Werk van Mulan vastgelegd met EOS400D. Mooi!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mulan

Werk van Mulan vastgelegd met EOS400D. Mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:29

Hallo allemaal!

Mijn broer kwam even met zijn camera spelen. Hij heeft helaas geen verstand van paarden wat resulteerde in een hoop kwalitatief goede foto's die op een wat onhandig moment waren genomen.
Draffoto's waarop ik net stond (altijd carmant), galopfoto's met één voorbeen aan de grond (blijft er elke keer toch ook weer typisch uitzien) enz.
Maar gelukkig ook een paar leuke foto's!

Ook is hij wel enige tijd bezig geweest een geschikt plekje te vinden om te fotograferen. Omdat er zo'n grote lens opzat, ging dat niet vanuit het midden van de bak.
Mulan vond het ontzettend spannend, zo'n fotograaf die dan weer op een bergje dakpannen, dan weer half in een boom en dan weer op een bankje aan de rand van de bak te vinden was.
Een grasscooter maakte het feest compleet.
Gelukkig kon ik er wel om lachen Haha!

Afbeelding
1. "Baas, wat staat daar voor iets engs op die berg?"

Afbeelding
2. "Nou, ik loop door, maar aan mijn staart is te zien dat ik nog niet gerustgesteld ben!"

Afbeelding
3. "Hebben we onderhand niet genoeg gestapt?! Ik wil actie!"

Afbeelding
4. "Ik ben heet, heet, heet, ik wil lopen, lopen, lopen!"
Vind ik altijd erg lastig. Ik moet haar bij me houden, maar niet zo dat ik ze zich helemaal oprolt of ik haar 'in elkaar' trek. Ik moet haar met mijn benen naar mijn hand toerijden, maar niet zo dat ze onder me vandaan loopt. Hoe maak ik 'werklust' van 'looplust'?

Afbeelding
5. "Whaahaa! Een rood, ronkend apparaat!"
En dan maken dit soort acties het er ook niet makkelijker op om wat rust erin te krijgen..."

Afbeelding
6. Galopje dan maar... kan ze even wat energie kwijt...
En als je dan blij bent dat je eindelijk mag, en je springt wat onstuimig aan, dan krijg je dit *LOL*
Ik had al bedacht dat ik deze ging fotoshoppen, als achtergrond een blauwe lucht met wat wolkjes, en dan een propellor aan mijn cap plakken...

Afbeelding
7. Vooruit maar... Go Mulan! Knipoog

Afbeelding
8. En maar weer een drafje proberen. Rustig maar paard... Ietsje zakken nog, weer beetje terug in tempo...
en volgens mij moet ik mijn zadel vanachter op laten vullen, ik heb het idee dat ik naar achteren zak!

Afbeelding
9. Goedzo... (maar nog steeds fel, kijk maar naar die staart)

Afbeelding
10. Beetje meer bij elkaar rijden. Ben wel wat streng met mijn binnenhand, wat nog eens benadrukt wordt door het feit dat ik systematisch mijn linkerhand dichter bij mijn lichaam houd dan mijn rechterhand. Als ik mijn handen gelijk zet, heb ik steeds het gevoel dat ik mijn handen juist ongelijk houd! Ik probeer het steeds te corrigeren en concentreer me ook op het gevoel van druk op beide teugels, of dat gelijk is als ik haar rechtstel en op twee teugels rij.
Gelukkig knijpt Mulan voor deze keer een oogje dicht bij deze ietwat scherpe ophouding Knipoog

Afbeelding
11. Nog eens een galopje, maar nu gaan we werken. Even naar voren.. (ja sorry, mijn knopspoortjes zijn zó klein dat ik mijn voet zo moet houden om een prikje te kunnen geven Haha! Knipoog )

Afbeelding
12. En weer terug rijden..

Afbeelding
13. Braaf paard.

Afbeelding
14. En nog even draven...

Afbeelding
15. Bedankt voor het kijken! Groetjes van Mulan enne... laat je een berichtje achter?

Set_Elkol

Re: Werk van Mulan vastgelegd met EOS400D. Mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:34

oooh sexy paard, en wat een looplust! jeetje, hij is prachtig!

Kaiya

Ziet er best netjes uit hoor, neusje mag er ietsje meer uit, en let op je onderbenen, dat je die niet naarvoren gaat steken. Haha!
Veel plezier nog met elkaar! OK dan!

Sterre2000

Leuk paardje! Maar jij mag nog wel flink wat aan je houding sleutelen.. Bij 11 heb je je tenen helemaal naar buiten, als je er niet bij komt met je spoor kan je beter een iets langere aandoen want dit ziet er vreemd uit. Verder zit je tever achterin je zadel waardoor je paard zijn rug wegdrukt. Probeer gewoon in het midden van je zadel te gaan zitten zodat hij lekker over de rug kan lopen.

