Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

shavira schreef:Kijk even op de zoekmachine...het is een veelbesproken onderwerp....
suus27 schreef:veel buigingen en stelling rijden op links. Houd rechts ook bij, maar de nadruk meer op links. Een manier is veel voltes rijden, slangevoltes, schouderbinnenwaarts etc. Het duurt wel even voordat je paard op links weer los is. Ik had het ook, maar dan op rechts en nu,na een maand, wel erg lang, is hij soepel op beide kanten.
Roweentje89 schreef:Ik denk zoals ik dit hoor dat eigenlijk die ruiter les moet krijgen, want het probleem kan bij haar zitten. Als zij scheef hangt met rijden kan jij je paard nog zo goed hebben lopen links en rechts, maar zodra zij er scheef op gaat zitten gaat het paard automatisch ook scheef lopen.
Inderdaad dus veel voltes en slangevoltes. Maar de ruiter moet eerst denk ik eens naar gekeken worden
Ik moet er alleen aan blijven werken, want anders is alles snel weer het oude. suus27 schreef:veel buigingen en stelling rijden op links. Houd rechts ook bij, maar de nadruk meer op links. Een manier is veel voltes rijden, slangevoltes, schouderbinnenwaarts etc. Het duurt wel even voordat je paard op links weer los is. Ik had het ook, maar dan op rechts en nu,na een maand, wel erg lang, is hij soepel op beide kanten.