Paard zit links vast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monika63

Paard zit links vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:40

Ik heb een amazone rijden op m,n paard
Nu zit het dier links vast
Wie heeft er tips hoe dit op te lossen?

shavira

Re: Paard zit links vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:41

Kijk even op de zoekmachine...het is een veelbesproken onderwerp....

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:45

veel buigingen en stelling rijden op links. Houd rechts ook bij, maar de nadruk meer op links. Een manier is veel voltes rijden, slangevoltes, schouderbinnenwaarts etc. Het duurt wel even voordat je paard op links weer los is. Ik had het ook, maar dan op rechts en nu,na een maand, wel erg lang, is hij soepel op beide kanten.

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:46

shavira schreef:
Kijk even op de zoekmachine...het is een veelbesproken onderwerp....

Dank je voor de tip

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 10:47

suus27 schreef:
veel buigingen en stelling rijden op links. Houd rechts ook bij, maar de nadruk meer op links. Een manier is veel voltes rijden, slangevoltes, schouderbinnenwaarts etc. Het duurt wel even voordat je paard op links weer los is. Ik had het ook, maar dan op rechts en nu,na een maand, wel erg lang, is hij soepel op beide kanten.

Dank je wel, mn ruitertje is nogal eigenwijs, maar zal haar dit laten lezen, kijken of ze dan wil toegeven
thanks

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:17

Ik denk zoals ik dit hoor dat eigenlijk die ruiter les moet krijgen, want het probleem kan bij haar zitten. Als zij scheef hangt met rijden kan jij je paard nog zo goed hebben lopen links en rechts, maar zodra zij er scheef op gaat zitten gaat het paard automatisch ook scheef lopen.
Inderdaad dus veel voltes en slangevoltes. Maar de ruiter moet eerst denk ik eens naar gekeken worden Lachen

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 10:21

Roweentje89 schreef:
Ik denk zoals ik dit hoor dat eigenlijk die ruiter les moet krijgen, want het probleem kan bij haar zitten. Als zij scheef hangt met rijden kan jij je paard nog zo goed hebben lopen links en rechts, maar zodra zij er scheef op gaat zitten gaat het paard automatisch ook scheef lopen.
Inderdaad dus veel voltes en slangevoltes. Maar de ruiter moet eerst denk ik eens naar gekeken worden Lachen

tja mn ruitertje?
ppppfff
die is nogal eigenwijs hoor, en wil geen raad aan nemen van een ander
maar ik zal haar dit zeer zeker laten lezen
tja, en anders moet ik toch op zoek naar een ander
eventjes afwachten maar

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:48

Ik had dat ook een tijd, maar dan met rechts. Nu is rechts ook zijn moeilijke kant, maar het probleem bleek wel gedeeltelijk bij mij te liggen, omdat ik zelf scheef zat. Ik heb eerst aan mijn houding moeten werken en daarna ben ik met mijn paard begonnen door inderdaad veel rechterstelling te rijden, voltes op de rechterhand en wijken. Nu gaat het super Haha! Ik moet er alleen aan blijven werken, want anders is alles snel weer het oude.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:31

suus27 schreef:

ONEENS. De ruiter houd links vast, dan kun je hoog of laag springen, je paard links en rechts dubbel vouwen maar het probleem ligt bij de ruiter, en dat geeft niet. Heel veel ruiters zetten onbewust links meer vast dan rechts, rechtshandige mensen zijn nou eenmaal handiger met rechts en kunnen geraffineerde hulpen geven aan die kant, terwijl links een stuk lastiger is. Probeer er met de ruiter aan te werken, zonder haar ergens van te beschuldigen!
En qua oplossing voor je paard, de kant die hij vastpakt, laat jij los... hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. Het paard kiest de kant van de minste weerstand.