Probeer hem ook wat lager en ronder te rijden dat hij lekker zijn rug gaat gebruiken. Handen bij elkaar en wat naar boven en dan met je been naar de hand toerijden en steeds wat laten zakken. Dan zal het er een stuk ontspannender uit gaan zien!

Succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:36

nix een langere spoor, spoor afdoen als je die omhebt!
Vind dit er niet vriendelijk uitzien qua been!

verder ziet het er erg druk uit, zal wel aan het weer liggen ofzo.
leuk dier Lachen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:37

Wow die ene foto van het aanspringen in galop Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Lijkt net of hij een bok wil geven :p Ben niet zo goed in rijtechnisch commentaar dus daar zeg ik niks over. Verder heb je een erg leuk paard onder je kont.. Knipoog

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:38

Ik vind dat je een heel mooi beestje hebt, en ik ben blij dat mijn paard niet de enige is die zo druk en snel is Haha! . Mijn foto's zien er ook vaak zo uit.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:39

Sterre2000 schreef:
Verder zit je tever achterin je zadel waardoor je paard zijn rug wegdrukt. Probeer gewoon in het midden van je zadel te gaan zitten zodat hij lekker over de rug kan lopen.

Probeer hem ook wat lager en ronder te rijden dat hij lekker zijn rug gaat gebruiken. Handen bij elkaar en wat naar boven en dan met je been naar de hand toerijden en steeds wat laten zakken. Dan zal het er een stuk ontspannender uit gaan zien!

Succes!

Dat schreef ik al, ik zit ver achter in mijn zadel omdat het wat naar achteren helt. Ik hoop dat wanneer ik het op laat vullen, ik er beter 'in' kan zitten.

En lager -liever niet nóg ronder- rijden doe ik ook vaak hoor! Vaak even aan het begin, en aan het einde van de training. In de training zelf vind ik zoals op foto 14 laag en rond genoeg.
Laatst bijgewerkt door Mulan op 04-11-07 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:40

zit er tuig bloed in ?

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:41

Armani88 schreef:
zit er tuig bloed in ?

Yep, dat denk ik wel! Knipoog

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:41

Jamaar dat lager en ronder rijden is op deze foto's niet te zien. Het ziet er nu op de foto's allemaal heel gespannen en onstuimig uit. Verder gebruikt die op de foto's zijn rug niet lekker, dus vandaar de tip. En dat jij naar achter zakt ligt denk ik niet aan je zadel, maar je steekt je benen naar voren. Je zit in een soort stoelzit, als je je benen wat meer naar achteren legt ga je denk ik al een stuk beter zitten!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:54

Volgensm ij is het een hardstikke moeilijk paard om te rijden, zowel qua karakter als lichaam, dus ik vind het knap dat je het nogsteeds volhoud.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:58

Ik gan met juniper mee. Ik heb net je profiel effe door gekeken.
Als je er voorlopig begeleiding bijhoud , komt het beslist goed.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:05

leuk paard, beetje een boefje volgens mij. Knipoog
je let al op je houding, schreef je. goed, dat is nodig. Bloos
ik denk dat het al een eind scheelt als je je beugels twee gaten korter doet dat zit je meer in balans. nu hang je steeds achterover, en heb je daardoor een onrustige aanleuning.
en gauw je zadel na laten lijken: paarden kunnen forse rugklachten ontwikkelen door een matig passend zadel...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:31

Heyy die ken ik, Mulan die bij de Kroo stond Haha!
Ik vind het er verder goed uitzien hoor Ja

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:40

hoi, ik heb ook even in je profiel gekeken, een mooie uitdaging, kan je alleen adviseren zorg voor een goed passend zadel,wat zowel voor jou als voor je paard goed is.
en doe je beugels een stuk korter,dan heb je zelf ook eee betere balans en is het makkelijker je been op zijn plaats te houden,
verder wens ik je heel veel succes met je mooie monstertje

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:49

Mulan schreef:
Afbeelding
15. Bedankt voor het kijken! Groetjes van Mulan enne... laat je een berichtje achter?

