Mijn broer kwam even met zijn camera spelen. Hij heeft helaas geen verstand van paarden wat resulteerde in een hoop kwalitatief goede foto's die op een wat onhandig moment waren genomen.
Draffoto's waarop ik net stond (altijd carmant), galopfoto's met één voorbeen aan de grond (blijft er elke keer toch ook weer typisch uitzien) enz.
Maar gelukkig ook een paar leuke foto's!
Ook is hij wel enige tijd bezig geweest een geschikt plekje te vinden om te fotograferen. Omdat er zo'n grote lens opzat, ging dat niet vanuit het midden van de bak.
Mulan vond het ontzettend spannend, zo'n fotograaf die dan weer op een bergje dakpannen, dan weer half in een boom en dan weer op een bankje aan de rand van de bak te vinden was.
Een grasscooter maakte het feest compleet.
Gelukkig kon ik er wel om lachen

1. "Baas, wat staat daar voor iets engs op die berg?"

2. "Nou, ik loop door, maar aan mijn staart is te zien dat ik nog niet gerustgesteld ben!"

3. "Hebben we onderhand niet genoeg gestapt?! Ik wil actie!"

4. "Ik ben heet, heet, heet, ik wil lopen, lopen, lopen!"
Vind ik altijd erg lastig. Ik moet haar bij me houden, maar niet zo dat ik ze zich helemaal oprolt of ik haar 'in elkaar' trek. Ik moet haar met mijn benen naar mijn hand toerijden, maar niet zo dat ze onder me vandaan loopt. Hoe maak ik 'werklust' van 'looplust'?

5. "Whaahaa! Een rood, ronkend apparaat!"
En dan maken dit soort acties het er ook niet makkelijker op om wat rust erin te krijgen..."

6. Galopje dan maar... kan ze even wat energie kwijt...
En als je dan blij bent dat je eindelijk mag, en je springt wat onstuimig aan, dan krijg je dit
Ik had al bedacht dat ik deze ging fotoshoppen, als achtergrond een blauwe lucht met wat wolkjes, en dan een propellor aan mijn cap plakken...

7. Vooruit maar... Go Mulan!

8. En maar weer een drafje proberen. Rustig maar paard... Ietsje zakken nog, weer beetje terug in tempo...
en volgens mij moet ik mijn zadel vanachter op laten vullen, ik heb het idee dat ik naar achteren zak!

9. Goedzo... (maar nog steeds fel, kijk maar naar die staart)

10. Beetje meer bij elkaar rijden. Ben wel wat streng met mijn binnenhand, wat nog eens benadrukt wordt door het feit dat ik systematisch mijn linkerhand dichter bij mijn lichaam houd dan mijn rechterhand. Als ik mijn handen gelijk zet, heb ik steeds het gevoel dat ik mijn handen juist ongelijk houd! Ik probeer het steeds te corrigeren en concentreer me ook op het gevoel van druk op beide teugels, of dat gelijk is als ik haar rechtstel en op twee teugels rij.
Gelukkig knijpt Mulan voor deze keer een oogje dicht bij deze ietwat scherpe ophouding

11. Nog eens een galopje, maar nu gaan we werken. Even naar voren.. (ja sorry, mijn knopspoortjes zijn zó klein dat ik mijn voet zo moet houden om een prikje te kunnen geven
)
12. En weer terug rijden..

13. Braaf paard.

14. En nog even draven...

15. Bedankt voor het kijken! Groetjes van Mulan enne... laat je een berichtje achter?
Lijkt net of hij een bok wil geven :p Ben niet zo goed in rijtechnisch commentaar dus daar zeg ik niks over. Verder heb je een erg leuk paard onder je kont..