout staat moeten jullie het maar verplaatsen...)

Groetjes,
Saskia

PS. zadel ligt goed en geeft geen problemen.

Roweentje89

Re: Stijf en dwars...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:21

Ik kom niet uit de buurt van Amsterdam dus kan je daar niet mee helpen. Maar ik wil even zeggen dat het wel een goed idee is om een Ostheopaat te laten komen ja. Deze kan altijd wel iets eruit halen. Een paard wat ik reed liep ook niet lekker. wij dachten dat het zijn rug was maar zadel paste ook goed enz. De ostheopaat vond een blokkering in zijn achterknie. Hij had te weinig bespiering daar en te lange slungelige benen. Vandaar dat hij zijn rug niet goed kon gebruiken en daardoor niet goed liep.
Zo zie je maar Lachen

Succes

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:00

Niks tegen op een osteopaat, maar zou het niet beter zijn als er eerst een dierenarts
naar kijkt?
Kan nog van alles zijn, als ze uitgegleden is.

Ach gut

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:29

martin van den dungen, komt ook naar noord holland. mijne is net gedaan en loopt een stuk beter en bij twijvel stuurt hij je eerst naar dierenarts

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:31

Marty van Mourik!! echt een hele goeie! komt vast ook bij jullie in de buurt..

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:50

Dank jullie wel! Het leek gister iets beter te gaan en wilde ze al weer wat ontspannen, dus wellicht wordt het al iets beter en kan ik het met rustig rijden oplossen. Ik kijk het nog even aan, wordt het niet beter ga ik martin of marty eens bellen...