Waarom heb je je handen op je been liggen? Nagelbijten / Gniffelen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:04

Roosje_ schreef:
Mulan schreef:
Afbeelding

Waarom heb je je handen op je been liggen? Nagelbijten / Gniffelen

vaak word er in een training deze manier voor laag diep en rond gebruikt..
handen laag en breed, richting been.
Bij ons word deze methode ook gebruikt, en mijn pony word er super los van.

en verder ga ik met de rest van de tips mee

leuk paard heb je

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 17:08

nameless schreef:
hoi, ik heb ook even in je profiel gekeken, een mooie uitdaging, kan je alleen adviseren zorg voor een goed passend zadel,wat zowel voor jou als voor je paard goed is.
en doe je beugels een stuk korter,dan heb je zelf ook eee betere balans en is het makkelijker je been op zijn plaats te houden,
verder wens ik je heel veel succes met je mooie monstertje

Dank je.
Mijn zadel ligt op zich netjes op mijn paard, het veroorzaakt geen drukplakken en ligt mooi stil tijdens het rijden. Alleen: ik dacht dat mijn stoelzit (want dat zie ik ook wel op de foto's) werd veroorzaakt doordat de kussens wat opgevuld moeten worden. Het zadel lijkt wat laag aan de achterkant.
Maar nu denk jij dat ik mijn beugels korter moet doen? Ik heb het gevoel dat ik dan juist onstabieler ga zitten, maar ik kan het allicht proberen.
Ik heb alleen wel erg lange benen en ik vraag me dan ook af of ik niet met mijn knieën op de wrongen kom.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 17:17

Sterre2000 schreef:
Jamaar dat lager en ronder rijden is op deze foto's niet te zien. Het ziet er nu op de foto's allemaal heel gespannen en onstuimig uit. Verder gebruikt die op de foto's zijn rug niet lekker, dus vandaar de tip. En dat jij naar achter zakt ligt denk ik niet aan je zadel, maar je steekt je benen naar voren. Je zit in een soort stoelzit, als je je benen wat meer naar achteren legt ga je denk ik al een stuk beter zitten!

Tja, wat was er eerder; de kip of het ei.
Geen idee. Steek ik mijn benen naar voren omdat ik naar achteren zak, (door het zadel) of zak ik naar achteren omdat ik mijn benen naar voren steek?
Ik denk zelf eigenlijk het eerste, maar goed. Ik ga de tip van beugels korter doen eens uit proberen. Maar het is inderdaad een beetje een stoelzit, daar heb je helemaal gelijk in, dus dat ik er iets aan moet doen, is zeker.

Verder: het is logisch dat die eerste foto's er onstuimig uitzien. Die had ik er ook om die reden bij gedaan, om te laten zien hoe mijn pogingen zijn om mijn nogal loperige paard met mijn beperkte rijkunstige kwaliteiten, tóch aan het werk te krijgen. Dát was de opzet.
Foto's zoals de laatste waarbij ze ging ontspannen, daar kan ik er ook 15 van neerzetten, maar wat is het nut daarvan?
Ik heb van alle momenten die ik op foto heb een foto gegeven, dat doe ik altijd in mijn topics. Dat geeft een beetje een beeld van wat je tegen komt in je training en is veel leerzamer dan de beste foto's eruit pikken en die op Bokt te zetten.
Als ze wat loopt te krossen en stoom af te blazen, natuurlijk gebruikt ze dan haar rug niet correct.
Maar waarom denk je dat ze op foto 14 haar rug niet lekker gebruikt?
Omdat ze niet laag en rond genoeg loopt? Ook wanneer ze wat meer bovenin loopt, kan ze haar rug loslaten zodat ik voel dat hij meegeeft en begint te deinen; of tja, hoe leg je dat uit.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 17:18

O ja, en weet iemand waar ik mijn foto's wat groter kan uploaden?
Ik heb het nu bij www.mijnalbum.nl gedaan, maar de kwaliteit gaat wel érg achteruit door het verkleinen.
Zonde, want het zijn zulke mooie scherpe foto's!

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:20

op www.imageshack.us kun je foto's uploaden en de kwaliteit gaat dan niet zo erg achteruit vind ik.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:34

Ik vind dat je een waanzinnig mooi paard hebt, lijkt me niet makkelijk te rijden ook! Maar ik zou je spoortjes inderdaad af doen, want ze lijken niet echt veel positief effect te hebben en als je je voet zo moet draaien om ze te gebruiken heb je er sowieso weinig aan, lijkt mij?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:11

ladylay schreef:

leuk paard heb je

Ik zie zelf het paard op deze foto niet laag diep en rond lopen. Kan aan het moment liggen, maar op deze foto lijkt het of de amazone het paard omlaag probeert te rijden d.m.v. haar hand vast te zetten.
Je hebt een leuk paard, maar ik vind het er erg gespannen uitzien.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:13

OemmiejO schreef:
ladylay schreef:

leuk paard heb je

Ik zie zelf het paard op deze foto niet laag diep en rond lopen. Kan aan het moment liggen, maar op deze foto lijkt het of de amazone het paard omlaag probeert te rijden d.m.v. haar hand vast te zetten.
Je hebt een leuk paard, maar ik vind het er erg gespannen uitzien.

klopt.....had ik het er toch bij moeten zeggen Clown

mits het correct uitgevoerd word Knipoog